România TV vrea să lanseze un radio informativ, Radio 24 de ore, cu ştiri realizate în stilul BBC

Societatea Ridzone Computers SRL, care deţine licenţa România TV, vrea să lanseze un radio cu tematică informativă şi educativă, intitulat Radio 24 de ore, care va fi un post "despre Bucureşti şi pentru bucureşteni", după cum a declarat echipa acestuia, luni, la un concurs organizat de CNA.

397 afișări
Imaginea articolului România TV vrea să lanseze un radio informativ, Radio 24 de ore, cu ştiri realizate în stilul BBC

România TV vrea să lanseze un radio informativ, Radio 24 de ore, cu ştiri realizate în stilul BBC

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) organizează, începând din 17 noiembrie, timp de o săptămână, un concurs de acordare a 48 de frecvenţe FM şi AM, care sunt disponibile în prezent. Între frecvenţele care sunt scoase la concurs se află şi cele care au aparţinut Radio Guerrilla. Câştigătorii acestor frecvenţe radio, printre care se află şi două în Bucureşti, vor fi decişi de membrii CNA, prin vot, în şedinţa de marţi.

Printre societăţile care s-au înscris la concurs se numără şi societatea Ridzone Computers SRL din Ploieşti, care deţine licenţa audiovizuală a televiziunii de ştiri România TV. Aceasta s-a înscris la concursul organizat de CNA şi a solicitat una dintre cele două frecvenţe disponibile în Bucureşti, pe care vrea să lanseze un post de radio cu tematică informativă şi educativă, intitulat Radio 24 de ore.

Proiectul postului de radio a fost prezentat, luni, la concursul CNA, de o echipă din care au făcut parte Roxana Niculescu, directorul de programe al România TV şi care va fi responsabilă editorial şi de Radio 24 de ore, dacă acesta va primi frecvenţa solicitată, şi jurnaliştii Cristina Şincai şi Ioan Korpoş.

Dacă va primi frecvenţa solicitată, investiţia iniţială pentru lansarea Radio 24 de ore este estimată la 54.000 de euro (în amenajare studio şi staţia de emisie), potrivit informaţiilor prezentate în timpul concursului.

"Vrem să facem radio, radio pentru Bucureşti, în Bucureşti. Nu intenţionăm să dezvoltăm în ţară, după cum nu intenţionăm să retransmitem pe Radio 24 de ore programele România TV", a spus Roxana Niculescu, care a precizat că Radio 24 de ore va fi dezvoltat de oameni care au experienţă în radio. În acest sens, Roxana Niculescu a spus că, în perioada 1990 - 2004, a lucrat la Radio Contact România, în timp ce Ioan Korpoş a lucrat la Radio Poliglot FM din Târnăveni.

"Experienţa mea de radio şi background-ul de ştiri mă face să cred că este loc de un radio de ştiri, un radio de Bucureşti (...) Va fi un radio despre Bucureşti şi pentru bucureşteni. Va cuprinde inclusiv zona metropolitană a Bucureştiului (...) Ne vom adresa celor care doresc informaţie, adică publicul peste 25 de ani şi populaţia activă", a spus Roxana Niculescu, precizând că Radio 24 de ore nu va difuza muzică şi programe de divertisment. "Vrem să facem ştiri, avem baza materială. Ţinând cont că am dezvoltat în patru ani de zile o televiziune de ştiri, sursa informaţiilor există, oamenii care să o transmită există, oameni dornici să o transmită există. Este normal ca oamenii să îşi dorească să câştige puţin mai mult (dacă vor lucra şi la Radio 24 de ore pe lângă România TV, n.r.)", a mai spus Niculescu.

Radio 24 de ore va difuza informaţii din toate domeniile. "Informaţia nu înseamnă numai politică. Vom difuza informaţii din toate domeniile şi vrem interacţiune cu telespectatorii. La televiziune este mai greu. Nu vom avea sub nicio formă presiunea audienţei, cel puţin în primul an", a mai spus Roxana Niculescu.

"În ceea ce priveşte ştirile, vrem să mergem pe stilul BBC. Ştirea este ştire", a afirmat Roxana Niculescu.

Referitor la faptul că Radio 24 de ore ar urma să difuzeze, duminică seară, o emisiune de ştiri glossy, Roxana Niculescu a spus că aceasta va fi realizată de Cristina Herea, care şi-a făcut şcoala la Strasbourg, şi va informa ascultătorii despre "vedetele curate şi frumoase".

Pe de altă parte, Cristina Şincai, care ar urma să fie realizatoare la Radio 24 de ore, a spus că îşi doreşte de mai mult timp să lucreze şi în domeniul radio, deoarece are o voce uşor de recunoscut de oameni. Ea a mai spus că programele de radio pot ajunge şi la un alt public decât cel de televiziune.

Concursul CNA a început pe 17 noiembrie şi a continuat pe 18 şi 19 noiembrie. Competiţia continuă luni şi marţi, în această ultimă zi, membrii CNA urmând să desemneze prin vot câştigătorii celor 48 de frecvenţe radio.

La concurs s-au înscris peste 60 de societăţi care vor fie să îşi lanseze posturi noi de radio, fie să îşi extindă reţelele existente. Între candidaţii la concursul CNA se numără şi Antena 3, B1 TV, România TV, Kiss FM, Magic FM, Rock FM, Radio Guerrilla, Sport Total FM, Europa FM, Radio 21, RFI România, Naţional FM, Favorit FM, Pro FM, Adevărul Holding, Clandestino FM, Radio Seven, Galaxy FM, Trinitas FM, Itsy Bitsy, Radio Clasic, Radio Noroc etc.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici