ANALIZĂ: De ce se închid uzinele auto europene?

Pierderile Ford în Europa în 2012 se anunţă a fi de un miliard de dolari. Dar cei de la Ford nu sunt singurii care vor pierde sume impresionante de bani anul acesta, iar prognoza nu este bună pentru nimeni în Europa următorilor ani.

968 afișări
Imaginea articolului ANALIZĂ: De ce se închid uzinele auto europene?

ANALIZĂ: De ce se închid uzinele auto europene?

Sergio Marchionne, preşedintele Fiat, este un foarte bun jucător de poker, spun apropiaţii. Cu toate acestea, în jocul de poker de dimensiuni continentale este al doilea care a clipit, după Opel, care a închis o fabrică din cauza crizei, în 2010 - cea de la Antwerp, Belgia. Este însă un joc de poker în care a ieşi mai repede dintr-o mână perdantă este esenţial pentru reuşita pe termen mediu şi lung a afacerii. Iar semnalul dat de Marchionne, care a închis o fabrică din Sicilia anul trecut, a fost urmat rapid de PSA Peugeot Citroen (închid o fabrică de lângă Paris până în 2014) şi de GM (vor închide o fabrică din Bochum până în 2016).

Iată că şi Ford a clipit acum, anunţând că închide uzina de la Genk (se pare că belgienii şi-au pierdut competitivitatea) şi că mută producţia de Mondeo, S-Max şi Galaxy către uzina din Valencia, Spania. Este deja un trend, iar lucrurile nu sunt deloc întâmplătoare: Marchionne, care este şi preşedintele actual al Asociaţiei Constructorilor Europeni de Maşini (ACEA), dorea o eliminare coordonată a capacităţilor excedentare de producţie ale marilor constructori de maşini europeni, ca răspuns la criza financiară care a afectat dramatic vânzările de maşini - o scădere de 7.2% faţă de primele nouă luni ale anului trecut, cu doar 9.72 de milioane de autoturisme vândute.

Citeşte mai multe despre închiderea uzinelor auto europene pe www.promotor.ro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici