Discovery şi-ar putea creşte participaţia la grupul Eurosport, la 49%, până la sfârşitul anului

Discovery Communications şi-ar putea creşte participaţia la grupul Eurosport de la 20% până la 49% până la sfârşitul anului, negocierile în acest sens fiind în curs de finalizare, a declarat, joi, Valentin Macovescu, director de Relaţii Internaţionale al Eurosport SAS.

164 afișări
Imaginea articolului Discovery şi-ar putea creşte participaţia la grupul Eurosport, la 49%, până la sfârşitul anului

Discovery şi-ar putea creşte participaţia la grupul Eurosport, la 49%, până la sfârşitul anului

Valentin Macovescu, director de Relaţii Internaţionale al Eurosport SAS, a participat, joi, la Bucureşti, la o întâlnire cu presa din România în care a prezentat planurile grupului Eurosport în următorul an pe piaţa audiovizualului românesc.

În acest context, Valentin Macovescu a vorbit şi despre negocierile purtate în prezent de compania media franceză TF1, care deţine în acest moment 80% din grupul Eurosport, şi compania Discovery Communications, care deţine 20% din grupul Eurosport.

"Compania mare Discovery a cumpărat 20% din acţiunile Eurosport. Ei astăzi sunt un parteneriat privilegiat pentru noi. Începând cu 20 noiembrie, compania Discovery şi compania TF1, proprietara a 80% din acţiunile Eurosport, au intrat în discuţii pentru a exercita cu un an de zile mai devreme dreptul lor de a urca la 49% din acţiunile Eurosport. Discuţiile continuă, astăzi suntem aproape de finalizarea acestora. Compania Discovery poate să îşi exercite dreptul şi TF1 poate să-i propună să urce până la 100% participaţia. Această opţiune era valabilă în decembrie 2014, dar Discovery a decis cu un an de zile mai devreme să îşi exercite acest drept şi au intrat în discuţii, discuţiile urmând să aibă o finalizare la sfârşitul lunii decembrie sau în ianuarie", a declarat Valentin Macovescu.

Discovery Communications a anunţat, în decembrie 2012, că va prelua 20% din grupul Eurosport (care include Eurosport International şi Eurosport France), deţinut de compania media franceză TF1, pentru o sumă de 170 de milioane de euro.

Totodată, ca urmare a încheierii acestui contract, Discovery are posibilitatea să îşi crească participaţia în cadrul grupului Eurosport până la 51% într-un interval de doi ani. Dacă Discovery îşi va exercita această opţiune, TF1 îşi va putea exercita la rândul său o altă opţiune, respectiv de a negocia vânzarea restului de 49% din acţiunile sale tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.

Astfel, Valentin Macovescu a spus că, în prezent, Discovery este "unul dintre cei trei mari actori globali" în domeniul televiziunii. "Discovery are sute de canale distruite în lume şi este astăzi partenerul nostru. Pentru noi acest lucru înseamnă o ocazie foarte mare de a ne dezvolta din punct de vedere mondial, local şi în al doilea rând că împreună cu acţionarul nostru Discovery de a ne uita din ce în ce mai mult local, în zone de influenţă şi în zone de interes, pe care noi şi Discovery le considerăm importante pentru dezvoltarea grupului nostru. România face parte din una dintre aceste zone de interes major pentru dezvoltarea celor două entităţi, Eurosport şi Discovery (...) România este o zonă care considerăm că este în plină dezvoltare faţă de alte pieţe care sunt deja complet saturate", a declarat Valentin Macovescu.

El a precizat că, în prezent, operaţiunile din România ale Eurosport şi Discovery funcţionează încă separat, fiecare entitate având propriile birouri şi proprii angajaţi. Astfel, Eurosport are în România un număr de aproximativ de 50 de comentatori permanenţi, la care se adaugă un număr de aprope 20 de colaboratori permanenţi.

Grupul Eurosport, cea mai importantă platformă multimedia de sport din Europa, s-a lansat în 1989 şi este deţinut majoritar de grupul media francez TF1. În prezent, Eurosport ajunge în 131 de milioane de case din 54 de ţări. În limba română, postul Eurosport s-a lansat în 1997. În ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar în mai 2008 a debutat Eurosport în High Definition.

Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume în domeniul programelor documentare, având peste 1,8 miliarde de abonaţi în 218 ţări şi teritorii. În Europa Centrală şi de Est, Orientul Mijlociu şi Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse în 27 de limbi şi care ajung la 244 milioane abonaţi din 118 ţări. În România, Discovery Networks distribuie în prezent mai multe televiziuni, între care Discovery Channel, TLC, Animal Planet şi Animal Planet HD.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici