Smithfield va promova puternic propriile produse în Europa, după vânzarea participaţiei la Campofrio

Smithfield Foods, deţinută integral de grupul chinez WH Group, cel mai mare productor de carne de porc la nivel mondial, vrea să îşi promoveze puternic produsele proprii pe piaţa europeană, în urma vânzării participaţiei de 37% la Campofrio companiei mexicane Alfa, pentru 357 milioane dolari.

140 afișări
Imaginea articolului Smithfield va promova puternic propriile produse în Europa, după vânzarea participaţiei la Campofrio

Smithfield va promova puternic propriile produse în Europa, după vânzarea participaţiei la Campofrio

Preşedintele şi directorul general al WH Group, Long Wan, a declarat că vânzarea, anunţată la începutul lunii iunie, va îmbunătăţi situaţia financiară a companiei şi structura capitalului, creând condiţiile pentru extinderea la nivel global a operaţiunilor, relatează portalul globalnewsmeat.com.

"Europa rămâne obiectivul strategic al WH Group", a spus Wan, adăugând că grupul se va baza pe resursele proprii pentru creşterea vânzărilor în Europa.

WH Group anticipează că subsidiarele deţinute de Smithfield Foods în Polonia şi România vor juca un rol important în strategia de dezvoltare în Europa.

Operaţiunile europene ale Smithfield includ producţia de porci, procesarea cărnii şi împachetarea de carne în Polonia şi România.

Grupul american a intrat pe piaţa românească în 2004, când a cumpărat firmele Agrotorvis şi Comtim Grup. Smithfield a preluat ulterior 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare Agroalim Distribution Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la Depozitul Frigorifer din Tulcea.

Investiţia Smithfield Ferme în România începând din 2004, anul înfiinţării, şi până în prezent, este de peste 500 milioane dolari, în mare parte în regim greenfield, dar şi pentru retehnologizarea şi aducerea la standarde europene a obiectivelor preluate de la vechiul complex de creştere a porcilor din Banat, se arată pe site-ul Smithfield România.

În Polonia, Smithfield deţine fabrica Animex, care procesează carne de porc, pasăre şi vită, în timp ce Agri Plus funizează porci către Animex.

Campofrio, unul dintre cei mai mari procesatori de carne la nivel mondial, este prezent în Europa şi America prin intermediul a opt divizii, în Spania, Italia, Portugalia, Statele Unite, Germania, Belgia, Franţa şi Olanda, precum şi prin două companii mixte, Caroli Foods Group, în România, şi Jean Caby, în Franţa.

Un purtător de cuvânt al WH Group a precizat că vânzarea participaţiei la Campofrio va încuraja Smithfield să promoveze propriile mezeluri consumatorilor europeni.

Preşedintele şi directorul general al Smithfield Foods, Larry Pope, a arătat că tranzacţia reflectă angajamentul companiei de a revizui permanent portofoliul şi de a genera fonduri pentru susţinerea priorităţilor pe termen lung ale companiei, inclusiv prin reducerea costurilor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici