- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (18.01.2016, 13:31)
- Iulian Comanescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Trenduri în comunicare în România, 2016: Crenguţa Roşu (DC Communication) despre integrare şi dialog
Serialul Mediafax referitor la trendurile de comunicare pe piaţa românească, în 2016, vă prezintă, luni, opiniile Crenguţei Roşu, managing partner la DC Communication.
1440 afișări
Crenguţa Roşu
Crenguţa Roşu îşi explică punctul de vedere: "M-am concentrat pe procese, pentru că asta înseamnă «follow the discussion» şi este, cred, tehnic, util pentru clienţi. Se descrie, astfel, un orizont de timp mai larg şi se pot planifica resurse".
1. Integrarea comunicării. Asemenea coloniştilor americani, după o perioadă de frenetică alergare după aur - în cazul nostru, o concentrare masivă către fiecare nou canal şi metodologiile specifice acestuia -, va urma, firesc, etapa de integrare.Interesul natural pentru cea mai nouă mărgică, combinat cu presiunea pe buget şi pe expunere imediată se vor transforma în interesul pentru valorificarea înţeleaptă a conţinutului şi dialog constant. Dacă nu va fi aşa, pentru că îşi vor dori companiile sau brandurile, e clar că, totuşi, asta îşi doresc clienţii lor. Presiunea va veni dinspre un public aflat şi el în transformare - de vârstă/de generaţie şi de aşteptări. Integrarea va presupune depăşirea barierelor între canale, utilizarea fluidă a conţinutului, adaptarea acestuia specificităţilor fiecărui tip de public, valorificarea informaţiei. Nimic nou, la nivel teoretic, practic este maturizarea unor tendinţe (sau, dialectic - un salt calitativ), o reconstrucţie de mecanisme de piaţă, de agenţie, de profesie.
TITLURILE ZILEI
-
-
astăzi, 10:14
• Peisaj de sfârşitul lumii în cel mai rece oraş din Europa: mii de case abandonate în Zapoliarnîi
-
astăzi, 12:49
• Mass-media: un colonel rus al serviciilor secrete militare, ucis în masacrul de la Moscova
-
astăzi, 12:10
• Românii au promisiuni că vor intra complet în Schengen, inclusiv terestru
-
astăzi, 13:09
• Japonezii, omorâţi de produse din orez roşu. S-a pornit dezbatere naţională
-
astăzi, 11:57
• Veste bună pentru Diaspora. Zboruri directe spre Aeroportul Milano Bergamo din Bacău, de vineri
-
astăzi, 10:48
-
astăzi, 12:15
• Clasele terminale de liceu, ademenite cu programul „Primul student din familie”
-
astăzi, 08:02
• Prognoza pentru luna aprilie: temperaturi uşor mai ridicate decât cele normale
-
astăzi, 08:19
-
astăzi, 14:33
• LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 765. Forţele ruse atacă infrastructura din zonele critice / Kiev: 99 de bombe ruseşti trimise spre centralele termice / Lavrov respinge planul de pace al Ucrainei
-
astăzi, 06:00
• HOROSCOP 29 martie. Un simplu cuvânt schimbă totul pentru aceste zodii
-
ieri, 20:26
• România intră în Air Schengen de la 31 martie. Ce schimbări apar şi ce trebuie să ştiţi
-
ieri, 22:00
-
ieri, 15:39
2. Conţinut declinat, adaptat în execuţii pentru publicuri şi canale. Companiile şi brandurile stau pe o mină de aur de informaţii şi îşi vor da seama că simpla existentă nu este ştire şi nici conţinut, precum şi de faptul că storytelling este cool, dacă poţi aduna elementele unui story. Odată rezolvată această etapă, valorificarea informaţiei duce la ceea ce spuneam mai sus.
Aş face o menţiune specială pentru acest fenomen în cadrul companiilor, unde platformele interne de dialog vor necesita o reaşezare, pentru a răspunde acestei culturi a informaţiei. În companiile mari, în mod special, această tendinţă va fi importantă.
3. Accent pe dialog şi disponibilitate la dialog. Adică trecerea de la “ne auzim”, la “ne înţelegem”. Calitatea interacţiunii, la toate punctele de prezentă, fie ele online sau offline. Consistenţă, mesaje clare, identitate – toate trebuie să conveargă pentru a convinge un public mai exigent (aş fi vrut să spun şi mai educat, dar vorbim, de fapt şi în primul rând, de aşteptări sporite), foarte conectat şi cu puterea şi dorinţa de a se exprima. Şi aici, schimbările sunt de mare importanţă: ritmicitate şi viteză, alocare de resurse, politici de conţinut adaptate posibilităţii de livrare a informaţiei.
Tendinţa este în acord şi cu practicile publice recente: trecerea la consultare publică în sensul corect al cuvântului, ceea ce probabil va stimula încă şi mai mult această dezvoltare.
Toate acestea sună cumva logic, consecinţele fiind, însă, mai spectaculoase în organizarea de business, în organizarea pieţei.
Cum vor răspunde agenţiile acestor transformări? Opţiunile pot merge de la one stop shops, la agenţii de nişă? Va avea sens specializarea pe domeniu (de exemplu advertising, digital, PR) sau pe industrii? Mai este digitalul separat de vreunul din celelalte medii? Agenţia şi omul-orchestră, pe de-o parte, colaborarea şi integrarea specializărilor diverse, pe de alta, vor fi teme importante pentru actorii din piaţă: clienţi integratori, agenţii integratoare, freelancers etc.
Şi la nivel global se văd aceste direcţii: marile grupuri se vor reaşeza pe varianta one-stop-shop, pentru a ţine în mână conţinut şi resurse. Rezultă de aici o presiune pe companiile independente în privinţa conturilor globale. Şi o presiune în local, faţă de global. Revine cumva tendinţa anilor '90, dar este reinterpretată.
Citește pe alephnews.ro: Putin: „Nu vom ataca NATO, dar vom doborî toate avioanele F-16 trimise Ucrainei”
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Citește pe www.zf.ro: Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Ce se aruncă şi ce nu se aruncă în containerul pentru deşeuri din plastic?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 14:33
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 765. Forţele ruse atacă infrastructura din zonele critice / Kiev: 99 de bombe ruseşti trimise spre centralele termice / Lavrov respinge planul de pace al Ucrainei
-
astăzi, 13:29
General ucrainean: Ucraina va mobiliza mai puţini oameni decât se estima