- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (04.02.2011, 17:40)
- , ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Alexandru Lăzescu: Una dintre problemele din mass-media românească este şantajul de presă
Alexandru Lăzescu, preşedintele-director general al TVR, a declarat, vineri, că mass-media din România se confruntă în prezent cu mai multe probleme, printre care criza economică şi "standardele prăbuşite", în care a încadrat şi "şantajul de presă".
360 afișări
Alexandru Lăzescu: Una dintre problemele din mass-media românească este şantajul de presă (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)
"După părerea mea, media a ajuns în cea mai degradată stare etică şi profesională din ultimii 20 de ani", a spus Alexandru Lăzescu, care a participat, vineri, la masa rotundă "Mass-media din România - provocările şi oportunităţile anului 2011", organizată la Bucureşti de Federaţia Română a Jurnaliştilor MediaSind.
El a mai spus că, în prezent, mass-media se confruntă cu mai multe probleme.
"Una este dimensiunea economică. Eu sunt mai puţin optimist din această perspectivă. Indiferent dacă situaţia economică se îmbunătăţeşte, noi avem o schimbare fundamentală în ceea ce priveşte modelele de business în presă (...) Pe termen lung, nimic nu poate exista decât dacă are un model de afaceri, un model de subzistenţă economică solid. Avem o problemă fundamentală de tranziţie către ce modele de afaceri, un model bazat pe publicitate, unul pe abonamente", a spus Alexandru Lăzescu.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pedro Sánchez ia în calcul demisia. Soția Premierului spaniol este anchetată pentru presupus trafic de influență
-
Premierul spaniol îşi suspendă îndatoririle publice: Am nevoie să mă opresc şi să mă gândesc
-
Plata în avans a pensiilor pentru luna mai, pe ordinea şedinţei de Guvern de joi de la Timişoara
-
Şeful TikTok, după promulgarea legii care ar putea interzice aplicaţia în SUA: Nu plecăm nicăieri
Pe lângă "şubrezenia economică evidentă", Alexandru Lăzescu a mai spus că şi standardele "au fost spulberate".
"În ce măsură media mai e media şi jurnalistul mai e jurnalist şi nu se transformă în armă de luptă? Dacă cineva se numeşte jurnalist nu înseamnă că face jurnalism (...) Ceea ce se întâmplă la nivelul unei instituţii, standardele sunt prăbuşite cu totul. De vreo zece ani de zile există un fenomen care este găunos şi mănâncă din interior credibilitatea mediului . Este vorba de şantajul de presă, în România - mai puţin în Bucureşti, dar în ţară se practică cu mare abilitate. Există modele foarte clare de joc. Ştiu oameni care sunt exasperaţi de ceea ce se întâmplă. S-a ajuns la un grad de sofisticare a atacului orchestrat", a spus Alexandru Lăzescu, precizând că acest sistem funcţionează foarte bine "pentru că este cauţionat de actori importanţi", de autorităţi, dar şi de oameni din mediul politic care folosesc "şantajul" împotriva adversarilor sau chiar în interiorul propriilor grupuri de influenţă.
În ceea ce priveşte Televiziunea Română şi Radioul Public, Mircea Toma, preşedintele ActiveWatch - Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP), a spus vineri, la masa rotundă "Mass-media din România - provocările şi oportunităţile anului 2011", că "actorii relevanţi din România, cu forţă de decizie, nu vor o lege a radioului şi a televiziunii publice".
"Niciun actor politic, niciunul dintre cei care sunt acum la putere, nu vrea o televiziune autentic independentă. Am avut sentimentul la un moment dat că Băsescu susţine o lege a televiziunii şi radioului faţă de alţi actori politici care nu doreau, ca să descoperim o perversiune foarte simpatică. În acest proiect de lege, manipularea se realiza prin intermediul societăţii civile, ceea ce mi s-a părut excelent ca idee (...) Nu avea un mecanism transparent şi criterii clare de promovare în CA (consiliile de administaţie de la TVR şi Radioul Public, n.r.) a viitorilor membrii. La şmecheria asta nu am pus botul", a mai spus Mircea Toma.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Trebuie să investim 500 de miliarde euro în următorii 15 ani ca să ajungem la dublarea PIB-ului. În primul rând în industria de învățare. PIB-ul nu crește cu proști
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
De ce dispar pe capete băncile din România. Din 2012 încoace au dispărut 10 bănci, şi este doar începutul
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Filiera prin care baronul 'Mocro Maffia' livra tone de cocaină în România! 'Scarface' a pierdut 625.000.000 € la un singur transport trimis la Constanța
CANCAN.RO
Experiment: un tânăr s-a transformat într-un om al străzii pentru a demonstra că poate deveni milionar într-un an. Câți bani a câștigat în 10 luni
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe