Pro TV - interesat să intre pe primele două multiplexuri acordate de ANCOM pentru tranziţia la digital

Pro TV intenţionează să intre pe primele două multiplexuri care vor fi acordate de ANCOM până la 30 iulie şi "contemplează îndeaproape" posibilitatea de a opera unul dintre cele patru multiplexuri care vor fi date până la 31 octombrie, a declarat Claudiu Paraschiv, Head of TV Technology al CME.

362 afișări
Imaginea articolului Pro TV - interesat să intre pe primele două multiplexuri acordate de ANCOM pentru tranziţia la digital

Claudiu Paraschiv, Head of TV Technology al CME (Imagine: Bogdan_Maran/Mediafax Foto)

Prezent, marţi, la International Digital Forum 2010, Claudiu Paraschiv a prezentat planurile Pro TV SA - compania care deţine posturile de televiziune Pro TV, Acasă, Pro TV International, Pro Cinema, Sport.ro şi MTV România - cu privire la tranziţia de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră.

"Intenţionăm să mergem în primele două multiplexuri doar cu canalul Pro TV (...) Este strategică prezenţa noastră pe primele două multiplexuri şi ne asigură un back-up de transmisie. Sateliţii sunt pe cer, dar nu sunt permanenţi şi pot apărea probleme", a declarat Claudiu Paraschiv, Head of TV Technology al grupului Central European Media Enterprises (CME), din care face parte Pro TV.

El a mai spus că Pro TV SA va intra doar cu Pro TV pe primele două multiplexuri, din cauză că nu se justifică costurile pentru transmisia pe acestea a mai multor posturi TV din cadrul grupului.

În ceea ce priveşte intenţia Pro TV SA de a opera unul dintre cele patru multiplexuri care vor fi acordate până la 31 octombrie, Claudiu Paraschiv a spus: "Vizavi de intenţia de a opera un multiplex, contemplăm îndeaproape varianta asta". "În niciun caz nu ne gândim la primele două multiplexuri, ci la a opera unul dintre celelalte multiplexuri, singuri sau în parteneriat cu o altă companie. Vom putea să adaptăm multiplexurile la nevoile noastre şi la cele ale publicului".

O poziţie similară a avut-o în cadrul dezbaterii şi Laurenţiu Stan, director tehnic la Antena 1, o televiziune din cadrul grupului de media Intact. El a spus că pentru Antena 1 prezenţa în primele două multiplexuri digitale este una "strategică". "Însă noi vedem o necesitate (a prezenţei pe primele două multiplexuri, n.r.) şi pentru Antena 3, ca o platformă de ştiri bine ancorată în audienţa pieţei din România. Cochetăm şi cu ideea de a încerca să operăm singuri sau în colaborare un multiplex", a declarat Laurenţiu Stan.

Mai rezervat a fost Alin Petran, director de reţea al Realitatea TV, un post din grupul de media Realitatea-Caţavencu. "Suntem pentru această digitalizare. Nu înseamnă neapărat că Realitatea TV va accede în primele două multiplexuri (...) În momentul acesta nu se pot face calcule comerciale în legătură cu ce ne poate aduce în plus televiziunea digitală", a spus Petran. El a mai spus că pentru portofoliul de posturi operate de grupul Realitatea s-ar potrivi "ca o mănuşă" televiziunea digitală mobilă.

Totodată, Horia Cazan, director tehnic în TVR, a declarat că proiectul de modernizare a TVR a debutat la sfârşitul anului 2005. "Televiziunea Publică aşa cum am cunoscut-o eu în 2005 era un elefant îngenunchiat. Ne-am hotărât să facem unele modernizări", a spus el, precizând că în 2005 au început testele de emisie DVBT şi după doi ani Televiziunea Română a început emisia în HD.

Prezent la eveniment, Radu Teodorel, director al Direcţiei Control şi Digitalizare din CNA, a spus că digitalizarea terestră poate fi implementată în România, datorită experimentelor care s-au realizat până în prezent la Bucureşti şi Sibiu. CNA va acorda licenţele audiovizuale pentru televiziunile care vor intra pe multiplexurile digitale, potrivit lui Teodorel, care a precizat că pe primele multiplexuri vor intra posturile TVR 1 şi TVR 2 şi canalele care au acoperirea cea mai mare la nivel naţional şi cele mai mari audienţe. "CNA ar trebui să găsească soluţii şi pentru acordarea de licenţe audiovizuale digitale terestre şi pentru programele contra cost", a mai spus Teodorel.

Guvernul ar putea adopta, miercuri, proiectul de act normativ care va reglementa trecerea la televiziunea digitală, primele două licenţe urmând să fie acordate prin selecţie comparativă până la 30 iulie, a declarat, marţi, ministrul Comunicaţiilor, Gabriel Sandu, la International Digital Forum. "Avem toate avizele necesare pentru adoptarea acestui proiect de act normativ în următoarea şedinţă a Guvernului, programată pentru miercuri, 12 mai", a spus Sandu.

Proiectul de act normativ stabileşte condiţiile, taxele de licenţă şi tipul procedurii de acordare a licenţelor pentru trecerea la televiziunea digitală.

Potrivit documentului, câştigătorii primelor două multiplexuri digitale prin care populaţia va putea recepţiona gratuit 14 canale TV în format digital vor fi desemnaţi prin selecţie comparativă până la 30 iulie, iar următoarele patru, până la 31 octombrie.

"Taxa de licenţă va fi cuprinsă între 1 şi 2,5 milioane de euro, urmând ca pentru primele două licenţe să fie determinat cuantumul ce va fi achitat în funcţie de echipamentele de recepţie propuse a fi subvenţionate de viitorii câştigători ai licenţelor. Taxa de licenţă nu poate fi mai mică de un milion de euro", a spus ministrul.

Conform documentului, primele două licenţe care vor fi acordate vor acoperi, până la 30 iunie 2011, 60% din populaţia ţării şi 50% din teritoriu.

"La finele anului viitor, cele două licenţe vor acoperi 80% din populaţie şi 70% din teritoriu, urmând să ajungă la 90% din populaţie şi 80% din teritoriu la 30 iunie 2012", a menţionat Sandu.

Bogdan Iana, director în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), a spus, marţi, că desemnarea ofertanţilor câştigători pentru primele două licenţe se va încheia la cinci luni de la publicarea în Monitorul Oficial a actului normativ care va fi adoptat de Guvern în şedinţa de miercuri a Guvernului. "Acest termen nu include şi eventualele contestaţii. Caietul de sarcini pentru licitaţie va fi gata în cel mult de trei săptămâni de la publicarea actului normativ în Monitorul Oficial", a precizat Iana.

El a adăugat că studiile ANCOM arată că, la nivel naţional, există un număr de 450.000 de gospodării care recepţionează programele TV prin intermediul unei antene. "Odată cu trecerea la televiziune digitală, vor avea nevoie de un echipament special pentru recepţionarea programelor TV", a spus Iana.

Prezenţi la eveniment, reprezentanţii Societăţii Naţionale de Radiocomunicaţii (SNR) şi Austrian Broadcasting Service au afirmat că sunt interesaţi să participe la achiziţioneze un multiplex digital.

"SNR a estimat că are nevoie de 60 milioane de euro pentru a transmite programe TV în format digital. Am anunţat în repetate rânduri că vrem să participăm la licitaţie şi suntem deschişi la orice formă de colaborare", a spus preşedintele SNR, Marius Popenţiu.

Un multiplex digital terestru este un grup de programe şi servicii audiovizuale transmise prin emisie radioelectrică terestră, utilizând modulaţie digitală în limitele unui canal de televiziune standard, având acoperire naţională ori regională, prin folosirea unuia sau mai multor canale/ frecvenţe radioelectrice.

Fiecare multiplex va permite retransmisia a cel puţin şapte posturi de televiziune Standard Definition (SD) cu parametri tehnici de transmisie identici pentru fiecare post, sau o combinaţie de posturi Standard Definition şi High Definition (HD), precum şi servicii multimedia.

Procesul de trecere de la televiziunea analogică la cea digitală trebuie să fie definitivat până la 1 ianuarie 2012, în conformitate cu obligaţiile pe care România şi le-a asumat faţă de Uniunea Europeană.

International Digital Forum, un eveniment despre tranziţia de la televiziunea analogică la cea digitală, este organizat marţi şi miercuri la Bucureşti de către Asociaţia pentru Comunicaţii Digitale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici