“Ochii pe mine!”, Pantofii de ocazie şi festivalurile, două domenii care au înregistrat tăieri considerabile de venituri. Designerul Mihai Albu şi Edy Chereji, unul dintre organizatorii UNTOLD, mai au o singură speranţă – anul 2021.

  • Mihai Albu: “Sunt vremuri extrem de grele, mă descurc greu, firma mea e afectată foarte tare.”
  • Mihai Albu: “Acum, e o tendinţă către calapodul drept, teşit, drept, adică tăiat drept, pătrăţos.”
  • Edy Chereji: „O serie de măsuri cumulate vor face ca vara anului viitor să arate altfel decât vara acestui an.”
  • Edy Chereji: “50.000 de oameni de la UNTOLD şi peste 20.000 de la NEVERSEA, ne-au lăsat banii de pe abonamente.”
183 afișări
Imaginea articolului “Ochii pe mine!”, Pantofii de ocazie şi festivalurile, două domenii care au înregistrat tăieri considerabile de venituri. Designerul Mihai Albu şi Edy Chereji, unul dintre organizatorii UNTOLD, mai au o singură speranţă – anul 2021.

Sursa foto: Captură foto / “Ochii pe mine!”

Invitaţi lui Vlad Craiovanu, în emisiunea “Ochii pe mine!”, din 13 noiembrie 2020, designerul de pantofi Mihai Albu şi unul dintre organizatorii UNTOLD şi NEVERSEA Edy Chereji.

M. Albu: Segmentul pantofilor de ocazie a căzut complet

Designerul Mihai Albu recunoaşte că anul acesta nu i-a mers afacerea prea bine, s-a străduit să nu concedieze angajaţi, însă a fost nevoit chiar să închidă firma pentru o perioadă, în timpul stării de urgenţă. Aceasta a fost şi cea mai grea periodă, cu scăderea considerabilă a veniturilor.

Mihai Albu: Segmentul pantofilor de ocazie a căzut complet

Mihai Albu: Cam 70% din ce lucram înainte era destinat pentru eveniment: încălţăminte specială de ocazie pentru nunţi, pentru botezuri, pentru mers la Operă, pentru tot felul de evenimente speciale din viaţa unei femei. Eu nu lucram încălţăminte pe comandă. Venea persoana respectivă, clienta şi îmi spunea pentru ce vrea, unde vrea să poarte. Şi atunci concepeam ceva doar pentru acea persoană, pentru personalitatea ei, pentru felul ei de a fi, pentru gusturile ei, mă puneam la mintea lor şi ieşea ceva care să o reprezinte până la urmă. Acest segment a căzut complet, dar complet, la zero.  În martie, m-am speriat, bineînţeles, ca toată lumea. Am fost şi închis o perioadă, în şomaj tehnic.

Vlad Craioveanu: M-am speriat! M-am speriat şi eu atunci!

Mihai Albu: Închisă firma, nu am lucrat deloc şi am trecut cu greu cele două luni de stare de urgenţă. Totul a fost în ideea că o să recuperez în lunile următoare, cu speranţa, că în vară lucrurile vor intra în normal şi vom prinde nunţile de toamnă. Suntem în toamnă, dacă trece toamna, nu sunt nunţi, deci segmentul acesta a căzut complet.

Româncele din străinătate cumpără pantofi făcuţi de Mihai Albu

Acum se bazează mai mult pe vânzările de pe site şi plusează cu noi creaţii care merg purtate chiar şi la job, de la ghete la pantofi sport: “Pe site am şi componenta internaţională, primesc peste 90% de cereri de la cliente din afară, care au origini românesti, au plecat şi mă cunosc şi comandă tot la mine. Dar mai este şi un procent de 7% de străini şi mă întreb cum au ajuns la mine”.

Designerul îţi vorbeşte şi despre oferta sa pentru Black Friday, care va începe abia luni, va scoate la vînzare cele mai vândute perechi de pantofi.

Pantoful cu vârf rotund, trendinţa pentru 2020

Mihai Albu îţi spune şi care este trendul în materie de pantofi, pentru a fi mereu la modă:

Mihai Albu: Acum chiar e o tendinţă către calapodul drept, teşit, drept, adică tăiat drept, pătrăţos.

Vlad Craioveanu: E urât şi ăsta pătrăţos, la mine pantoful fain e ăla clasic.

Mihai Albu: O formă de calapod poate fi interpretată frumos în tot felul de concepte şi în tot felul de teme, că poate să fie temă florală, poate să fie temă cu animale, fluturi, cu orice. Orice temă, poate să îi dea un alt iz, o semnătură. Şi introdus acel calapodul într-o altă lumină, într-o altă viziune, poate să fie chiar o alte poveste, să aibă impact vizual maxim, să placă, să vândă. Sunt tendinţe care se încercă să fie lansate pe piaţă, dar care nu prind.

Vlad Craioveanu: Cum ar fi?

Mihai Albu: Vârful acela foarte ascuţit şi lung de tot,

Vlad Craioveanu: Era absurd, ziceai că e din Aladin.

Mihai Albu: A prins foarte greu, dar şi când a prins nu au mai scăpat femeile de el. Şi când s-a trecut la o altă modă, nu le puteam convinge să scape de vîrful ascuţit, vezi ce înseamnă puterea obişnuinţei.

Mihai Albu: Am priteni care spun că fac avioane

Însă nu a vrut să îţi spună la ce să fie atent un bărbat când vrea să îşi cumpere pantofi, are un sfat însă pentru femei - să respecte trendurile.

Mihai Albu îţi povesteşte şi cum a început să creeze pantofi şi cum s-a făcut remarcat: „Există o oarecare notorietate. Notorietatea s-a câştigat prin acele prezentări care au trecut de graniţa purtabilului, de fantezie. Am prieteni care spun că fac avioane”.

Îţi explică şi cum a montat pe un pantof un toc făcut din aur masiv, dar şi cum a ajuns să fie de două ori în Cartea Recordurilor pentru cea mai înaltă pereche de încălţăminte.

Edy Chereji, creatorul de festivaluri

În a doua parte a emisiunii, am trecut de la creatorul de pantofi la cel de festivaluri. Iar Edy Chereji este unul dintre organizatorii festivalurilor UNTOLD şi NEVERSEA. Ambele evenimente au fost anulate în acest an, Edy Chereji îţi explică ce s-a întâmplat cu cei care şi-au luat abonamente: „Am încercat din luna mai să îi liniştim, că în situaţia probabilă în care nu vom ţine evenimentele, să aibă linişte că acei banii investiţi în noi vor avea ocazia să îi folosească la următoarele evenimente”.

95% dintre cei care aveau abonamente la UNTOLD şi NEVERSEA nu au vrut banii înapoi

Banii de la aceste Festivaluri i-au ajutat pe organizatori să treacă peste perioada pandemiei. Iată, ce îţi spune Edy Chereji:

„Noi am fost, să spunem, într-o situaţie fericită, dacă pot să îi spun aşa, în condiţiile în care oamenii care au cumpărat abonamente, şi nu au fost puţini, peste 50.000 de oameni la UNTOLD şi peste 20.000 la NEVERSEA, ne-au lăsat acei banii. Până la urmă, au fost folositori în toată periodă care a urmat, pe lângă faptul că o bună parte din ei s-au dus mai departe, la momentul respectiv, ca avans către artişti şi către partea din organizarea pe care am pus-o în mişcare până în luna iunie, când am zis, asta e. Dacă autorităţile nu îşi pot asuma o decizie, să spună „– Da, nu se vor mai ţine evenimente, timp de două, trei, patru luni”, atunci am spus noi: „- Gata, stop joc, ne asumăm noi că nu vom ţine evenimentele în acest an!”, dar o parte din cheltuieli deja erau antamate şi sigur am plătit avansuri în sensul ăsta”. 

Edy Chereji dă asigurări că festivalurile se vor ţine anul viitor

Edy Chereji susţine că, mai mult ca sigur, festivalurile se vor ţine, iar artiştii, care ar fi trebuit să cânte în acest an, nu vor lipsi de pe scenă:

„Noi îl privim cu foarte mare optimism pe 2020, dintr-un motiv în care eu cred foarte mult şi anume că nu are cum să ne prindă vara lui 2021 în acelaşi fel în care ne-a vara anului lui 2020. Adică se lucrează intens, avem veşti bune că acest vaccin de la Pfizer va fi lansat cât de  curând. Se testează. Uite, în Taiwan, acum, se pregătesc peste o lună să facă Festivalul ULTRA, deci şi acesta va fi un test foarte important, ca să vedem cum va funcţiona acolo. Testarea rapidă, care va fi şi ea o soluţie. Eu, personal, nu cred că doar vaccinul ne va salva, cred că vor fi o serie de măsuri care cumulate vor face ca vara anului viitor să arate cu totul altfel, decât vara acestui an”.

Situaţia nu e roz pentru echipele din spatele Dj-ilor

Până atunci, artiştii petrec cu familia şi fac muzică în studio, iar unii dintre ei chiar concerte online. Numai David Guetta ar fi strâns 3 milioane de euro din show-urile online, pe care le-ar donat Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Edy Chereji susţine că situaţia nu este atât de roz pentru echipele care stau în spatele Dj-ilor: “Eu zic să nu ne facem griji pentru el, el şi alţi artişti mari, cu siguranţă că au avut resurse să treacă peste acestă periodă. Problema este pentru oamenii din spate, sunt zeci de  mii de oameni, în spatele organizării de evenimente există o întreagă armată de oameni, mulţi dintre ei nu au avut niciun fel de activitate”.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici