"La șuetă cu Bahmu" provoacă o nouă somaţie a CNA

Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis marți să someze public postul de televiziune Kanal D, pentru emisiunea "La șuetă cu Bahmu" din 12 martie, în care sunt promovate produse și tratamente pentru slăbit.

266 afișări
Imaginea articolului "La șuetă cu Bahmu" provoacă o nouă somaţie a CNA

"La șuetă cu Bahmu" provoacă o nouă somaţie a CNA

În emisiunea "La șuetă cu Bahmu" difuzată pe data de 12 martie, de la ora 15.00, invitații din studio, biosinergologul Sandu Brândușă și dieticiana Cornelia Marin au oferit, rugați de moderatoare, adrese de web unde vor putea fi contactați de telespectatori. De asemenea, biosinergologul Sandu Brândușă a prezentat diverse fotografii cu cazuri rezolvate prin metoda practicată în cabinetul său.

În cadrul emisiunii, invitata a prezentat energo-chiropractica, precum și niște vitamine obținute din plante care "asociate cu modul de viață «Brândușa» ajută pacienții să piardă în greutate", lucru exemplificat prin prezentarea de fotografii ale unei paciente ajunsă, în decurs de un an şi trei luni, de la 146 de kilograme la 75 de kilograme.

Membrii Consiliului au decis somarea postului de televiziune, pe baza mai multor articole din Codul de reglementare a conținutului audiovizual. Pe de-o parte, au fost invocate Articolul 112, Aliniatul (1), care prevede că "este interzisă difuzarea de emisiuni, altele decât emisiunile de teleshopping, în care sunt prezentate bunuri sau servicii individualizate care pot fi identificate de public prin marcă, producător ori prin modalităţi de comercializare" și Articolul 117, care prevede separarea calupurilor publicitare de programele audiovizuale.

De asemenea, au fost invocate articole referitoare la promovarea produselor și tratamentelor de slăbit - Articolul 153 (1) - "Promovarea sau prezentarea produselor şi tratamentelor pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii corporale trebuie să includă avertizarea, sonoră şi scrisă, cu o durată de minimum 5 secunde: „Consultaţi medicul înainte de a urma dieta”; dieta trebuie prezentată sau promovată ca o măsură pe termen scurt" și Articolul 154 - "Publicitatea şi teleshoppingul pentru orice fel de produs sau tratament pentru slăbit ori pentru menţinerea greutăţii corporale vor respecta următoarele condiţii: a) nu se vor adresa persoanelor sub 18 ani şi vor avertiza publicul asupra acestui aspect printr-un insert scris şi/sau sonor" și "c) nu se vor adresa în mod direct persoanelor obeze, nu vor include exemple în care vorbesc sau apar persoane care ar fi fost obeze înainte de a utiliza produsele ori serviciul cărora li se face publicitate".

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici