Reclame la anvelope, la suplimente alimentare şi la un cartier rezidenţial, interzise de CNA

Două spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, un clip de promovare a suplimentului alimentar Genacol şi o reclamă la cartierul rezidenţial Avantgarden 3 au fost interzise de la difuzare printr-o decizie luată marţi de CNA, din cauză că încălcau legislaţia audiovizualului.

749 afișări
Imaginea articolului Reclame la anvelope, la suplimente alimentare şi la un cartier rezidenţial, interzise de CNA

Reclame la anvelope, la suplimente alimentare şi la un cartier rezidenţial, interzise de CNA (Imagine: Ovidiu Micsik/ Mediafax Foto)

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a decis, în şedinţa de marţi, să aplice decizii de intrare în legalitate în cazul acestor spoturi publicitare, fapt care presupune că respectivele clipuri nu mai pot fi difuzate în această formă care încalcă legislaţia audiovizualului.

Spotul pentru suplimentul alimentar Genacol a fost difuzat în octombrie 2015 de Etno TV, iar în urma analizării sale de către Consiliul Român pentru Publicitate (RAC), clipul publicitar a fost modificat. Totoşi, CNA a constatat că nici cea de-a doua variantă a spotului nu respectă legislaţia audiovizualului.

Potrivit informaţiilor prezentate în şedinţa de marţi, produsul se adresează persoanelor cu dureri reumatice şi articulare, iar în cadrul spotului de promovare a acestui produs se fac afirmaţiile: "O formulă naturală pe bază de colagen 100% pur", "Rezultatul a fost miraculos. Durerile au dispărut ca prin minune", "Recomand tuturor acest produs miraculos".

La propunerea membrului CNA Monica Gubernat, Consiliul a luat decizia de intrare în legalitate a acestui spot publicitar, în baza articolului 120, alineatul 1 din Codul audiovizualului, potrivit căruia "Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile apelor minerale naturale şi produselor alimentare destinate unei alimentaţii speciale, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să evoce astfel de proprietăţi".

În ceea ce priveşte cele două spoturi publicitare pentru anvelopele Nokian Tyres, care au fost difuzate de Kiss FM şi Magic FM, în octombrie 2015, Consiliul a decis că acestea încalcă articolul 29, alineatul 1, litera f din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătăţii sau siguranţei populaţiei'.

În spoturi se spune, printre altele: "Care a fost viteza maximă?", "336,511 kilometri la oră", "Nokian Tyres, record mondial de viteză pe gheaţă", "Îndrăzneşte să-ţi înfrunţi demonii".

Pe de altă parte, tot în şedinţa de marţi, CNA a decis că spotul de promovare a cartierului rezidenţial Avantgarden, care a fost difuzat şi de Pro TV Braşov, a încălcat articolul 29, alineatul 2, litera d din Legea audiovizualului, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să nu provoace nicio daună morală, fizică sau mentală minorilor şi, în special: să nu prezinte în mod nejustificat minori în situaţii periculoase".

În acest spot publicitar este prezentat cazul a doi minori care se plimbă nesupravegheaţi de un adult pe străzile oraşului la o oră târzie. Din spot se vede că fetiţa a părăsit locuinţa părinţilor fără a-i anunţa pe aceştia, pentru a se plimba prin oraş alături de alt minor, un băieţel. După ce minorii realizează că s-au rătăcit în oraş, adultul din spot le spune: "Nu v-aţi rătăcit! Aţi ajuns acasă!", situaţie neadevărată în contextul prezentat în spot.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici