CNA: Publicitatea pe ecran partajat, interzisă în programele pentru minori, la ştiri şi dezbateri

Publicitatea pe ecran partajat este interzisă în programele destinate minorilor, în emisiunile de ştiri, dar şi în dezbaterile politice difuzate pe posturile de televiziune, potrivit unei modificări a Codului audiovizualului, adoptată joi de membrii CNA.

190 afișări
Imaginea articolului CNA: Publicitatea pe ecran partajat, interzisă în programele pentru minori, la ştiri şi dezbateri

CNA: Publicitatea pe ecran partajat, interzisă în programele pentru minori, la ştiri şi dezbateri (Imagine: Ovidiu Micsik/Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a discutat în şedinţa de joi, pe articole, proiectul de modificare a actualului Cod de reglementare a conţinutului audiovizual, adoptând unele modificări ale acestuia.

Astfel, în noul Cod al audiovizualului a fost introdusă o secţiune nouă privind "Ecranul partajat".

CNA a decis că publicitatea pe ecran partajat trebuie să fie difuzată cu respectarea următoarelor condiţii cumulative: "să fie clar separată de conţinutul editorial printr-o divizare a suprafeţei ecranului, obţinută prin afişarea spoturilor publicitare într-o fereastră publicitară distinctă de fereastra editorială; pentru a nu altera programul principal, nu trebuie modificat raportul de aspect al imaginii acestuia, iar suprafaţa ferestrei publicitare nu trebuie să depăşească suprafaţa ferestrei editoriale" şi "să fie uşor de identificat prin afişarea menţiunii «Publicitate», pe toată durata difuzării acesteia".

Potrivit deciziei CNA, este interzisă difuzarea de publicitate "în mod simultan pe două sau mai multe ferestre partajate" şi "în crawl".

De asemenea, este interzisă difuzarea publicităţii pe ecran partajat în următoarele categorii de programe audiovizuale: "programe destinate minorilor", "programe de ştiri" şi "dezbateri politice".

Timpul de difuzare a publicităţii pe ecran partajat intră în calculul limitei orare de 12 minute, potrivit CNA.

CNA continuă discuţiile pentru a modifica actual Cod al audiovizualului, proiectul urmând să fie finalizat în următoarea perioadă.

Noul Cod audiovizual va intra în vigoare după publicarea lui în Monitorul Oficial.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici