Noul proprietar: Afacerea Praktiker a fost foarte prost gestionată. Relansăm brandul în septembrie

Noul proprietar al Praktiker vrea să relanseze în septembrie brandul, pentru care are drept de folosire nelimitată, şi spune că afacerea a fost gestionată foarte prost de către foştii proprietari, care plăteau anual chirii de 24 milioane de euro pentru spaţiile ocupate de 24 de magazine.

788 afișări
Imaginea articolului Noul proprietar: Afacerea Praktiker a fost foarte prost gestionată. Relansăm brandul în septembrie

Noul proprietar: Afacerea Praktiker a fost foarte prost gestionată. Relansăm brandul în septembrie (Imagine: Laszlo Raduly/Mediafax Foto)

"Trei magazine, din Galaţi, Piatra Neamţ şi Focşani, sunt în propietatea noastră, restul de 24 sunt închiriate de la diferite companii. Praktiker are 1.700 de angajaţi permanenţi, la care se adaugă 600 de angajaţi plătiţi tot de companie pentru servicii externalizate, pază, curăţenie etc. Compania nu are nicio datorie la bănci sau la furnizori, totul este plătit la zi. A fost o afacere prost gestionată şi asta mă bucură pentru că pentru orice contract pe care îl aducem acum la masa de negociere obţinem 50% reducere. Dacă făceau totul nu mai aveam ce face noi acum", a declarat Omer Susli, omul de afaceri turc care a preluat în urmă cu o lună reţeaua de bricolaj Praktiker, la conferinţa "Restructurarea, o măsură de însănătoşire a companiilor", organizată de Ziarul Financiar.

Susli spune că Praktiker plătea anual 24 de milioane de euro chirii pentru spaţiile pe care le ocupau cele 24 de magazine. Praktiker are în România o reţea de magazine cu 27 de magazine, a doua ca mărime, cu o suprafaţă de vânzare de 184.300 de metri pătraţi. Cele mai multe magazine au fost deschise între 2005 şi 2008, perioada de boom imobiliar.

Afacerile compa­niei de bricolaj, liderul pieţei până în 2009 (258 milioane de euro cifră de afaceri), s-au redus în 2012 la jumătate faţă de maximul atins în 2008 (306 milioane de euro), în timp ce pierderile cumulate în ultimii patru ani s-au ridicat la 48 de milioane de euro.

Susli a arătat că pregăteşte relansarea brandului Praktiker în România pentru luna septembrie, menţinerea numelui fiind importană pentru că este foarte cunoscut în piaţă.

"Am preluat şi brandul pe o perioadă nelimitată. În magazine se vede mâna neamţului şi vrem să menţinem acest lucru, dar din punct de vedere financiar afacerea a fost prost gestionată", a adăugat omul de afaceri, adăugând că Praktiker nu este prima companie din România pe care o preia şi o redresează.

Susli crede că România nu avea niciun motiv să intre în criză deoarece decalajul faţă de alte ţări dezvoltate din Europa este foarte mare.

"Criza nu avea de ce să vină în România, nu trebuia să avem criză. Ca să ajungem Germania, Franţa, Anglia avem nevoie de 50 de ani. Nu avem piaţa saturată nici în sistemul financiar, nici industrial, nici în agricultură. Criza în România a avut loc din cauza băncilor, care au intrat în panică şi în loc să scadă dobânzile la credite le-au urcat şi au vrut să-şi recupereze rapid banii de la companii", a mai spus omul de afaceri.

Firma Search Chemicals, deţinută deOmer Susli, a preluat în februarie operaţiunile din România ale grupului german Praktiker, respectiv cele 27 de magazine, cu vânzări la nivelul anului 2012 de 142 de milioane de euro.

Search Chemicals, înregistrată în Constanţa, are ca obiect de activitate comerţul cu ridicata al materialului lemnos şi al materialelor de construcţii şi echipamentelor sanitare, fiind deţinută în proporţie de 95% de Omer Susli, fost preşedinte al Asociaţiei Oamenilor de Afaceri Turci din România (TIAD). Firma, cu 12 angajaţi, a avut în 2012 afaceri de 45,3 milioane de lei şi un profit net de 1,7 milioane de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Praktiker concurează pe piaţa românească cu retaileri precum Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI, Kingfisher şi Leroy Merlin.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici