Agenţii economici din Constanţa se opun transformării centrului istoric în zonă pietonală. Ce MOTIVE invocă aceştia

Agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în zona istorică a Constanţei se opun transformării acesteia în zonă pietonală, aşa cum intenţionează primăria. Ei cred că felul acesta vor rămâne fără clienţi şi au propus, în schimb, miercuri, autorităţilor, instituirea unei taxe pentru accesul auto.

1048 afișări
Imaginea articolului Agenţii economici din Constanţa se opun transformării centrului istoric în zonă pietonală. Ce MOTIVE invocă aceştia

Agenţii economici din Constanţa se opun transformării centrului istoric în zonă pietonală. Ce MOTIVE invocă aceştia

Primăria Constanţa a organizat, miercuri, o dezbatere publică privind „Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa“, zonă ce include Piaţa Ovidiu şi Faleza Cazino, considerată de drept „centru istoric” al oraşului, pe care intenţionează să o transforme într-o zonă pietonală, mai ales pentru că în ultimii ani a fost supusă unui amplu proces de reabilitare şi amenajare.

Agenţii economici au susţinut că transformarea centrului istoric într-o zonă pietonală i-ar împinge la faliment, deşi recunosc că în zonă se parchează haotic, fapt ce îngreunează foarte mult accesul.

„Cu siguranţă foarte mulţi clienţi nu ne vor mai alege. Ca proprietar, am avut proces de restaurare de patru ani. Am vrut să facem ceva frumos în Constanţa, nu ne frângeţi aripile. (…) Poate să fie ploaie, să ningă, să parcheze la un kilometru şi pe urmă să vadă că a uitat ceva în maşină. Sunteţi conştienţi de problemele noastre. Nu ne omorâţi, nu izolaţi, noi suntem cei care am investit în centrul istoric”, a spus Claudia Tudosescu, proprietarul unui hotel de cinci stele din zona istorică.

Agenţii economici au spus că ar fi de acord ca zona peninsulară să fie închisă cu bariere, mai ales vara, când afluxul de turişti este mai mare, şi, eventual, să fie instituită şi o taxă de acces sau să fie eliberate, contra cost, permise.

„Zona peninsulară e o zonă foarte izolată. Avem mare pe cealaltă parte. Nu puteţi să ne comparaţi cu Sibiul, care a fost oraş european, cu Clujul, care sunt foarte aglomerate la ora actuală.

Circulaţia în zonă va fi evitată. Doresc să faceţi un studiu de impact. (…) Ar trebui să se circule pe străzile care s-au făcut pentru a se circula. Soluţia este asta, să fie parcări cu plată în apropiere, să fie o sumă lunară. Cei care vin în zonă să plătească 15 lei, dar nu închisă zona, nu puse bariere. Când aţi pus prima barieră vă veţi trezi cu 2,3 mii de procese”, a mai spus un alt agent economic.

Discuţiile, la care au fost prezenţi viceprimarul Dumitru Babu, dar şi alţi reprezentanţi ai primăriei s-au terminat fără ca niciuna dintre părţi să cedeze.

Potrivit regulamentului, accesul riveranilor şi identificarea vehiculelor în interiorul zonei peninsulare se vor face în baza unui permis de acces, care va fi eliberat de Direcţia Gestionare Servicii Publice din cadrul municipalităţii.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici