Arianna Huffington, una dintre cele mai influente femei din industria media

Arianna Huffington, inclusă de revista Forbes într-un clasament al celor mai influente femei din industria media, este cofondatoarea site-ului The Huffington Post, care s-a bucurat de un mare succes printre cititorii din întreaga lume şi care a adus în discuţie un nou model de media business.

122 afișări
Imaginea articolului Arianna Huffington, una dintre cele mai influente femei din industria media

Arianna Huffington, una dintre cele mai influente femei din industria media (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Arianna Huffington, născută Arianna Stassinopoulos, pe 15 iulie 1950, este una dintre cele mai cunoscute femei din sectorul media din Statele Unite ale Americii şi nu numai. Cariera ei a fost legată nu numai de jurnalism, ci şi de politică. Ea a fost la mijlocul anilor 1990 unul dintre cei mai populari comentatori conservatori, însă la sfârşitul decadei şi-a schimbat viziunea politică, trecând de partea liberalilor.

De asemenea, ea a fost soţie a lui Michael Huffington, fost membru al congresului din partea republicanilor. În 2003 a candidat şi ea, ca independent, la funcţia de guvernator al Californiei.

În 2009, Huffington a ocupat locul al 12-lea în topul celor mai influente femei din industria media realizat de Forbes, în timp ce în clasamentul "Media List" - al celor mai importanţi oameni din media, realizat de publicaţia britanică The Guardian - ea s-a situat pe locul 42.

Cariera sa în media a debutat spre finalul anilor 1980, când Huffington semna articole în publicaţia National Review. În 1981, Arianna Huffington a semnat o biografie a Mariei Callas, numită "Maria Callas - The Woman Behind the Legend", iar în 1989 a scris o biografie a lui Pablo Picasso, cu titlul "Picasso: Creator and Destroyer". Huffington a fost acuzată de plagiat pentru că a copiat fragmente din cartea sa dedicată sopranei Maria Callas din alte biografii. Conflictul a fost rezolvat în instanţă, iar Huffington a plătit daune biografului Gerald Fitzgerald.

În 2005, pe 9 mai, Arianna Huffington, alături de Kenneth Lerer şi Jonah Peretti, a înfiinţat The Huffington Post, un site informativ care include ştiri din mai multe surse, precum şi numeroase editoriale. Site-ul include ştiri din politică, media, afaceri, divertisment, lifestyle şi ecologie.

Platforma are o comunitate activă de cititori. În fiecare lună, pe site-ul The Huffington Post apar peste un milion de comentarii. Înainte de lansarea The Huffington Post, Huffington avea un alt site, numit ariannaonline.com.

Site-ul Huffington Post s-a dezvoltat mult de-a lungul timpului, primind investiţii semnificative. În august 2006, The Huffington Post a anunţat că SoftBank Capital va investi 5 milioane de dolari în site, ceea ce a făcut ca popularitatea sa să crească foarte mult. După această investiţie, site-ul şi-a mărit echipa, materialele fiind actualizate 24 de ore din 24.

În noiembrie 2008, site-ul a strâns de la investitorii săi 15 milioane de dolari. Aceşti bani sunt folosiţi la construirea unui sistem de corespondenţi care să furnizeze ştiri locale de pe întreg teritoriul SUA.

Pe de altă parte, Arianna Huffington a avut apariţii speciale în seriale foarte populare, precum "Roseanne", "The L Word", "Help Me Help You", dar şi în filmul "EdTV".

Compania AOL a fost de acord să cumpere The Huffington Post pentru 315 milioane de dolari, potrivit unui comunicat de presă dat publicităţii luni şi semnat de reprezentanţi ai ambelor companii.

Ca parte a acestei tranzacţii, Arianna Huffington, cofondator al Huffington Post şi editor-şef al publicaţiei, va fi numită preşedinte şi redactor-şef al Huffington Post Media Group, care va include Huffington Post şi alte divizii de conţinut ale AOL, precum Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, Black Voices, PopEater, AOL Music, AOL Latino, AutoBlog, Patch şi StyleList.

Printre semnatarii materialelor din The Huffington Post se numără Barack Obama, Hillary Clinton, Michael Moore, Jimmy Demers, Madonna, Alec Baldwin, Norman Mailer, Donna Karan, Robert Redford, Alec Baldwin, Donatella Versace.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici