- Home
- Cultură-Media
- BRUXELLES, (12.03.2015, 17:21)
- Corespondenţă de la Bruxelles de la Dan Lungu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Controversata taxă pe publicitate din Ungaria, suspendată. Comisia Europeană face verificări
Comisia Europeană a anunţat, joi, că a deschis o investigaţie privind controversata taxă pe publicitate din Ungaria, care prevede cote progresive de impozitare, deoarece ar fi neconcurenţială pentru unele instituţii media, iar până la finalizarea acesteia aplicarea taxei este suspendată.
99 afișări
Controversata taxă pe publicitate din Ungaria, suspendată. Comisia Europeană face verificări (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Comisarul european în domeniul concurenţei, Margrethe Vestager, a declarat că forul european doreşte să asigure condiţii de concurenţă echitabile pe pieţele media din Europa, iar investigaţia CE din Ungaria a fost începută tocmai pentru a se asigura că nu există nicio discriminare pentru anumite companii media din această ţară.
"Este foarte important să asigurăm condiţii de concurenţă echitabile pe pieţele de media din întreaga Europă. Multe companii mass-media de astăzi se bazează pe veniturile din publicitate pentru finanţarea activităţii lor. Salut semnalele Guvernului ungar potrivit cărora intenţionează să facă modificări privind taxa de publicitate. Investigaţia noastră va încerca să analizeze în detaliu atât modul în care se aplică taxa de publicitate în prezent, cât şi modul în care aceasta se modifică, pentru a ne asigura că nu există nicio discriminare faţă de anumite companii media", a spus Vestager.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Franța a descoperit secretul longevității. Peste 31.000 de persoane vor împlini anul acesta peste un secol de viață
-
Sunt europenii mai leneşi ca americanii? Şeful uriaşului fond norvegian: "Este îngrijorător! Europa este mai puţin harnică, mai puţin ambiţioasă"
-
Gorghiu, despre decizia CSM privind judecătoarea cazului 2 Mai: Mi-aş fi dorit să spulbere orice fel de semn de întrebare
-
Are Sebastian Burduja şanse pentru Primăria Capitalei? Vicepreşedintele PNL: E greu să câştige Burduja acum, dar îl pregătim pentru următorii patru ani
Reprezentanţii Centrului de presă al Comisiei Europene au anunţat, joi, că instituţia a deschis investigaţia pentru a stabili dacă taxa pe publicitate introdusă în iunie 2014 în Ungaria este în conformitate cu normele Uniunii Europene privind ajutoarele de stat.
Potrivit surselor citate, Comisia Europeană vrea să verifice dacă impozitarea progresivă, care presupune cote ce variază de 0 la 50%, ar putea favoriza selectiv anumite companii media şi astfel să le confere un avantaj competitiv neloial.
Comisia a decis, totodată, printr-un "ordin de suspendare”, să interzică Ungariei aplicarea acestor cote progresive de impozitare până la finalizarea investigaţiei.
În iunie 2014, Parlamentul ungar a adoptat taxa pe veniturile anuale din publicitate ale companiilor de media, generând protestele a peste 60 de televiziuni, radiouri, publicaţii şi site-uri de presă din Ungaria, care au reclamat că impunerea taxei ameninţă libertatea presei. Proiectul care prevedea introducerea unei taxe ce ar putea ajunge la maximum 40% din veniturile anuale din publicitate în cazul companiilor de media a fost aprobat cu 144 de voturi "pentru" şi 30 "împotrivă" de Parlamentul ungar, în care conservatorii premierului Viktor Orban deţineau două treimi din mandate.
După ce, în 4 iunie, două dintre cele mai mari televiziuni din Ungaria - RTL şi TV2 - au anunţat că intenţionează să îşi oprească emisia, în semn de protest faţă de intenţia autorităţilor de a introduce această taxă pe veniturile anuale din publicitate, şi alte societăţi de media s-au alăturat acestei acţiuni, care s-a transformat într-un protest în masă în media din Ungaria. Astfel, peste 60 de televiziuni, radiouri, publicaţii şi site-uri de presă au început, în seara zilei de 5 iunie, o serie de proteste fără precedent faţă de acest proiect elaborat de un membru al Fidesz. Televiziunile şi radiourile şi-au întrerupt emisia timp de 15 minute, ziarele au apărut pe piaţă pe 6 iunie cu primele pagini goale, iar site-urile acestor societăţi de media au publicat mesaje de protest.
Citește pe alephnews.ro: Topul celor mai dorite branduri de lux. Prada a fost doborâtă de Miu Miu
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Final de linie. Prima industrie care va fi ucisă de Inteligenţa Artificială. ”În cel mult un an, toate centrele vor dispărea”
Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Cea mai sexy femeie din lume s-a filmat în timp ce se îmbrăca! Fanii au înnebunit când au văzut-o
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe