Adolescenţilor din SUA le-a scăzut interesul faţă de blogging şi Twitter

Mai mult de jumătate (62%) dintre adolescenţii americani citesc ştiri online, însă interesul lor vizavi de Twitter şi blogging este în scădere, informează blogul PDA al Media Guardian.

41 afișări
Imaginea articolului Adolescenţilor din SUA le-a scăzut interesul faţă de blogging şi Twitter

Adolescenţilor din SUA le-a scăzut interesul faţă de blogging şi Twitter (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center, circa 62% dintre internauţii americani cu vârste de 12-17 ani citesc ştiri şi informaţii politice online. Pe de altă parte, studiul arată că, atunci când au avut loc evenimente speciale, de tipul alegerilor prezidenţiale americane, consumul de ştiri online a crescut la 77%.

Pe de altă parte, 73% dintre adolescenţii care au participat la studiu spun că folosesc reţele de socializare, în timp ce 89% dintre băieţi şi 70% din fete au o consolă pentru jocuri video.

Studiul remarcă şi faptul că 72% dintre internauţii adulţi îşi iau informaţiile şi citesc ştirile de pe internet, numărul lor menţinându-se constant începând cu 2002. În general, utilizarea ştirilor online a crescut dramatic de la prima analiză realizată de Pew, în 2000, când numai 35% dintre internauţii adulţi urmăreau online ştirile politice.

Internetul este mediul preferat de informare în special pentru persoanele educate (81%), fiind mai puţin utilizat de cei care nu au un nivel educativ ridicat (59%).

În ceea ce priveşte bloggingul, acesta nu mai este în centrul atenţiei, adolescenţii şi tinerii adulţi preferând în prezent mai curând microbloggingul, prin actualizări ale statusurilor în reţelele de socializare. Astfel, numărul bloggerilor în rândul adolescenţilor a scăzut de la 28% la 14% după 2006 şi de la 24% la 15% în rândul tinerilor adulţi.

Potrivit studiului, 26% dintre adulţi publică comentarii online, 30% partajând conţinut. Pe de altă parte, adolescenţii sunt extrem de entuziaşti atunci când vine vorba de comentarii în reţelele de socializare. Astfel, 86% dintre adolescenţii prezenţi în reţelele de socializare publică comentarii pe paginile prietenilor lor, 83% comentând fotografiile acestora.

Adolescenţilor americani nu le place să folosească Twitter, însă platforma de microblogging şi serviciile similare sunt utilizate de 19% dintre internauţii adulţi şi de 8% din adolescenţii de 12-17 ani.

Accesul la internet a devenit un subiect de interes pentru internauţi, adolescenţii şi adulţii accesând în prezent internetul nu doar de pe computer sau laptop, ci şi de pe diverse console sau dispozitive portabile.

Raportul menţionează că 73% din adolescenţi şi 93% din adulţii cu vârste de 18-29 de ani deţin un telefon mobil. În plus, 93% din adolescenţii de 12-17 ani navighează pe internet, la fel ca 93% dintre tinerii de 18-29 de ani şi 74% dintre adulţi. În rândul lor, Facebook este, în prezent, cea mai folosită reţea de socializare, 73% din internauţii americani adulţi având cel puţin un profil în reţea.

Studiul a fost realizat de Pew în a doua jumătate a anului trecut, pe un eşantion de 800 de tineri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici