De ce utilizăm reţelele de socializare?

Bărbaţii intră pe reţelele de socializare pentru a-şi face noi relaţii, în timp femeile vor să îşi consolideze relaţiile pe care le au deja, potrivit studiului "ManConquer, Women Preserve", prezentat, joi, de Nora Marcovici, CEO al BBDO Group, şi Lăcrămioara Loghin, Managing Director la Exact.

1475 afișări
Imaginea articolului De ce utilizăm reţelele de socializare?

De ce utilizăm reţelele de socializare? (Imagine: Shutterstock)

Potrivit studiului, bărbaţii din România folosesc mult mai multe dispozitive tehnologice în fiecare zi şi accesează mai multe reţele de socializare pe zi, comparativ cu femeile.

De asemenea, mai mult de jumătate din respondenţii de sex masculin au telefoane mobile, pe care le folosesc pentru a se conecta la internet şi pentru a accesa diferite aplicaţii. Totodată, potrivit studiului, 60% din respondenţii de sex masculin caută informaţii utilitare pe internet. Bărbaţii nu numai că sunt în căutare de ştiri, dar le şi comentează pe forumuri, mai mult decât femeile.

În ceea ce priveşte accesarea reţelelor de socializare, studiul arată că peste o cincime din bărbaţi interacţionează social pe mai mult de o astfel de platformă. De asemenea, nouă din 10 bărbaţi folosesc motoare de căutare online şi mai mult de un sfert dintre respondenţi joacă jocuri online.

Platforma de partajare video YouTube este accesată de peste 50% din bărbaţii participanţii la studiu, în fiecare zi.

Pe de altă parte, potrivit studiului, femeile accesează mai puţine reţele de socializare comparativ cu bărbaţii. Dacă bărbaţii folosesc diversificarea reţelelor de socializare pentru a stabili noi relaţii, femeile fac acest lucru pentru a-şi consolida relaţiile pe care le au deja.

Circa 64% dintre femeile care au participat la studiu intră zilnic pe Facebook şi peste 60% accesează zilnic un cont de e-mail personal.

Studiul mai indică faptul că un procent mai mic de femei deţin un telefon de ultimă generaţie, dar îl folosesc mai mult decât bărbaţii ca să intre pe Facebook. Nouă din 10 femei intră pe Facebook pentru a relaţiona cu actualii prieteni, în timp ce opt din 10 o fac pentru a-şi căuta vechi prieteni.

Studiul mai arată că bărbaţii se duc pe reţelele de socializare pentru noile oportunităţi pe care le-ar putea identifica şi pentru a-şi pune în evidenţă talentele. Totodată, bărbaţii îşi fac mai mulţi prieteni noi pe reţelele de socializare, comparativ cu femeile, şi, de asemenea, încearcă mai mult decât femeile să se autopromoveze.

Potrivit aceluiaşi studiu, pe reţelele de socializare, femeile contribuie mai mult la conţinut, deoarece postează mai mult, dar bărbaţii contribuie la diversificarea conţinutului prin adăugarea de fotografii şi videoclipuri.

Pe de altă parte, studiul a mai indicat faptul că 55% din toţi respondenţii sunt fanii unei pagini de brand, pe reţelele de socializare. Studiul a identificat faptul că aceştia sunt interesaţi de noile informaţii publicate de brand, dar doresc în acelaşi timp să vadă ce inovaţii aduc brandurile.

Studiul a fost prezentat joi, la evenimentul Graffiti BBDO - The next 20 years, organizat cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la înfiinţarea agenţiei.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici