Care au fost cele mai ascultate posturi de radio la nivel urban, naţional şi în Bucureşti, în toamna 2013

Kiss FM a fost cel mai ascultat post de radio la nivel urban şi naţional, iar Radio Zu s-a situat pe primul loc în Bucureşti, în toamna anului 2013, potrivit Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi GfK România, în perioada 2 septembrie - 22 decembrie.

663 afișări
Imaginea articolului Care au fost cele mai ascultate posturi de radio la nivel urban, naţional şi în Bucureşti, în toamna 2013

Care au fost cele mai ascultate posturi de radio la nivel urban, naţional şi în Bucureşti, în toamna 2013 (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel naţional, pe un public de peste 11 ani, este de 11.885.900, potrivit valului de toamnă al Studiului de Audienţă Radio (SAR), într-o uşoară scădere faţă de toamna lui 2012, când era de 11.941.400.

În schimb, la nivel urban, numărul total zilnic de ascultători de radio, pe un public de peste 11 ani, a fost, în toamna lui 2013, de 7.280.400, în creştere faţă de toamna lui 2012, când erau 7.189.600.

La nivel naţional, în toamna lui 2013, cel mai ascultat post de radio a fost Kiss FM, cu 2.643.800 de ascultători şi 12,4% cotă de piaţă (în scădere faţă de toamna lui 2012 - 2.774.100 de ascultători şi 13,2% cotă de piaţă).

Pe locul al doilea la nivel naţional s-a situat Radio România Actualităţi, cu 2.114.400 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,3 (în creştere faţă de perioada similară a lui 2012, când avea 2.013.500 de ascultători şi 13,4% cotă de piaţă).

Clasamentul la nivel naţional este continuat de ProFM, cu 1.790.200 de ascultători (9,2% cotă de piaţă), Radio Zu - 1.615.400 de ascultători (7,6% cotă de piaţă), Europa FM - 1.453.600 de ascultători (7,6 % cotă de piaţă), Radio Antena Satelor - 818.100 de ascultători (6,8% cotă de piaţă), Magic FM - 791.600 de ascultători (4,2%), Radio 21 - 728.400 de ascultători (3,1% cotă de piaţă), Radio România Oltenia Craiova - 497.300 de ascultători (2,6%) şi Radio România Iaşi - 491.500 de ascultători (2,7%).

Pe de altă parte, la nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.642.700 de ascultători (11,7% cotă de piaţă), în scădere faţă de perioada similară din 2012, când a avut 1.663.700 de ascultători (12,8% cotă de piaţă).

Kiss FM este urmat de Radio România Actualităţi, cu 1.280.400 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 14,1%, faţă de 1.297.200 de ascultători şi 14% cotă de piaţă în toamna lui 2012.

Pe locul al treilea se situează Radio Zu, cu 1.139.300 de ascultători şi 8,2% cotă de piaţă, în scădere faţă de valul de toamnă din 2012, când postul de radio avea 1.262.400 de ascultători şi 9,6% cotă de piaţă.

Topul celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu Pro FM - 1.073.100 de ascultători (în creştere faţă de valul precedent), Europa FM - 1.009.500 de ascultători (în scădere), Magic FM - 658.500 de ascultători (în creştere), Radio 21 - 516.700 de ascultători (în creştere), Radio Antena Satelor - 244.800 de ascultători (în creştere), Radio Oltenia Craiova - 208.700 de ascultători (în creştere), Rock FM - 206.500 de ascultători (în creştere), Naţional FM - 202.300 de ascultători (în creştere uşoară).

Numărul total zilnic de ascultători de radio în Bucureşti, pe un public de peste 11 ani, este de 1.219.900, potrivit valului de toamnă al SAR, în timp ce, în toamna lui 2012, în Capitală s-au înregistrat 1.235.900 de ascultători.

La nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, pe publicul de peste 11 ani, se situează Radio ZU, cu 257.500 de ascultători şi o cotă de piaţă de 11,8%, în scădere faţă de valul de toamnă din 2012, când a avut 302.500 de ascultători şi cu o cotă de piaţă de 15%.

Radio ZU este urmat de postul public Radio România Actualităţi, cu 234.200 de ascultători şi cea mai mare cotă de piaţă - 16,7%, faţă de perioada similară din 2012, când avea 236.200 de ascultători şi 14,3% cotă de piaţă.

Pe locul al treilea în clasament se situează Kiss FM, cu 181.900 de ascultători şi 6,3% cotă de piaţă, în scădere faţă de valul de toamnă din 2012 (192.200 de ascultători şi 7,9% cotă de piaţă).

Topul 10 al celor mai ascultate posturi de radio din Bucureşti este completat de: Magic FM - 168.100 de ascultători (în scădere faţă de valul de toamnă din 2012), Europa FM - 113.800 de ascultători (în scădere), Radio 21 - 102.900 de ascultători (în creştere), Pro FM - 102.300 (în scădere), Romantic FM - 97.900 de ascultători (în scădere), Rock FM - 88.100 de ascultători (în creştere), Naţional FM - 50.900 de ascultători (în creştere).

Valul de toamnă 2013 al SAR a fost realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi GfK România - Institut de Cercetare de Piaţă SRL. În cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul a avut un volum de 9.437 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1%. În mediul urban s-au realizat 7.400 interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-1,1%), în mediul rural s-au realizat 2.037 de interviuri (eroare maximă de eşantionare +/-2,2%), iar în Bucureşti s-au realizat 1.800 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2,3%).

Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale din România, care nu lucrează în domeniul radio.

În eşantion au fost incluse 1.155 localităţi dintre care 69 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 236 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 251 existente, 237 din cele 468 de localităţi rurale cu peste 5.000 de locuitori din România şi 613 din cele 2.393 de localităţi rurale cu mai puţin de 5.000 de locuitori.

Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici