29 martie 2007

Nu vom mai avea garduri si jandarmi in stadioane

Publicat în Sport de Romeo Chiriac

O Comisie de Dialog Social a Jandarmeriei (o fi vreo copie a GDS-ului?!) sustine ca a identificat principalele cauze care conduc la escaladarea violentei.

Printre acestea sunt enumerate urmatoarele: constituirea de grupuri si organizatii nerecunoscute legal de tip paramilitar sau anarhic (in special minori intre 16-18 ani), care isi impun autoritatea prin violenta; atitudinea duplicitara a conducatorilor de cluburi, care prin declaratii acide la adresa altor persoane (cluburi), agita spiritele si alimenteaza masele cu elemente care conduc la manifestari violente; nemultumirile fata de prestatia brigazilor de arbitri; consumul de alcool inaintea sosirii la stadion. Nicio noutate.

In curand, conform legislatiei europene, vor trebui eliminate gardurile din interiorul stadioanelor, arenele urmând sã fie supravegheate cu camere video. Jandarmii nu vor mai actiona in interiorul stadioanelor deoarece studiile psihologice efectuate au aratat ca prezenta militara irita, ei urmand sa asigure ordinea doar in jurul incintelor sportive. Asta ar putea sa fie o decizie inteleapta.

Se spune ca fiecare fiecare societate isi are jandarmii pe care ii merita. Se omite faptul ca violenta care, pe langa ca nu prea poate fi controlata de fortele de ordine – jandarmi, uneori mai este amplificata de catre cei pusi sa asigure linistea.

Violenta suporterilor s-a nascut odata cu fotbalul si se va incheia odata cu disparitia acestui sport, adica niciodata.

Articole similare:

Lupu’ la oi
Instigare la violenta
Buchete de flori împărţite inutil de fotbalişti reprezentantelor sexului frumos

21 Comentarii

Citeşte termenii şi condiţiile de utilizare ale acestui blog!!!

Razvan Antonescu a comentat:
Publicat în 29 martie 2007, la ora 11:53

Fotbalul european mai exact :)
Fotbalul american nu are nici o legatura cu violenta si nu tre bagat in aceeasi troaca

Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 29 martie 2007, la ora 13:35

da, razvan, de fotbalul european e vorba, nu de cel american

 
 
desir_bleu a comentat:
Publicat în 29 martie 2007, la ora 13:07

Niciodata nu am inteles bataile intre suporteri. Inteleg conceptul de rivalitate intre echipe, numai asta nu. De fapt ce pretentii sa am daca majoritatea persoanelor care merg pe stadioane sint encefalopate, niste paria din punct de vedere al educatiei…hai, injurati-ma, de parca n-ati sti ca asa e…

 
Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 29 martie 2007, la ora 13:34

fanatismul, generatorul violentei, e o boala a adolescentei care se vindeca cu timpul. bine, nu scapa toti. tema e mai ampla. mai de condamnat mi se par cei care profita de acest “circ violent”, oamenii politici. gen basescu, tariceanu, etc

 
Cristian a comentat:
Publicat în 29 martie 2007, la ora 17:30

Comisie de Dialog Social a Jandarmeriei? Prea tare! Exerciţiul meu de imaginaţie include coji de seminţe, bastoane, scaune de plastic, jeturi de apă, mă rog, tot arsenalul… Se sparie gândul, parol!

Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 9:30

da, in curand probabil o sa vedem revista “22 de jandarmi” sau “Dilema jandarmului”. Bine, nu ti-as dori sa citesti continutul comunicatului CDS-GDS-ului.

 
 
Adamec a comentat:
Publicat în 29 martie 2007, la ora 21:52

Desir – esti prizoniera unor mentalitati tipic romanesti. Persoanele care merg pe stadion nu sunt encefalopate. La nivel mondial, fotbalul atrage zeci de milioane de spectatori pe saptamana in tribune. Ca mergi pe stadion nu este sinonim cu lipsa de educatie. Sigur, nici nu sunt adeptul ideii ca toti care merg pe stadioane sint mici Einstein, dar ceea ce ai scris este o aberatie. Ma refer la suporteri.
Exista zeci de studii care incearca sa explice violenta din arenele sportive. Nu s-a reusit foarte mult lucru.
Pentru Romeo -
Referitor la jandarmi… este o decizie cel putin pripita, ca sa nu folosesc termene mai dure, ca jandarmii sa fie eliminati de pe stadioane.
Chiar daca au trecut 17 ani de la Revolutie, romanii tot de baston “asculta”.

Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 9:44

Nu prea sunt de acord cu afirmatia “chiar daca au trecut 17 ani de la Revolutie, romanii tot de baston asculta”. Ultrasii se manifesta in orice fel de regim politic, ca de fapt asta e unul din scopurile lor, sa provoace “bastonul”. Daca eliminarea jandarmilor pe stadioane este o decizie pripita sau nu, ramane de vazut. Eu cred ca are laturi bune.

 
 
Nelu a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 7:29

Am impresia ca Romeo si desir_bleu sunt in gasca , prea se completeaza si se ajuta unul pe celalalt . Romeo : chiar ai nevoie de ciraci ?

 
Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 10:06

Din invataturile lui Nelu catre Romeo:
- astea sunt rautati de jurnalist , care nu a prins si el vreuna (folcloriste)…
- las-o mai moale rapidistule
- cuvinte gen “barbos” nu dau deloc bine atunci cand faci referire la Dumnezeu . Fiindca majoritatea oamenilor cred in El si nu accepta termeni din categoria celor de mai sus
- te las in pace , sa debitezi monoloage (?!) tu cu desir_bleu….
Acum ai descoperit gasca, ciracii. Nu pot sa zic decat: Bravo nelule!

 
desir_bleu a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 12:25

ha, ha, ha, esti patetic nelu…by the way, voiam sa-ti transmit, Adamec…nu vreau sa polemizez cu tine, pt ca, asa cum a zis Romeo, este mult de discutat pe aceasta tema…DAR…eu m-am referit la lipsa de educatie, daca stii ce inseamna…daca nu, exista si dexonline, for your information. Nu la lipsa de cultura, ceea ce e cu totul altceva..vad ca ambele concepte iti cam scapa…

 
Bluenemo a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 14:42

Lipsa de educatie, bastoane (la fel de needucate)…

Pe cînd un sistem de supraveghere video pe stadioane pentru pedepsirea punctuala a scandalagiilor ?

romi a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 19:31

Arenele unde evolueaza echipele care ne reprezinta in cupele europene (pentru inceput in UCL) vor trebui dotate cu sistem de supravegere video.

 
 
mazu' a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 14:53

o sa ii identifice doar dupa moaca, asta in cazul in care vor sta la locurile tiparite pe bilete, ceea ce iti dau in scris de acum ca nu o sa vezi in urmatoarea perioada scurta sau lunga de timp.
la intrarea in stadioane scrie clar ca se pedepseste cu amenda nerespectarea locului inscris pe bilet, dar pana acum nu am vazut pe nimeni sanctionat.
chiar la meciul cu real s-au certat mai multi pentru ca stateau pe alte locuri decat cele inscrise, iar stewarzii nu si-au facut datoria, iar oamenii nu si-au capatat locurile. vorbesc despre bilete la tribuna I, unde un tichet de acces costa 300 de lei…

 
romi a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 19:36

nu se respecta locurile la masa presei, uneori fiind invadata de tot felul de intrusi, dar in tribune. inca e multa dezordine pe stadioanele romanesti in cupele europene. bine, in campionat nici nu se pune problema de respectarea locurilor sau de stewarzi, ca nu prea sunt spectatori.

 
mazu' a comentat:
Publicat în 30 martie 2007, la ora 23:30

am patit-o la un meci al Rapidului in cupele europene. Era un comentator de lupte de K 1, care statea pe locul meu si mi-a zis clar ca el nu se va da la o parte si sa imi caut in alta parte, motivand ca el nu vede suficient de bine din locul unde avea acreditarea. Mentionez ca el nu face nimic altceva in afara de acele comentarii. Asista la meciuri in calitate de suporter, dar de la masa presei, si iar ajungem la partea cu jurnalistii-suporteri:)

Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 2 aprilie 2007, la ora 10:10

probabil mai scrie si de luptele de K1 din tribune si de pe gazon

 
 
Tudor Stanca a comentat:
Publicat în 1 aprilie 2007, la ora 17:01

Descrierea grupurilor de tip paramilitar si anarhic imi suna familiara. Parca nu consumau alcool … ci droguri. Parca si termenul ” elemente” era pe acolo.
Da! I-am recunoscut: Sunt “Golanii” din Piata Universitatii din 1990. In concluzie cred ca membri Grupului de Dialog al Jandarmeriei (dialogul se face cu bastonul bineinteles) este compus din Iliescu, Chitac, etc. … sau poate doar niste demni urmasi ai acestora.
Cred ca termenul de 20 de ani fixat de Brucan pentru schimbarea mentalitatii a fost cam scurt.

Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 2 aprilie 2007, la ora 10:17

da, “e greu titlul de erou”, dupa cum spunea regretatul valeriu sterian, “as vrea sa-mi da-ti un nume nou: golan post mortem”

 
 
Tudor Stanca a comentat:
Publicat în 1 aprilie 2007, la ora 17:24

Cica “Violenta suporterilor s-a nascut odata cu fotbalul si se va incheia odata cu disparitia acestui sport, adica niciodata.”. Violenta nu are legatura cu sportul, ci cu frustrarea. Din pacate, fotbalul devine din ce in ce mai putin sport si din ce in ce mai mult business. Succesul afacerii numite fotbal depinde 100% de patima suporterilor.
Violenta nu incepe din tribune, este doar o prelungire a comportamentului conducerii cluburilor, federatiei, etc…, a jucatorilor si nu in ultimul rand a mass-mediei. De … ei traiesc din acest business … si oricum …. nota de plata vine la suporteri.

 
Romeo Chiriac a comentat:
Publicat în 2 aprilie 2007, la ora 10:21

adica suporterii violenti sunt niste victime colaterale ale cluburilor, federatiei, jucatorilor si presei? Bietii de ei! Cum spui tu….

 
(obligatoriu)
(obligatoriu)
(micsoreaza | mareste)
Poti folosi urmatoarele tag-uri in comentariul tau:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>