AMRCR: Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români

Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin real pentru producătorii români şi restrânge libertatea consumatorilor români de a alege, existând chiar riscul ca producătorii din Bulgaria sau Ungaria să devină mai atractivi pentru magazinele din anumite zone ale României, consideră AMRCR.

566 afișări
Imaginea articolului AMRCR: Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români

AMRCR: Lanţul scurt de aprovizionare nu garantează sprijin pentru producătorii români (Imagine Octav Ganea / Mediafax Foto)

În acest sens, asociaţia cere eliminarea amendamentelor ”neconcurenţiale şidiscriminatorii„ din proiectul legii comercializării produselor alimentare (Legea321) al căror obiectiv principal este ”afectarea comerţului modern”.

”Invocarea ideii că prin noua lege vor fi sprijinite interesele producătorilorromâni, mai ales ale celor mici, reprezintă o inducere în eroare a opiniei publice”, se arată într-un comunicat al AMRCR.

În opinia retailerilor, conceptul de „aprovizionare pe lanţul scurt” adoptat decătre Comisia de Agricultură nu reprezintă deloc o garanţie nici pentru consumatorul român că va avea acces la produse româneşti într-o pondere mai mare – dar la preturi egale sau mai mici - şi nici pentru producătorii români că vor fi apăraţi de concurenţa unor producători externi.

”Dimpotrivă, apare riscul ca, de exemplu, producătorii bulgari să devină mai atractivi pentru magazinele din sudul României şi cei din Ungaria pentru magazinele din vestul ţării. În prezent, supermarketurile reprezintă principalul canal de promovare a produselor româneşti, iar această tendinţă va continua. Motivaţia este simplă: consumatorii din România solicită produse româneşti”, crede asociaţia.

Potrivit asociaţiei, cei care contestă beneficiile comerţului modern pentru consumator şi pentru producţia autohtonă sunt în mare măsură cei care fie nu sunt dispuşi să caute formule pentru a investi în depozitare, ambalare, marketing sau logistică, fie cei care practică un management precar sau pur şi simplu nu au o capacitate comercială adecvată.

”Toţi aceştia sunt dispuşi să accepte justificările puerile ale celor care nu le pot găsi soluţii reale în sectorul agro-alimentar dar le prezintă campanii rudimentare destinate pe de o parte să inducă în mentalul public ideea conspirativă că marile magazine reprezintă sursa majoră a dificultăţilor cu care se confruntă în special micii producătorii locali iar pe de altă parte că rigorile competiţiei pot fi ocolite politico-legislativ”, spun retailerii.

Retailerii spun că modificările legii vor afecta negativ mulţi producători locali, care au reuşit să intre pe piaţa extrem de competitivă cu produse româneşti: ”Aceştia sunt în pericol de a fi înlăturaţi de pe piaţa foarte greu obţinută de către cei cărora li se garantează practic business-ul prin instituirea unei cote obligatorii indiferent de performanţă”

AMRCR susţine că Ministerul Finanţelor, Ministerul Economiei şi Comerţului precum şi comisiile parlamentare sunt cele care ar trebui să se ocupe de legislaţia fiscală sau de cea referitoare la comerţ, şi nu Ministerul Agriculturii, unde a ajuns să fie reglementat modul în care trebuie să se încheie contractele sau să se dea definiţia contractului comercial, în pofida prevederilor Codului Civil.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici