Google este acuzat de rasism în căutările afişate de motorul de căutare

Rezultatele afişate de motorul de căutare Google sunt considerate "rasiste", potrivit unui raport recent făcut public. Potrivit documentului, anumite căutări rezultate din Google search afişează informaţii cu tente rasiste la adresa persoanelor de culoare.

312 afișări
Imaginea articolului Google este acuzat de rasism în căutările afişate de motorul de căutare

Google este acuzat de rasism în căutările afişate de motorul de căutare

Numele asociate persoanelor de culoare care sunt căutate pe motorul Google tind să afişeze rezultate către pagini web cu referire la activităţi criminale, potrivit unui studiu realizat de Universitatea Harvard din Statele Unite ale Americii. 

Căutările pe Google a unor nume precum DeShawn, Darnell sau Jermaine afişează, extrem de des, referiri la cazuri de infracţiuni comise de către persoanele de culoare care au la activ dosare criminale.    

Profesorul Latanya Sweeny de la Universitatea Harvard sugerează că motorul de căutare al Google tinde "să ofere rezultate cu referire rasistă" îndreptată către persoanele de culoare, notează The Telegraph.  

Studiul a analizat concret ce fel de conţinut afişează Google atunci când anumite nume sunt căutate. De asemenea, documentul specifică faptul că a analizat paginile de afişare de pe Google.com şi Reuters.com atunci când au fost căutate anumite nume de persoane. 

Profesorul Sweeny, cel care a condus analiza privind acest raport, susţine că în circa 25 la sută din cazuri cel mai popular motor de căutare asociază anumite terminaţii de nume proprii sau nume de familie, date de obicei persoanelor de culoare, cu nume de criminali sau infractori. 

Într-un punct de vedere solicitat, Google a explicat că: "Adwords nu face profiluri rasiste atunci când sunt efectuate căutări. Totodată, Google nu încurajează şi nu susţine o clasare cât mai bună în online a campaniilor de violenţă sau criminalitate, ceea ce înseamnă că motorul de căutare nu susţine atacul împotriva anumitor persoane sau organizaţii la nivel mondial. Depinde de fiecare organizaţie în parte ce fel de cuvinte cheie alege pentru a-şi promova campaniile sau materialele publicitare în mediul online". 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici