Interviu OMUL ŞI GÂNDUL: Lumea vedetelor văzută de un designer de evenimente speciale

Special este evenimentul artistic unic şi memorabil din viaţa ta. Asta-i treaba lui Ioan, să croiască big event. Am văzut ceva mişto prima dată-n viaţă, vorba aia, are acoperire în ceea ce Ioan Big face. Munca aceea pe care puţini o ştiu şi mai puţini o apreciază.

233 afișări
Imaginea articolului Interviu OMUL ŞI GÂNDUL: Lumea vedetelor văzută de un designer de evenimente speciale

Interviu OMUL ŞI GÂNDUL: Lumea vedetelor văzută de un designer de evenimente speciale

Ce altceva trebuie să ştii despre Ioan Big? Big este singurul român pe care-l ştiu şcolit în lumea profesioniştilor de evenimente speciale. Este singurul român cu o colecţie de semnături ale oamenilor ce-au făcut ceva important în viaţa noastră, de la Jean Michel Jarre la Edmund Percival Hillary, primul cuceritor al Everestului.

Cum vede el viaţa?

„Viaţa, cred eu, este o sumă continuă de experienţe, conştiente sau inconştiente, de lecţii pe care le primeşti, nu toate confortabile. De la un tablou în expoziţie, la o coadă la Poşta Română, sau o plimbare cu tramvaiul fără aer condiţionat, trăim tot fel de experienţe care ne rămân şi ne determină comportamentul ulterior.”

Big - experienţe unice şi memorabile

Un Rolling Stones văzut pentru prima oară în Bucureşti este eveniment în viaţa ta. Apoi, Rolling Stones văzut pe Wembley, sau în China devine experienţă. Ioan Big se ocupă de magia evenimentului tău. O dată în viaţă împlineşti 20 de ani. Nu sărbătoreşti 21 şi 3 luni din viaţă. Evenimentul are ritualul lui astăzi, care aminteşte de ritualul dintotdeauna al celebrării, al catharsisului, al identităţii tale cu spectacolul.

Mediocru. Event de România

Dacă ar fi să ne luăm după numărul tabloidelor, da, chiar şi doi dintre câinii lui Paris Hilton aduşi la Bucureşti fac mai mult public decât Clapton. În România toată lumea se pricepe la botezuri, adus mititei la un chef. Pe scurt, mulţi ştiu să creeze evenimente. România nu se lasă pe mâna profesioniştilor.

De aici şi o precară cultură star system. Evenimentele? Sunt puhoi, dar nemulţumirile sunt cu tona. Lipsa de profesionişti e urmată de meschinărie. Dacă nu se vând biletele, nu se taie din banul artistului, ci din logistică. Şi asta se vede. Publicul descoperă că organizatorul de evenimente face compromisuri în toate compartimentele. Bine, tot sistemul este şchiop. Sponsorii cer mereu, nu fac acte caritabile. Poartă tu tricoul prin Lipscani! Presa este de copy-paste, lipsită de profesionişti, fără forţa de a maturiza publicul. Publicul cel mult se tabloidizează.

Ce să mai spunem despre vedete?

„Vedeta noastră moare de drum lung. Vedeta de România îşi vede bine interesul şi moare odată ce-şi vede ţinta (banii, îndeosebi). Talent? Număraţi vedetele cu talent real. Noi avem performeri, poate. Oamenii talentaţi sunt rari.

Cam aşa stăm în star systemul românesc. Greu, nu? Să creezi unicitate, memorabilitate într-o ţară în care se pricepe la orice, dela fotbal la organizat botezul, care ar face coadă mai mare la câinii lui Paris Hinton decât la o expoziţie la Muzeul de Artă.”

Colecţie de obiecte cu semnăturile celebrităţilor

În preajma vedetelor din lumea largă, om care umblă mereu la concerte unice şi memorabile, Ioan Big a colecţionat semnături unice pe obiecte de serie (tricouri, afişe). Şi când a fost criza economică şi-a urmărit obsesia. Lumea saxonă a aruncat tot ce nu mai avea valoare imediată. Atunci Big a reuşit pe sume modice să obţină astfel de semnături. Una cu care se mândreşte este a cuceritorului Everestului. Semnătura lui Edmund Percival Hillary a luat-o pe sumă cât patru beri. Merită!

Personalitatea unui om pe care nu-l vezi niciodată, creator de Eveniment în viaţa ta. Ioan face Big Event. Îşi pune amprenta pe evenimente, iar pentru pasiunea lui secretă se alege cu big signatures.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici