Unilever, despre interzicerea reclamelor Rama: Spoturile modificate au fost trimise la posturile TV

Unilever spune, într-un comunicat remis MEDIAFAX, transmis după ce CNA a interzis de la difuzare trei spoturi la Rama, din cauză că nu menţionau cantitatea maximă de margarină recomandată zilnic pentru consum, că respectivele clipuri au fost modificate şi trimise marţi seară la posturile TV.

82 afișări
Imaginea articolului Unilever, despre interzicerea reclamelor Rama: Spoturile modificate au fost trimise la posturile TV

Unilever, despre interzicerea reclamelor Rama: Spoturile modificate au fost trimise la posturile TV

Într-un comunicat remis MEDIAFAX, compania Unilever face precizări în legătură cu decizia luată marţi de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), prin care au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV trei spoturi publicitare la Rama, din cauză că nu precizau cantitatea maximă de 20 de grame de margarină recomandată zilnic pentru consum.

Astfel, potrivit oficialilor Unilever, la nivel european nu există niciun fel de reglementare care stabileşte consumul maxim zilnic de margarină, porţia zilnică recomandată de maxim 20 de grame de margarină reprezentând o recomandare de consum şi nicidecum o cerinţă legală. De asemenea, în comunicatul Unilever se specifică faptul că margarina tartinabilă produsă de companie prezintă în mod clar, pe etichetă - în cadrul etichetării nutriţionale -, porţia zilnică de consum recomandată.

În plus, în şedinţa CNA din data de 25 februarie, Unilever i-a informat pe membrii Consiliului cu privire la disponibilitatea de a menţiona în cadrul spoturilor porţia zilnică recomandată de margarină. Mai mult, spoturile modificate au fost transmise către posturile TV marţi seară.

"Menţionarea porţiei recomandate de margarină nu reprezintă o cerinţă legală în niciunul din statele membre ale Uniunii Europene, deci nici în România. Faptul că Unilever a decis să includă această informaţie în cadrul spoturilor Rama reprezintă un gest de consideraţie faţă de consumator în primul rând şi nu o «intrare în legalitate» aşa cum s-a menţionat în mass-media", se menţionează în declaraţia Unilever.

În comunicat se adaugă faptul că singura autoritate naţională cu prerogative în domeniul menţiunilor de sănătate, Ministerul Sănătăţii, a informat CNA cu privire la faptul că spoturile Unilever respectă legislaţia europeană, menţiunile de sănătate din cadrul acestora fiind autorizate în baza articolului 14 al regulamentului 1924/2006.

Trei spoturi publicitare pentru margarina Rama au fost interzise de la difuzarea pe posturile TV, printr-o decizie luată, marţi, de către Consiliul Naţional al Audiovizualului, pentru că nu precizau cantitatea maximă de 20 de grame de margarină recomandată zilnic pentru consum.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici