Mr Babe, o revistă de modă scrisă "de dolofani, pentru dolofani", lansată în Japonia

Norihito Kurashina, un japonez care vrea să ajute bărbaţii cu kilograme în plus, a lansat prima revistă de modă din Japonia scrisă "de dolofani pentru dolofani", intitulată Mr Babe, informează theguardian.com.

301 afișări
Imaginea articolului Mr Babe, o revistă de modă scrisă "de dolofani, pentru dolofani", lansată în Japonia

Mr Babe, o revistă de modă scrisă "de dolofani, pentru dolofani", lansată în Japonia (Imagine: japantrends.com)

"Tendinţa jeanşilor skinny nu ne-a făcut nicio favoare", spune redactorul-şef al revistei Mr Babe, în vârstă de 52 de ani. "Este foarte greu să găseşti ceva care să ţi se potrivească, aşa că, de multe ori, ajung să am haine pe care abia pot să le îmbrac", a mai spus acesta.

La o înălţime de 1,60 metri şi cântărind 82 de kilograme, Kurashina arată ca un luptător de sumo, scrie theguardian.com.

Anul acesta, după mai bine de zece ani ca redactor-şef al Men's Knuckle, o revistă care vizează tineri şi bărbaţi slabi, Norihito Kurashina se adresează tuturor bărbaţilor japonezi care au dimensiunile lui.

Primul număr al publicaţiei Mr Babe - prima revistă "redactată de dolofani, pentru dolofani" - a ieşit pe piaţă în octombrie, cu scopul de a atrage cititorii despre care Kurashina crede că au fost ignoraţi de industria de modă şi lifestyle din ţara sa.

Avându-l pe copertă pe actorul de comedie Jack Black şi prezentând modele masculine "scunde şi grase", revista lui Kurashina oferă sfaturi legate de modă şi îngrijire, întâlniri, diete şi exerciţii fizice.

"M-am tot întrebat de ce sunt atât de puţine haine la modă pentru oameni ca mine. Sunt o mulţime de haine pentru bărbaţi slabi şi magazine specializate pentru bărbaţi neobişnuit de înalţi, dar, practic, nimic pentru bărbaţii durdulii", a spus acesta.

"Am putea spune că Japonia este în urma vremurilor, dar cred că este mult mai corect să spun că furnizorii de aici nu le-au dat, pur şi simplu, o a doua şansă bărbaţilor mai solizi. Este ceva greşit în ideea că poţi fi cool şi atrăgător doar dacă eşti slab", a completat acesta.

Vizându-i, în mod deosebit, pe bărbaţii de 30 şi 40 de ani, primul număr al revistei lui Norihito Kurashina s-a vândut peste jumătate din tirajul său de 50.000 de exemplare - considerat un număr bun având în vedere trendul descendent înregistrat în industria revistelor din Japonia -, la câteva săptămâni de la lansarea pe piaţă.

În timp ce industria de media din ţară a încercat să răspundă rapid cererii de sfaturi despre modă şi lifestyle pentru femeile "plus-size", prin lansarea, în 2013, a revistei La Farfa, statisticile arată că, de fapt, rata obezităţii în rândul doamnelor japoneze a scăzut în ultimul deceniu.

În schimb, un studiu din 2013 a arătat că aproape o treime dintre bărbaţii japonezi au un indice de masă corporală (IMC) de peste 25, cifră de la care o persoană este considerată supraponderală.

"Imaginaţi-vă câţi oameni reprezintă (revista, n.r.) şi cât de mulţi astfel de bărbaţi vor fi în viitor", a mai spus Kurashina.

Cu Japonia care se confruntă cu o depopulare pe termen lung şi o rată a naşterii într-o continuă scădere, acesta vede revista ca ceva mai mult decât o noutate pentru un public de nişă. Oferindu-le bărbaţilor dolofani încrederea de a merge la întâlniri şi, poate, de a se căsători şi a-şi întemeia familii, Kurashina crede că are misiunea de a scăpa Japonia de regresul demografic din prezent.

Kurashina este fericit să se descrie pe sine ca fiind "pocchari" (dolofan), dar se dezice de cuvântul japonez "debu", o insultă adusă persoanelor supraponderale. "Debu are multe conotaţii negative. Îl veţi găsi în revistă, dar doar între ghilimele. Prefer să mă gândesc la cititorii mei ca fiind bărbaţi eleganţi mai mari, nu bărbaţi graşi", a spus acesta.

"Nu ascundem problemele de greutate, dar nu visăm să le spunem oamenilor să slăbească. Este vorba de a te bucura de viaţă aşa cum eşti tu... dar acest lucru nu înseamnă că trebuie să eviţi exerciţiile sau să nu fii atent la ceea ce mănânci", a mai spus acesta.

"Problema este că bărbaţii de 30 şi 40 de ani sunt mai ocupaţi la locul de muncă decât în alte momente ale carierei lor. Ei petrec toată ziua la muncă, merg să bea seara, pentru a scăpa de stres, şi fac acelaşi lucru în ziua următoare. Ei nu au timp să meargă la sală... nu este de mirare că se îngraşă", a adăugat acesta.

Cel de-al doilea număr al revistei Mr Babe va aduce în discuţie obiectele vestimentare care ar trebui purtate în lunile călduroase şi umede de vară.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici