Kiss FM, cel mai ascultat post de radio la nivel urban şi în Capitală. Tu ce asculţi?

Kiss FM este cel mai ascultat post de radio la nivel urban şi în Bucureşti, potrivit valului de vară al Studiului de Audienţă Radio (SAR), realizat de IMAS şi Mercury Research, în perioada 2 mai - 14 august 2011.

700 afișări
Imaginea articolului Kiss FM, cel mai ascultat post de radio la nivel urban şi în Capitală. Tu ce asculţi?

Kiss FM - cel mai ascultat post de radio la nivel urban şi în Capitală (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

În urma schimbării procedurii de culegere a datelor - de la interviuri domiciliare faţă în faţă la interviuri telefonice - şi a proiectării eşantionului, Asociaţia pentru Radio Audienţă (ARA) nu a recomandat compararea rezultatelor valului de vară 2011 cu valurile anterioare de măsurare a audienţei radio.

Astfel, numărul total zilnic de ascultători de radio la nivel urban, pe un public de peste 11 ani, este de 7.230.100, potrivit valului de vară al Studiului de Audienţă Radio (SAR).

La nivel urban, pe publicul de peste 11 ani, cel mai ascultat post de radio este Kiss FM, cu 1.926.300 de ascultători (16,7% cotă de piaţă), urmat de Radio Europa FM, cu 1.089.000 de ascultători (cotă de piaţă - 9,9%) şi Radio ZU - 1.073.100 de ascultători (8,5% cotă de piaţă).

Topul zece al celor mai ascultate posturi de radio la nivel urban este continuat cu: Pro FM (886.000 de ascultători, în creştere faţă de valul precedent), Magic FM (523.800 de ascultători), Radio 21 (424.100 de ascultători), Naţional FM (179.600 de ascultători), Rock FM (147.500 de ascultători).

La nivelul oraşului Bucureşti, pe primul loc în clasamentul celor mai ascultate posturi de radio, pe publicul de peste 11 ani, se situează Kiss FM, cu 230.200 de ascultători (10,5% cotă de piaţă), urmat de Radio ZU, cu 222.300 de ascultători şi cu o cotă de piaţă de 10,5%. Topul celor mai ascultate trei posturi de radio din Bucureşti este completat de Magic FM, cu 161.600 de ascultători (8,9% cotă de piaţă).

Clasamentul în Bucureşti continuă cu: Europa FM (121.100), Pro FM (119.700, în creştere faţă de valul anterior), Romantic FM (114.700), Radio 21 (101.300), Vibe FM (69.100), Rock FM (56.700), Radio Guerrilla (49.700), Naţional FM (42.300), Realitatea FM (32.400), Gold FM (32.000), Music FM (15.400, în creştere semnificativă faţă de valul de audienţe precedent), Dance FM (12.400) şi City FM (9.900).

Studiul de Audienţă Radio, realizat de IMAS - Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL, a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel urban şi în municipiul Bucureşti.

Eşantionul urban are un volum de 6.331 de persoane, cu o eroare maximă de eşantionare de +/- 1.2%, iar în Bucureşti s-au realizat 1.801 interviuri (eroarea maximă de eşantionare este +/- 2.3%).
Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele în vârstă de 11 ani şi peste, rezidente în locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane din România. Conform datelor statistice ale INSSE disponibile la data de 01.01.2011, mărimea acestei populaţii este de 10.562.201 persoane. Studiul de Audienţă Radio s-a realizat pe baza unui eşantion de tip probabilist, stratificat, cu extracţie multistadială.

În eşantion au fost incluse 293 de localităţi urbane din care 69 (toate) localităţi urbane de peste 30.000 de locuitori, 224 de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori din cele 251 existente. Localităţile din eşantionul SAR au reieşit din generarea aleatorie a numerelor de telefon pentru realizarea interviurilor şi au o distribuţie geografică echilibrată la nivel naţional. Măsurarea audienţei posturilor de radio în cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe dintre sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European Broadcasting Union) şi ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research). În vederea înregistrării cât mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio în ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu reconstituirea principalelor activităţi desfăşurate de ei în cursul zilei anterioare interviului, în raport cu care au fost înregistrate intervalurile de ascultare.

Culegerea datelor pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare (eşantioane egale). Interviurile s-au realizat prin telefonul fix şi telefonul mobil. Durata perioadei de intervievare: 15 săptămâni de intervievare continuă. Culegerea datelor s-a realizat după o planificare echilibrată pentru fiecare zi a studiului, de-a lungul celor 15 săptămâni de intervievare continuă. Durata medie a interviului a fost de 16 minute.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici