Honorius Prigoană vrea să înfiinţeze un trust de presă, care va purta numele România Ta

Honorius Prigoană vrea să înfiinţeze un trust de presă, care va purta numele România Ta şi care va cuprinde un canal de televiziune, un post de radio, un cotidian şi un portal, investiţia totală fiind de circa 5 milioane de euro.

39 afișări
Imaginea articolului Honorius Prigoană vrea să înfiinţeze un trust de presă, care va purta numele România Ta

Honorius Prigoană vrea să înfiinţeze un trust de presă, care va purta numele România Ta (Imagine: Razvan Chirita/Mediafax Foto)

Astfel, Honorius Prigoană, acţionarul unic al SC Univers Media SRL, a depus un dosar la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) pentru a obţine licenţă audiovizuală pentru televiziunea trustului.

În şedinţa de joi a CNA a fost analizată solicitarea SC Univers Media SRL de acordare de licenţă audiovizuală pentru televiziunea de ştiri România Ta. La şedinţă au fost prezenţi, din partea postului, Florin Miclăuş, coordonator tehnic şi editorial, şi Valentina Vasilescu, director de marketing, însă membrii Consiliului au dorit să ştie mai multe despre componenta editorială a proiectului şi au decis să discute acordarea licenţei într-o şedinţă ulterioară.

"Postul de televiziune, radioul, ziarul şi portalul vor fi integrate şi va fi un singur trust. Va exista un studio central, o televiziune centrală, pe care va intra şi program local, câteva ore pe zi", a declarat, joi, pentru MEDIAFAX Honorius Prigoană.

De asemenea, acesta a spus că prioritară este lansarea televiziunii şi a portalului de ştiri, ziarele şi postul de radio urmând să fie lansate în etapa a doua."Televiziunea va fi lansată imediat ce avem licenţă", a declarat Prigoană pentru MEDIAFAX.

Acesta nu a vrut să facă publice informaţii cu privire la echipa postului. "Deocamdată nu vreau să fac publice lucrurile care ţin de organizarea internă", a subliniat Prigoană.

"Există leasing operaţional pentru echipamente de televiziune şi aş vrea să accesez şi fonduri europene", a mai spus acesta cu privire la finanţarea trustului, a cărui investiţie se ridică la circa 5 milioane de euro.

"Ce pot să vă spun este că va revoluţiona piaţa media din România", a concluzionat Prigoană.

Conform dosarului de la CNA, televiziunea România Ta va emite 24 de ore din 24, având 90% producţie proprie şi 10% producţii audiovizuale ale altor producători. Programele difuzate vor fi de informare (50%), dar şi educative (20%), culturale (15%) şi religioase (5%). Publicitatea va reprezenta 10% din timpul de transmisie.

Valoarea investiţiei pentru întregul grup media se ridică la aproximativ 5 milioane de euro, din care 1,5 milioane de euro reprezintă aportul propriu, iar restul sumei va fi acoperită din credite bancare.

Echipamentele tehnice ale postului au fost achiziţionate în proporţie de 70%.

De asemenea, trustul vizează extinderea la nivel naţional, prin studiouri teritoriale, redacţii de ziar şi site-uri locale. Conform documentaţiei, în total sunt prevăzute peste 200 de staţii locale de televiziune. Investiţia va fi finalizată în trei etape, în prima fază fiind prevăzute oraşele reşedinţă de judeţ, în termen de şase luni de la intrarea în emisie, etapa a doua vizând oraşele cu peste 50.000 de locuitori, în termen de un an de la intrarea în emisie, şi în etapa a treia sunt prevăzute oraşele cu peste 10.000 de locuitori.

Structura locală va fi independentă din punct de vedere administrativ şi editorial, precum şi financiar, dar coordonată editorial şi orar de structura centrală, se mai arată în documentaţie.

În ceea ce priveşte componenta de radio-TV, de la nivel central, vor fi difuzate informaţii administrative de interes naţional, iar programele locale vor avea două dimensiuni: una judeţeană şi una metropolitană. Un program cadru va fi transmis de la Bucureşti prin satelit şi va fi acoperit de programe locale la nivel judeţean şi metropolitan. De asemenea, vor exista transmisiuni în afara ţării.

Cotidianul va fi conceput la sediul central - coperta şi eventual încă 2 - 3 pagini de interes naţional, care vor fi transmise la sediile locale prin internet, aici urmând a fi completate cu câte pagini se consideră necesar. Cotidianele locale vor purta denumirea de "Independentul de...", la care adaugă numele localităţii respective.

Bugetele staţiilor locale de radio-TV şi cotidian nu vor depăşi 4.000 - 5.000 de euro pe lună. Pentru partea online, există infrastructură şi servere, se mai precizează în documentaţia citată.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici