Audienţa presei româneşti, în scădere în perioada iulie 2009 - iulie 2010

Ediţiile tipărite ale ziarelor şi revistelor româneşti au raportat, per ansamblu, scăderi ale audienţelor faţă de livrarea de date anterioară, piaţa de presă fiind, însă, fluctuantă, conform ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă pentru perioada iulie 2009 - iulie 2010.

Share pe Facebook 26 afişări

Audienţa presei româneşti, în scădere în perioada iulie 2009 - iulie 2010 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Potrivit ultimelor date furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA), realizat de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în perioada iulie 2009 - iulie 2010, numărul de cititori pentru presa scrisă, la nivel urban, a fost, per ansamblu, în scădere.

Conform SNA, trustul cu cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul presei scrise este Adevărul Holding (22%), urmat de Ringier România (15%), Editura Intact (13%), Burda (11%), Publimedia International (8%), Sanoma Hearst (8%), CanCan Media (4%), iar restul de 20% din piaţă revine altor publisheri, cum ar fi Edipresse, Societatea R etc.

Astfel, trendul crescător a fost înregistrat doar de câteva publicaţii de pe piaţă, cum ar fi Click! (+2,6%), Financiarul (+6,9%), The One (+4,9%), Tango (+1,9), Spy (+19,6%) şi BBC Top Gear (+12,6%).

În ceea ce priveşte cotidianele centrale, clasamentul s-a schimbat, lider devenind tabloidul Click, cu 1.258.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 2,6%, care a devansat tabloidul Libertatea, clasat pe poziţia a doua, cu 1.183.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 5,7%. Cele două tabloide sunt urmate în clasament de Cancan, cu 850.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 6,1%, urmat de cotidianul sportiv Gazeta Sporturilor, cu 716.000 de cititori, cu o scădere de 2,1% faţă de valul de date anterior. În clasament urmează ziarul generalist Adevărul, cu 631.000 de cititori pe ediţie, în scădre cu 1,1%, şi Jurnalul Naţional, care a înregistrat 588.000 de cititori, în scădere cu 4,4%. În clasamentul cotidianelor centrale urmează ProSport, cu o medie de cititori pe ediţie de 578.000, cu o scădere de audienţă de 2,4%.

În top urmează cotidianul quality Evenimentul zilei, cu 391.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 12,9%, cotidianul de business Ziarul Financiar, cu 185.000 de cititori, în medie, pe ediţie şi o scădere de 6,1%, cotidianul România liberă, cu 185.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 15,1%, ziarul Financiarul, cu 171.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 6,9%, cotidianul Gândul, cu 149.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 17,2%, cotidianul Curierul Naţional, cu 133.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 8,9%, şi cotidianul Ring, cu 125.000 de cititori pe ediţie (- 10,7%).
În ceea ce priveşte publicaţiile săptămânale, poziţia de lider este deţinută de Click de Duminică - 788.000 de cititori pe ediţie, urmat de Libertatea de Duminică - 774.000 de cititori pe ediţie, Pro TV Magazin - 713.000 de cititori pe ediţie, Gazeta Sporturilor de Duminică - 665.000 de cititori pe ediţie şi Click pentru Femei - 591.000 de cititori pe ediţie.

Pe de altă parte, în rândul revistelor feminine up & middle market, lider al segmentului rămâne revista Ce se întâmplă, Doctore?, cu 479.000 de cititori pe ediţie, cu o scădere de 1,6%, urmată de revista Femeia, cu 410.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 7%, şi Unica, cu 210.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 1,9%. Singurele creşteri de pe acest segment au fost înregistrate de revista The One, cu o audienţă de 86.000 de cititori şi o creştere de 4,9%, şi Tango, cu o audienţă de 54.000 de cititori pe ediţie şi o creştere de 1,9%.

În ceea ce priveşte revistele gossip & people, Ciao! conduce clasamentul, cu o medie de 396.000 de cititori pe ediţie (- 7,3%), urmată de Viva, cu 128.000 de cititori pe ediţie (-7,9%), Story, cu o medie de 114.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 9,5%, şi Spy, cu 67.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 19,6%.

În clasamentul revistelor pentru adolescenţi, Bravo este lider, cu 212.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 7% faţă de perioada anterioară de auditare, fiind urmată de Cool Girl, cu 185.000 de cititori pe ediţie şi o scădere de 3,1%, Bravo Girl (180.000 de cititori pe ediţie, -9,1%) şi Popcorn (178.000 de cititori, -8,2%).

În rândul revistelor masculine, Playboy a rămas lider de categorie, cu 188.000 de cititori pe ediţie (-10,5%), urmat de FHM, cu 112.000 de cititori pe ediţie, rămas constant faţă de livrarea anterioară de date, şi Men'S Health, cu 68.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 1,4%.

În topul publicaţiilor auto conduce ProMotor, cu 319.000 de cititori pe ediţie, în scădere cu 3,3%, fiind urmată în clasament de Auto Motor şi Sport (292.000 de cititori pe ediţie, în creştere cu 1,4%), BBC Top Gear (116.000 de cititori pe ediţie, +12,6%) şi Autoshow (108.000 de cititori pe ediţie, +5,9%).

În ceea ce priveşte publicaţiile economice, Săptămâna Financiară a raportat o scădere de 7,2%, ajungând la 245.000 de cititori pe ediţie, în timp ce săptămânalul Capital a înregistrat o scădere de 6,8%, având 191.000 de cititori pe ediţie. Pe poziţia a treia în clasament se situează cotidianul Ziarul Financiar, care a ajuns la o medie de 185.000 de cititori pe ediţie (-6,1%), Financiarul (171.000 de cititori pe ediţie, +6,9%) şi Business Magazin (74.000 de cititori pe ediţie, -14,9%).

Pe primul loc în clasamentul presei locale se situează Gazeta de Sud, cu o medie de 137.000 de cititori,, în scădere cu 2,8% comparativ cu valul SNA anterior. Pe lângă Gazeta de Sud, care îşi păstrează poziţia de lider, cu mici fluctuaţii de audienţă, la nivelul presei locale au fost raportate atât scăderi, cât şi creşteri.

Pentru cea de-a 33-a livrare SNA, datele au fost culese de institutele de cercetare Metro Media Transilvania şi Daedalus, în perioada 20 iulie 2009 - 18 iulie 2010. Eşantionul a fost de 22.759 de persoane, dintr-un univers de 8,892 milioane de persoane, acesta fiind reprezentativ pentru persoanele din România cu vârsta între 14 şi 64 ani, care locuiesc în mediul urban.

Datele SNA au fost furnizate pentru 138 de publicaţii, dintre care: 59 de lunare (au fost excluse: Burda, Glamour), 13 bilunare (au fost excluse: Cariere, Oblique TV Magazin, Diva), 21 de săptămânale (a fost inclus: Zile şi Nopţi Reţea Săptămânală; au fost excluse: Taifasuri, EVZ de Duminică, Academia Caţavencu, Fanatik) 35 de cotidiane şi 10 suplimente.

(Material realizat de Alexandra Buzaş, alexandra.buzas@mediafax.ro)

Share pe Facebook

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte MEDIAFAX.RO pe FACEBOOK »

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Taguri:
SNA ,
PRESĂ SCRISĂ ,
Versiunea: mobil  |  completa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax SA.

ULTIMA ORĂ
Iohannis îi ARUNCĂ ÎN AER toate calculele lui Dragnea. Anunţul de ULTIMĂ ORĂ al preşedintelui lasă tot PSD-ul FĂRĂ REPLICĂ