Băsescu: NU VOI SCHIMBA textul proiectului de revizuire a Constituţiei

Preşedintele Traian Băsescu a anunţat, marţi seară, că nu va renunţa la propunerea de eliminare din Constituţie a prevederii prin care averea se prezumă a fi dobândită licit, invocând o decizie "obligatorie pentru statele membre UE" a Consiliului JAI, pe care însă România nu a implementat-o. Preşedintele a spus că va trimite la Parlament articolul în forma pe care a trimis-o la Curtea Constituţională, fără a face o revizuire legat de acest subiect.

1282 afișări
Imaginea articolului Băsescu: NU VOI SCHIMBA textul proiectului de revizuire a Constituţiei

Băsescu: NU VOI SCHIMBA textul proiectului de revizuire a Constituţiei (Imagine: Bogdan Maran/Mediafax Foto)

Declaraţiile preşedintelui:

  • În niciun caz nu sunt unul dintre politicienii care se tem că minoritarii maghiari iau Covasna şi Harghita în spate şi fug cu ea în Ungaria
  • Eu am o relaţie, aş putea spune, dintre politicienii români, poate cea mai bună relaţie cu populaţie din Hargita şi Covasna. Uitaţi-vă inclusiv la alegerile din 2009, am luat procente mult mai mari decât în ţară în turul doi. Nu sunt un politician care să vrea să se hrănească din naţionalism excesiv. Am atât cât trebuie să aibă orice român şi şeful statului

  • Eu fac un apel la cetăţenii români să nu ia în consideraţie declaraţii iresponsabile. Mi-aş dori mult ca cetăţenii români, indiferent că sunt români sau cetăţeni români de alte etnii, să aibă certitudinea că nimeni nu vrea nici să distrugă tradiţii şi obiceiuri şi limba minorităţilor şi în acelaşi timp nimeni nu vrea să rămânem agăţaţi în nişte tradiţii organizatorice care nu mai răspund nevoilor de dezvoltare a României.

  • Nu resping o soluţie de mijloc. Suntem la stadiul în care nimic nu este mai cositisitor decât actuala situaţie

  • Eu consider poziţia UDMR, cu care nu avem acelaşi punct de vedere, faptul că deocamdată n-au făcut declaraţii în spiritul dorinţei tuturor de a menţine coaliţia. Nu au vrut să introducă teme artificiale

  • Orice variantă este mai bună decât cea actuală, în România

  • Sunt mai multe variante care se analizează, iar luni veţi avea un răspuns. Orice variantă este mai bună decât cea existentă. Orice variantă care reduce birocraţia şi reduce costurile

  • Una dintre soluţiile pentru lupta împotriva corupţiei este această reorganizare administrativă

  • Privim la realităţile de zi cu zi, nu putem spune că suntem cu relaţiile create la nivelul judeţelor, relaţii care fac ca orice contract să fie pus sub semnul întrebării

  • Toate proiectele sunt concentrate pe proiecte comunale mici, reorganizarea administrativă aduce posibilitatea de a se crea proiecte regionale

  • Regret că nu am găsit o formulă de înţelegere cu USL pentru că reorganizarea este de mare interes pentru cetăţean

  • În ceea ce priveşte reorganizarea administrativă, este susţinută de toate părţile, diferă doar modul în care se va face

  • Avantajele unui astfel de proiect pleacă de la descentralizare. Vor trebui transferate toate aceste activităţi la localităţile de bază. Nu se va desfiinţa niciun oficiu care lucra cu publicul. Se vor redimensiona, dar toate rămân aşa cum sunt
  • După alegerile locale, care ar urma să se desfăşoare pe judeţele mărite, ar contiua un alt proces care ar viza analiza fiecărui judeţ, a viabilităţii comunelor, în mod deosebit. Sunt multe comune care nu sunt viabile

  • Dacă s-ar ajunge la un consesns cu privire la reorganizare, vă pot spune că o primă analiză arată că anual s-ar realiza o economie de peste 100.000.000 de euro, reduceri de cheltuieli cu salariile şi cheltuielile cu materialele aferente acestor instituţii

  • Sunt mai multe variante, n-aş vrea să lansez niciuna. Luni vom avea un punct de vedere ferm al UDMR şi al minorităţilor

  • Există suportul a două formaţiuni politice pentru reorganizarea administrativă pentru opt regiuni. UDMR şi minorităţile au puncte de vedere diferite

  • Cred că va fi o Constituţie mai clară. Eu consider principiile Constituţiei României extrem de bune, sănătoase. Dar Constituţia are nevoie de nişte ajustări şi trebuie adaptată pentru nevoile României
  • Ţin să mulţumesc Curţii Constituţionale pentru nivelul înalt de cooperare şi înţelegere a propunerilor pe care le-am făcut

  • Voi face un apel către parlamentari să găsim o formulă să inserăm în Constituţie şi faptul că primul furnizor de prosperitate pentru orice cetăţean este munca

  • Ce mi se pare jenant, am avut mari speranţe legate de noul CSM. Poziţia cu privire la caracterul licit al dobândirii ca fiind prezumat pentru orice tip de avere vine de la CSM nu de la Curtea Constituţională

  • Interesul public este ca statul să recupereze banii furaţi şi să-i pună la dispoziţia cetăţeanului

  • Nicăieri imunitatea nu este definită ca drept fundamental, aş vrea să vă reamintesc că poziţia din comunicatul CC este contrară a ceea ce s-a făcut la revizuirea Constituţiei în 2003
  • Cei care intră într-o anchetă penală n-ar mai putea să-şi mute averile la rude şi prieteni

  • Singurul stat care contravine deciziei CE este România. De aceea nu voi revizui textul proiectului propus şi voi insista să ia propunerea de text aşa cum a fost redactată

  • CE are o declaraţie a Consiliului JAI, din 24 februarie 2005, referitoare la confiscarea produselor, a instrumentelor şi a bunurilor având legătură cu infracţiunile. Această decizie este obligatorie pentru toate statele membre şi ar fi trebuit implementată până în luna martie 2007

  • Constituţia dă garanţii celor cu averi ilicite că nimic nu li se poate întâmpla. Pune sub protecţie averile ilicite

  • În ceea ce priveşte articolul 44, aliniatul 8, din care în propunerea mea am eliminat caracterul licit al averii se prezumă. Averea este protejată, dar nu avem dreptul să protejăm şi hoţia

  • Tot acest mecanism ne-ar fi dus în toamnă. În momentul în care mi s-a citit această propunere mi-am dat seama ca nu aveam în faţă doi oameni responsabili

  • Mecanismul de a se ajunge la propunerea celor doi lideri imaturi ai opoziţiei ar fi cam aşa: demisie promptă a actualului Guvern, instalarea în 10 zile a noului guvern de tehnocraţi, cu misiunea de a lua măsuri anticriză. Cu ce suport, cu suportul cui? Şi de a organiza alegeri anticipate

  • Alegeri anticipate şi guvern tehnocrat înseamnă cel puţin trei-patru luni de interimat

  • Vreau să vă explic de ce m-am relaxat după ce Ponta mi-a citit trăsnăile astea: în acel moment am considerat că nu mai am în faţă parteneri de discuţii

  • La aceste propuneri s-a venit cu soluţii politicianiste, fără valoare politică şi care definesc superficialitatea şi lipsa de maturitate a celor doi lideri

  • Am făcut apel în discuţiile cu cei doi lideri ai USL la găsirea unor compromisuri. Dacă oferta publică era sinceră, adică reducerea parlamentarilor în paralel cu reorganizarea administrativă, se putea da satisfacţie opoziţiei pentru a crea o a doua cameră, care să vegheze la administraţia locală şi la politica externă etc.

  • Opoziţia a venit la discuţii care vizau subiecte de interes naţional într-o cheie pur electorală

  • Obiectivul a fost să încerc compromisul în raporturile dintre alianţa de guvernare şi opoziţie

Crin Antonescu şi Victor Ponta au plecat marţi de la întâlnirea cu preşedintele Traian Băsescu, de la Palatul Cotroceni, după mai puţin de o jumătate de oră de discuţii, timp în care au avut loc mai multe schimburi de replici între preşedinţii PSD şi PNL şi şeful statului.

Delegaţia USL la consultările de la Cotroceni a fost formată doar din Ponta şi Antonescu.

Aceştia i-au prezentat preşedintelui Băsescu punctele de vedere ale USL asupra propunerilor de revizuire a Constituţiei şi de reorganizare administrativ-teritorială, respectiv modificarea Legii fundamentale să fie discutată în Parlamentul următor şi că nu acceptă desfiinţarea judeţelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici