O carte pe zi: ”Aud cum se formează sarea” de Song Geng, Yang Qingxiang

Volumul adună 16 proze scurte ale unor scriitori din generaţia post-optzecistă, intraţi în literatură în jurul anului 2000, apariţia lor fiind legată în mare măsură de felul în care a fost modelată literatura chineză contemporană de capitalul economic.

266 afișări
Imaginea articolului O carte pe zi: ”Aud cum se formează sarea” de Song Geng, Yang Qingxiang

O carte pe zi: ”Aud cum se formează sarea” de Song Geng, Yang Qingxiang

Editura Integral continuă cu proiectul său inedit şi interesant, colecţia China Intregral, în care apar titluri importante despre cultura, economia şi civilizaţia chineză. Editura Integral are ca parteneri în acest demers Foreign Languages Teaching and Research Publishing Co. Ltd din China şi Institutul Confucius din cadrul Universităţii din Bucureşti.
Semnalăm astăzi volumul de proză scurtă de autori din generaţia post-optzecistă.

Generaţia post-opzecistă se referă la generaţia celor născuţi în anii 80, un grup de scriitori care a intrat în atenţia publicului în jurul anului 2000. Apariţia acestei comunităţi de scriitori este legată în mare măsură de felul în care a fost modelată literatura chineză contemporană de capitalul economic. „Modernitatea urbană şi căutarea unui nou mod de viaţă sunt teme recurente în cele mai multe dintre operele post-optzeciştilor. De fapt, aşa cum este ilustrat în multe povestiri din această carte, termenul post-optzecişti implică, de asemenea, un stil de viaţă al acestei «noi generaţii» în China urbană, caracterizat, în mod vizibil, de consumism, hedonism şi căutarea unei identităţi cosmopolite într-o epocă globalizată.

Operele scriitorilor post-optzecişti ne oferă, astfel, o perspectivă unică, nouă, contestată de unii, aprobată de alţii, din care putem să studiem interacţiunea dinamică dintre piaţă şi cultură în China de astăzi. Ca prima generaţie de scriitori independenţi de vechiul sistem de producţie literară, scriitorii post-optzecişti demonstrează în operele lor o conştientizare acută a interacţiunii dintre capitalul economic şi cel cultural, dar şi virtuozitate în explorările anxioase ale semnificaţiei sinelui într-un context social extrem de imprevizibil, de tensionat şi de paradoxal.”

Volumul cuprinde: „Acasă”, de Zhang Yueran; „Sena nu îngheaţă”, de Di An; „Teatrul tragediei” de Yan Ge; „Elefantul uriaş”, de Fu Yuehui; „Domnul Paolo”, de Zhou Jianing; „Cuplu la roşu”, de Ma Xiaotao; „Aleargă, Li Lini, aleargă!”, de Su Cici; „Hai să facem ceva!”, de Shou Zhi; „Inele şi Fii”, de Su De; „Îndepărtate’s amintirile”, de Zhang Yiwei; „Aud cum se formează sarea”, de Wang Weilian; „Aparatul de ras Philips”, de Zheng Xiaolü; „Poveste de final de eră”, de Fei Dao; „Ruloul de omletă”, de Shu Qiao; „Planetele invizibile”, de Hao Jingfang; „Zeiţa G”, de Chen Qiufan.

Song Geng, Yang Qingxiang (editori) – Aud cum se formează sarea. Proză scurtă chineză de autori din generaţia post-optzecistă/ Editura Integral. Colecţia Chian Integral, vol. VIII. Prefaţă de Yang Qaingxiang. Traducere din limba chineză şi note de Paula Teodorescu. 452 pag

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici