Publicaţia britanică The Independent renunţă la versiunea tipărită, începând din martie

Cotidianul britanic "The Independent" va renunţa la versiunea tipărită, inclusiv pentru ediţia de duminică, începând din martie 2016, a anunţat compania deţinătoare, ESI Media, confirmând şi planul de vânzare a publicaţiei, informează BBC.

117 afișări
Imaginea articolului Publicaţia britanică The Independent renunţă la versiunea tipărită, începând din martie

Publicaţia britanică The Independent renunţă la versiunea tipărită, începând din martie (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

ESI Media a precizat că translaţia spre digitalizarea publicaţiilor va crea "unele redundanţe" în rândul angajaţilor, dar şi 25 de posturi noi în domeniul digital.

Compania a confirmat că va ceda cotidianul online către Johnston Press, după ce tranzacţia va fi aprobată de acţionarii acestei companii.

"Această hotărâre menţine calitatea de la The Independent şi permite continuarea investiţiilor în conţinutul editorial de valoare ce îi atrage pe mulţi cititori către platfoma noastră online", a declarat Evgeny Lebedev, proprietarul cotidianului şi al ESI Media.

Ultima versiune print a ziarului The Independent va fi pe piaţă sâmbătă, 26 martie, în timp ce The Independent on Sunday va publica ultima ediţie tipărită pe 20 martie 2016.

Numărul de angajaţi afectaţi de această decizie va fi confirmat de ESI Media "după o perioadă de consultaţii". "Un număr semnificativ dintre ei se vor muta la Johnston Press, odată ce publicaţia ce va râmâne doar în mediul virtual va fi vândută", declară reprezentanţi ai ESI Media.

Surse ESI Media au explicat că această hotărâre nu va afecta publicaţia "London Evening Standard", deţinută tot de companie.

Editorul de la The Independent, Amol Rajan, a scris într-un mesaj pe Twitter că "nu exagerează atunci când spune că este extrem de mândru de cea mai dedicată, prolifică şi curajoasă echipă de pe Fleet St." (zona în care se găseşte redacţia ziarului în Londra - n. r.)".

Cotidianul The Independent a fost inaugurat în 1986, dar monitorizările din decembrie 2015 arată că a vândut în medie puţin peste 56.000 de exemplare - un cuantum mult redus în comparaţie cu ziarele rivale din presa britanică, ce se situează între The Sun, care a vândut 1,8 milioane de copii, şi The Guardian, cu 166.000 de exemplare.

Milionarul rus Alexander Lebedev a preluat ziarul a cărui situaţie economică era precară în 2010, când a cumpărat Independent News for Media pentru suma de 1 liră sterlină. În 2014, fiul lui, Evgheny, a declarat pentru BBC că "The Independent ar putea fi vândut dacă ar oferi cineva un preţ potrivit, dar nu mă implic activ în acţiunea de vânzare a publicaţiei".

Stephen Glover, un co-fondator al The Independent, a declarat că "ziarul se vindea în atât de puţine exemplare, încât apariţia versiunii tipărite n-ar mai fi avut sens".

"Cred că, dacă informaţia este reală, va fi unul dintre primele cazuri de ziare care încetează să apară pe hârtie şi îşi continuă existenţa în mediul online. Cred că Financial Times şi The Guardian vor lua aceeaşi hotărâre în următorii câţiva ani, iar în 10-15 ani nu vom mai putea cumpăra prea multe ziare tipărite", a declarat Glover pentru BBC Newsnight înainte ca informaţia despre desfiinţarea ediţiei tipărite The Independent să fie confirmată. "Există o întrebare formulată de toţi cei din presă, dacă mediul online va putea sau nu susţine un număr la fel de mare de jurnalişti ca presa scrisă.", a adăugat acesta.

Profesorul de jurnalism Brian Cathcart a prezis într-un articol pe site-ul publicaţiei The Guardian că toate ziarele naţionale britanice vor renunţa la versiunea tipărită.

"Nimeni nu poate spune în ce ordine vor renunţa, dar acest lucru se va întâmpla chiar şi în cazul celor mai respectabile publicaţii, chiar în cazul celor mai bine vândute, The Sun sau Mail", a subliniat Brian Cathcart.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici