O nouă reţea de socializare: Ce este Ello, platforma care promite siguranţă şi zero publicitate, unde ai acces doar prin invitaţie - FOTO

O reţea nouă de socializare care permite crearea de cont doar pe bază de invitaţie şi care promite un loc simplu, transparent şi fără reclame, ar putea fi un pericol pentru Facebook, având din ce în ce mai mulţi doritori de înscriere.

2986 afișări
Imaginea articolului O nouă reţea de socializare: Ce este Ello, platforma care promite siguranţă şi zero publicitate, unde ai acces doar prin invitaţie - FOTO

Ello, platforma care promite siguranţă şi zero publicitate, unde ai acces doar prin invitaţie (Imagine: ello.co)

Cu un concept creat de web designerul Paul Budnitz, Ello este considerată reţeaua de socializare "anti-Facebook" şi se poziţionează ca o reţea cu un manifest şi cu o conştiinţă socială şi ca un loc fără publicitate, scrie The Guardian.

"Reţeaua ta de socializare e deţinută de companii.

Fiecare lucru pe care îl postezi, fiecare prieten pe care ţi-l faci şi fiecare link pe care îl accesezi este urmărit, înregistrat şi transformat în informaţie. Agenţiile de publicitate cumpără datele tale ca să îţi arate mai multe reclame. Eşti produsul a ceea ce e cumpărat şi vândut.

Noi credem că există o cale mai bună. Credem în îndrăzneală. Credem în frumuseţe, simplitate şi transparenţă. Credem că oamenii care fac lucruri şi cei care le folosesc ar trebui să fie parteneri.

Credem într-o reţea de socializare care poate fi un instrument pentru crearea de posibilităţi. Nu unul de decepţie, nu de constrângere sau manipulare - ci un loc pentru conectare, creaţie şi sărbătorirea vieţii.

Nu eşti un produs."

  • Creativii din spatele reţelei Ello sunt designerul de biciclete Paul Budnitz, graphic designerii Berger & Föhr şi programatorii Mode Set.

  • Logo-ul are un iz de "V for Vendetta" - o faţă zâmbitoare neagră, fără ochi. Pare să fie o referinţă la respectul pentru initimitate. Site-ul are şi o funcţie prin care îţi poţi acoperi faţa din fotografii cu logo-ul, asigurând anonimitate.

  • Fluxul reţelei de socializare este împărţit în două categorii: "Prieteni" şi "Zgomot". Prima oferă noutăţi pe larg despre oameni pe care îi cunoşti bine, iar a doua oferă bucăţi de informaţie destinate tuturor.

  • Există totuşi nişte semne de întrebare cu privire la confidenţialitatea şi siguranţa utilizatorului. Echipa Ello explică, în secţiunea de prezentare, că strânge "nişte informaţii" legate de vizita utilizatorului, informaţii care îi "ajută să înţeleagă cum folosesc Ello", astfel încât să poată face platforma mai bună. Informaţiile colectate vizează localizarea, limba, site-ul de provenienţă şi timpul destinat vizitei. Reţeaua foloseşte o "versiune specială anonimă" de Google Analytics pentru colectarea datelor vizitatorilor. "Dacă acest lucru nu te face să te simţi confortabil, oferim şi opţiunea de a refuza", mai informează ello.co.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici