Un nou director şi planuri de recapitalizare pentru cotidianul francez Libération

Jurnalistul Laurent Joffrin, în vârstă de 61 de ani, a fost numit în funcţia de director de redacţie al cotidianului francez Libération, iar un plan de recapitalizare prin intermediul a 18 milioane de euro a fost prezentat joi de proprietarii ziarului.

105 afișări
Imaginea articolului Un nou director şi planuri de recapitalizare pentru cotidianul francez Libération

Laurent Joffrin, noul director al Libération (Imagine: AFP/ Mediafax Foto)

"E a doua oară când voi conduce ziarul: de fiecare dată, eu revin când există o criză", a spus Laurent Joffrin, care a pledat pentru "un nou proiect economic şi redacţional".

Director de redacţie la săptămânalul Le Nouvel Observateur până în martie, Laurent Joffrin, o personalitate de marcă a presei franceze, şi-a petrecut aproape toţi cei 37 de ani din cariera sa de jurnalist pendulând între "Libé" şi "L'Obs", cele două titluri emblematice de stânga, non-comuniste, din presa franceză.

Mai mult jurnalist decât administrator, Laurent Joffrin a iniţiat între 2006 şi 2011 lansarea săptămânalului Next, un supliment al cotidianului, şi a început o operaţiune de diversificare prin reorganizarea blogului Libération.

Conducerea cotidianului Libération a prezentat şi un plan de recapitalizare prin intermediul a 18 milioane de euro, care va fi finanţat în principal de Patrick Drahi, patronul Numéricable şi în curând al SFR (Société française du radiotéléphone), a declarat pentru AFP un reprezentant sindical.

Această recapitalizare ar trebui să readucă ziarul pe linia de plutire, după mai multe luni dificile, marcate de un "război" al redacţiei contra proiectelor de transformare a cotidianului, anunţate de Bruno Ledoux, coproprietar al imobilului care găzduieşte Libération şi artizan al noului plan de recapitalizare.

Cotidianul Libération, care numără 290 de salariaţi, dintre care 190 jurnalişti, a fost înfiinţat în 1973 de scriitorul şi filosoful Jean-Paul Sartre.

Recunoscut pentru libertatea tonului folosit în serviciul jurnalismului de opinie, Libération traversează cea mai gravă criză din istoria sa, provocată de o scădere importantă a vânzărilor şi de o veritabilă "pană" de trezorerie.

Libération a vândut în 2013 circa 100.000 de exemplare pe zi, cu 58.000 de mai puţin decât în 2003, potrivit cifrelor oficiale prezentate de Asociaţia profesioniştilor din presă (OJD). Site-ul cotidianului francez este gratuit şi este consultat de 4 milioane de cititori în fiecare zi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici