- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (17.10.2021, 15:03)
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Filmul de care nu ai auzit. O producţie a depăşit James Bond şi Marvel la box office
Cel mai mare film din lume în acest moment nu este nici cel mai recent film Bond, „No Time To Die”, şi nici măcar „Shang-Chi şi Legenda celor zece inele” de la Marvel, ci un film chinez de propagandă despre Războiul din Coreea din anii 1950, scrie BBC.
28961 afișări
Filmul de care nu ai auzit. O producţie a depăşit James Bond şi Marvel la box office
Filmul este centrat pe o poveste despre soldaţii chinezi care înving trupele americane în ciuda unor şanselor inegale.
În doar două săptămâni de la lansare, „Bătălia de la Lacul Changjin” a obţinut încasări de peste 633 de milioane de dolari în box office, ceea ce îl plasează cu mult înaintea încasărilor globale ale Shang-Chi, de 402 milioane de dolari, în doar jumătate din timp, şi este pe cale să devină filmul cu cele mai mari încasări din China.
ULTIMELE ȘTIRI
-
VIDEO. Un bărbat și-a dat foc în New York, în fața tribunalului unde se desfășoară procesul lui Donald Trump
-
Cîrstoiu: Nu am vrut niciodată să fac administraţie politică în Capitală
-
COMENTARIU Lelia Munteanu: Un bucheţel de rachete la aniversarea Ayatollahului Khamenei
-
Analist: Polonia şi România se vor confrunta cu o "Rusie întărită în luptă", capabilă să lovească mai uşor dacă Ucraina cade
Succesul filmului este o veste bună pentru sectorul cinematografic din China, afectat de pandemie, deoarece Covid a forţat cinematografele să se închidă şi să se redeschidă de mai multe ori, dar este o veste şi mai bună pentru stat, despre care experţii spun că pare să fi reuşit să găsească o formulă pentru a face propaganda să atragă masele.
Pentru Hollywood, popularitatea imensă a unui film local ca acesta ar putea însemna şi mai multe provocări în viitor, în timp ce se luptă să câştige teren în China - cea mai mare piaţă cinematografică din lume.
Comandat de guvernul chinez, "Bătălia de la lacul Changjin" este doar unul dintre numeroasele filme de propagandă care au devenit mari succese comerciale în China în ultimii ani.
În 2017, Wolf Warrior 2, despre un soldat chinez care salvează sute de oameni de răufăcători într-o zonă de război din Africa, a obţinut încasări record de 1,6 miliarde de yuani (238 milioane de dolari) în doar o săptămână.
Lacul Changjin descrie o bătălie brutală pe o vreme geroasă, despre care chinezii susţin că a fost un punct de cotitură în Războiul din Coreea - cunoscut oficial în China sub numele de "Războiul pentru a rezista agresiunii SUA şi a ajuta Coreea".
Mii de tineri soldaţi chinezi au murit la lacul respectiv pentru a obţine o victorie crucială împotriva forţelor americane.
"Sunt atât de mişcat de sacrificiul soldaţilor. Vremea a fost atât de extremă, dar au reuşit să câştige. Mă simt atât de mândru", a scris un spectator pe site-ul de recenzii Douban.
Nu este o coincidenţă faptul că popularitatea filmului vine pe fondul creşterii tensiunilor dintre Washington şi Beijing.
"Este cu siguranţă legat de tensiunile actuale cu SUA şi a fost promovat în acest fel - uneori indirect, dar totuşi foarte clar", spune Stanley Rosen, profesor de ştiinţe politice la University of Southern California.
În acest moment, „Bătălia de la Lacul Changjin” are puţină concurenţă în cinematografe. Marile superproducţii hollywoodiene „No Time To Die” şi „Dune” vor avea premiera în China abia la sfârşitul lunii octombrie.
În acelaşi timp, filmul chinez nu numai că a avut premiera în timpul sărbătorii Zilei Naţionale a Chinei, care începe la 1 octombrie, dar are loc în momentul în care Partidul Comunist Chinez sărbătoreşte anul acesta cea de-a 100-a aniversare.
"Este aproape o datorie patriotică să mergi să vezi acest film", a spus Dr. Rosen.
Citește pe alephnews.ro: Coreea de Nord ar fi capabilă să producă viruși și bacterii mortale. Ce informații dețin Statele Unite
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Două englezoaice au venit în România, la spa, ca să economisească bani. Cât au cheltuit într-o zi la Therme
CANCAN.RO
Cât costă un kilogram din primele CĂPȘUNI româneşti, apărute deja în pieţe. Nu sunt chiar pentru orice buzunar
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe