Pro TV HD, din 1 octombrie, pe UPC HD

Pro TV HD va fi disponibil, de pe 1 octombrie, în cadrul serviciului de televiziune UPC HD, a anunţat, marţi, într-o conferinţă, Claudiu Paraschiv, directorul tehnic al Pro TV, precizând că, între 2006 şi 2009, grupul Media Pro a investit peste 20 milioane de euro în echipamente High Definition.

1005 afișări
Imaginea articolului Pro TV HD, din 1 octombrie, pe UPC HD

Pro TV HD, din 1 octombrie, pe UPC HD (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

Facilităţile pentru telespectatori ale Pro TV HD au fost expuse marţi, într-o conferinţă de presă, de Cristian Leonte, prezentatorul emisiunilor "România, te iubesc" şi "După 20 de ani" de la Pro TV, şi de Claudiu Paraschiv, director tehnic la Pro TV.

"Suntem primul post de televiziune din România care a început emisia HD, pe 1 decembrie 2006", a spus Cristian Leonte, precizând că, între timp, conţinutul HD al Pro TV s-a îmbunătăţit atât din punct de vedere calitativ, cât şi cantitativ.

El a vorbit şi despre Ştirile Pro TV în varianta High Definition.

"Este vorba, în primul rând, de o calitate excelentă a imaginii (...) Suntem încântaţi să aducem calitatea Ştirile Pro TV aşa cum merită, în pur High Definition. Va fi un spectacol, pentru că Ştirile Pro TV sunt într-adevăr un spectacol", a spus Cristian Leonte, precizând că

Claudiu Paraschiv, director tehnic la Pro TV, a spus că lansarea Pro TV HD în data de 1 decembrie 2006 a însemnat, de fapt, lansarea primului serviciu de acest tip în Europa Centrală şi de Est, la doi ani după primul serviciu High Definition, din Belgia.

"Pro TV şi-a asumat rolul de lider al pieţii de televiziune, nu doar din punct de vedere al conţinutului, cât şi din punct de vedere tehnic", a spus Claudiu Paraschiv, precizând totodată că staţiile tv ale grupului CME, din care face parte Pro TV, au fost primele care au lansat varianta HD pe pieţele pe care operează.

"Astăzi toate cele şase canale ale noastre - Pro TV, Acasă, Sport.ro, Pro Cinema, MTV şi Pro TV Internaţional - sunt pregătite pentru distribuţie High Definition. În perioada 2006 - 2009 am investit peste 20 de milioane de euro în echipamente HD", a explicat Claudiu Paraschiv, enumerând printre echipamentele HD peste 100 de camere speciale pentru sistemul HD, dar şi cele trei studiouri de ştiri, de la Pro TV, Sport.ro şi Acasă.

El a mai spus că, în prezent, există o singură problemă din perspectiva conţinutului HD, respectiv companiile care oferă conţinut, printre care şi spoturi publicitare, pentru posturile TV.

"Sperăm ca şi toţi cei care oferă conţinut pentru canalele din România să facă trecerea la HD cât mai repede posibil", a spus Claudiu Paraschiv. El a precizat că Pro TV va transmite o adresă către cei care furnizează conţinut publicitar, astfel încât spoturile publicitare să fie la o calitate mai apropiată de High Definition, pentru a nu se crea o discrepanţă faţă de celelalte programe ale Pro TV HD.

Claudiu Paraschiv a mai spus că, în prezent, Pro TV HD este disponibil şi terestru în Bucureşti.

"Intenţionăm să ne extindem şi în ţară. Principalul motor sunt însă reţelele de distribuţie", a spus directorul tehnic al Pro TV.

Totodată, Claudiu Paraschiv a dezvăluit că Pro TV priveşte spre viitor în ceea ce priveşte serviciile de înaltă definiţie.

"Ne gândim la următorul pas, care este Pro TV 3D", a spus Paraschiv. El a declarat pentru presă că, în 2010, vor începe câteva experimente pentru Pro TV 3D.

Operatorul de comunicaţii prin cablu UPC România va lansa, joi, 1 octombrie, serviciul de televiziune de înaltă definiţie (HD), care, pe lângă Pro TV HD, permite şi recepţionarea televiziunilor TVR HD, Eurosport HD, History HD şi Fashion HD. Noul serviciu va fi disponibil la un preţ care variază între 15 şi 30 de lei, a anunţat operatorul.

Televiziunea HD asigură o claritate a imaginii de cinci ori mai mare comparativ cu cea standard, pe când sunetul obţinut este Dolby surround 5.1, superior celui specific televiziunii standard.

Postul de televiziune Pro TV face parte, alături de Acasă, Pro Cinema, Sport.ro, Pro TV Internaţional şi MTV România, din Central European Media Enterprises (CME), unul dintre cele mai puternice trusturi media care operează în Europa de Est. CME deţine 19 canale tv în şapte ţări din Europa Centrală şi de Est, mai exact în Romania, Slovacia, Slovenia, Ucraina, Cehia, Croaţia şi Bulgaria.

Subsidiară a companiei olandeze UPC Holding, UPC România este unul dintre primii trei jucători locali pe piaţa telecomunicaţiilor prin cablu TV. La sfârşitul lunii iunie, compania avea 1,25 milioane de clienţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici