- Home
- Cultură-Media
- BUCUREŞTI, (04.07.2013, 19:33)
- Madalina Cerban
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA
Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că acest clip încalcă legislaţia audiovizualului.
1498 afișări
Un spot publicitar pentru apa de gură Listerine, interzis de la difuzare de către CNA (Imagine: Ovidiu Micsik/ Mediafax Foto)
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a analizat, în şedinţa de joi, un spot publicitar pentru apa de gură Listerine care a fost difuzat pe Antena 1, Kanal D, Prima TV şi Antena 3.
CNA a primit o reclamaţie în urma difuzării acestui spot, potrivit căreia clipul "induce în eroare" telespectatorii, întrucât în el se regăsesc informaţii contradictorii cu privire la procentul bacteriilor distruse de persoanele care folosesc Listerine.
Potrivit monitorizării CNA, în spot se spune o dată că Listerine "distruge până la 99% din bacteriile rămase în urma periajului", iar altă dată că "distruge 99,9% din bacterii".
ULTIMELE ȘTIRI
-
Parizienii dau mașina pe bicicletă. De ce aleg francezii transportul pe 2 roți
-
Războiul din Ucraina, ziua 785. Zelenski a cerut la reuniunea Consiliului European mai multe sisteme de apărare aeriană / Olanda se oferă să cumpere sisteme Patriot de la aliaţi pentru Kiev
-
Un oficial european avertizează cu privire la "înarmarea comerţului" în contextul creşterii tensiunilor dintre SUA şi China
-
Consiliul de Securitate al ONU va vota vineri dacă primeşte Palestina în organizaţie
Florin Gabrea, membru al CNA, a fost de părere că nu este cuantificabilă cantitatea de bacterii rămase în gură la un anumit moment astfel încât să îţi poţi da seama ce înseamnă 99%.
Astfel, membrii CNA au considerat că spotul Listerine încalcă legislaţia audiovizualului, respectiv articolul 93 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale".
În acest caz, CNA a decis să aplice o decizie de intrare în legalitate, fapt care înseamnă că spotul publicitar pentru apa de gură Listerine nu mai poate fi difuzat până când nu va fi modificat astfel încât să respecte legislaţia audiovizualului.
Decizia a fost luată cu şapte voturi "pentru" (Florin Gabrea, Lorand Turos, Narcisa Iorga, Monica Gubernat, Viorel-Vasile Buda, Laura Georgescu şi Radu Călin Cristea) şi două "împotrivă" (Cristina Trepcea şi Valentin Jucan).
Pe de altă parte, tot în şedinţa de joi, CNA a decis, cu unanimitate de voturi, să someze public televiziunile Etno TV şi Neptun TV pentru difuzarea unui spot publicitar pentru produsul Bicorsan.
În acest spot se spune că Bircosan este un "produs natural", cu ajutorul căruia "nu vom mai avea nevoie de tratament alopat în următoarele afecţiuni: tumori de tot felul, diabet, ateroscleroză, scleroză multiplă în plăgi etc."
În acest caz, CNA a considerat că spotul pentru produsul Bircosan încalcă articolul 126, alineatul 2 din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual, potrivit căruia "Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping în care personal medical sau farmacişti recomandă ori avizează produse alimentare destinate minorilor, produse şi tratamente medicale sau suplimente alimentare", articolul 128, literele d şi f din Cod - "Este interzisă menţionarea în publicitate sau în teleshopping a unor indicaţii terapeutice referitoare la boli precum: d) cancer şi alte boli tumorale; f) diabet şi alte boli metabolice".
De asemenea, spotul a încălcat articolul 130 din Cod, potrivit căruia "(1) Este interzisă difuzarea de publicitate şi teleshopping la produse şi tratamente naturiste, care, după caz, nu sunt însoţite de avertizarea, sonoră şi scrisă: a) „Produs neatestat medical”; b) „Metodă neatestată medical”. (2) Publicitatea şi teleshoppingul la produsele homeopate trebuie să includă în mod obligatoriu avertizarea: „Acesta este un produs homeopat. Citiţi cu atenţie prospectul/informaţiile de pe ambalaj.” (3) Durata avertizării menţionate la alin. (1), respectiv alin. (2), va fi de minimum 3 secunde şi aceasta va fi difuzată la sfârşitul spotului publicitar; pe posturile de televiziune avertizarea va fi prezentată atât sonor, cât şi vizual. (4) În cazul reminderului, textul precizat la alin. (2) va fi prezentat pe parcursul difuzării spotului publicitar, în condiţii care să asigure o percepţie clară a mesajului, conform dispoziţiilor art. 94".
Citește pe alephnews.ro: STUDIU. Secretul fericirii stă în contactul fizic. Cercetătorii au descoperit că îmbrățișările te scapă de anxietate
Citește pe www.zf.ro: Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Citește pe www.zf.ro: Final de linie: A dispărut definitiv unul dintre cele mai cunoscute hipermarketuri din România
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Cum puteţi să luaţi 40.000 de euro direct pe Revolut să vă plătiţi instant creditele de la alte bănci. Cât veţi da înapoi pe lună. CALCUL
Resursa care sparge toate recordurile. Analiştii se aşteaptă ca preţul să atingă 3.000 de dolari pentru nici 30 de grame
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea e bomba sexy pentru care a divorțat Paszkany! Imagini incendiare cu noua iubită a milionarului, care e cu 24 de ani mai tânără
PROSPORT.RO
Prințesa Diana a explicat adevăratul MOTIV pentru care căsnicia sa cu Charles a eșuat. A făcut mărturisirea cu puțin timp înainte de a muri
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe