Yahoo a reînnoit acordul pentru utilizarea articolelor Associated Press

Yahoo şi Associated Press au reînnoit, luni, acordul pentru utilizarea de către compania online a articolelor, fotografiilor şi conţinuturilor video AP care apar pe site-ul Yahoo News, informează New York Times, în ediţia online.

66 afișări
Imaginea articolului Yahoo a reînnoit acordul pentru utilizarea articolelor Associated Press

Yahoo a reînnoit acordul pentru utilizarea articolelor Associated Press

Nici Yahoo şi nici Associated Press nu au oferit detalii referitoare la acord, motiv pentru care nu se ştie dacă AP a obţinut o sumă mai mare de bani de la compania online ori care sunt implicaţiile încheierii contractului cu Yahoo asupra negocierilor Associated Press cu Google şi Microsoft.

"Nu sunt prea multe detalii pe care să le putem da publicităţii, date fiind prevederile de confidenţialitate ale acordului", a declarat Carrie Davis, purtător de cuvânt al Yahoo.

Ken Doctor, analist al companiei de cercetare de piaţă Outsell, crede că Associated Press cere site-urilor mai mulţi bani pentru folosirea conţinuturilor sale, însă "agregatoarele au argumentat că, având în vedere scăderea veniturilor din publicitate, ştirile sunt acum mai puţin valoroase faţă de cum erau în trecut". El a adăugat că "au existat numeroase dezbateri referitoare la preţurile percepute pentru materiale pe diverse dispozitive sau în ceea ce priveşte sumele percepute pentru diverse nişe de conţinut".

Associated Press furnizează ştiri unor site-uri de informaţii precum Yahoo News şi Google News. Directorii AP şi unele dintre publicaţiile membre consideră însă că trebuie să primească compensaţii de fiecare dată când articolele lor apar în căutările online sau în agregatoarele de ştiri.

Yahoo are încheiat un acord cu AP privind preluarea de materiale de mai bine de 10 ani, motiv pentru care site-ul de ştiri al companiei este de multe ori dominat de materiale Associated Press. Yahoo News atrage mai mult trafic decât Google News, chiar dacă motorul de căutare al Google se bucură de mai mare popularitate decât cel al Yahoo.

Google News nu a utilizat predominant conţinuturi AP şi acordul său cu agenţia de informaţii a expirat recent. În prezent, se poartă negocieri privind reînnoirea parteneriatului, în timp ce AP face demersuri pentru a încheia un contract şi cu motorul de căutare Bing al Microsoft

Potrivit Editorandpublisher.com, AP, care furnizează ştiri şi informaţii de 164 de ani, se află în prezent într-o situaţie dificilă ca urmare a reorientării veniturilor din publicitate către internet, în detrimentul publicaţiilor şi radiodifuzorilor din Statele Unite, care reprezentau principalele surse de finanţare ale agenţiei.

Ca urmare a scăderii pieţei de publicitate, Associated Press a trebuit să îşi reducă preţurile şi a diminuat salariile cu circa 10%. Concesiunile în ceea ce priveşte preţurile ştirilor şi informaţiilor pe care Associated Press le-a făcut ziarelor şi radiodifuzorilor au costat compania 30 de milioane de dolari în 2009, însă această sumă se estimează că va ajunge la 45 de milioane de dolari în 2010.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici