Aproape două treimi dintre companiile medii din România se aşteaptă la creşterea afacerilor în 2015

Aproape două treimi dintre companiile medii din România (64%), cu afaceri între 10 şi 500 milioane euro, se aşteaptă la creşterea cifrei de afaceri în 2015, peste media europeană de 50%, se arată într-un raport al EY România.

239 afișări
Imaginea articolului Aproape două treimi dintre companiile medii din România se aşteaptă la creşterea afacerilor în 2015

Aproape două treimi dintre companiile medii din România se aşteaptă la creşterea afacerilor în 2015 (Imagine: Shutterstock)

În România, din top 300 companii româneşti, peste 260 intră în definiţia de companie de dimensiune medie (cifră de afaceri între 10-500 milioane euro) conform studiului EY European Mid-Market Barometer.

"Din cele 300 de companii, doar 20% sunt controlate de antreprenori români. Având în vedere scăderea investiţiilor străine din ultimii ani, susţinerea dezvoltării acestor companii de tip mid-market este foarte importantă pentru evoluţia economiei româneşti şi pentru dinamizarea mediului de afaceri local", a declarat Bogdan Ion, Country Manager Partner al EY România.

La nivel european, majoritatea companiilor de dimensiuni medii (87%) evaluează ca pozitivă situaţia actuală a afacerii lor. Perspectivele pentru lunile următoare rămân, de asemenea, pozitive: aproape jumătate dintre companiile de dimensiuni medii din Europa (46%) se aşteaptă ca performanţelor lor în următoarele şase luni să se îmbunătăţească şi doar 7% dintre companii anticipează o deteriorare a activităţii de business, notează EY.

Cel mai ridicat nivel de optimism se înregistrează în servicii şi industria producătoare. Cele mai atractive condiţii pentru derularea afacerilor se întâlnesc, în prezent, în Turcia, Irlanda şi Marea Britanie, iar cele mai nefavorabile în Grecia.

European Mid-Market, primul barometru EY dedicat companiilor de dimensiuni medii realizat la nivelul întregii Europe, are la bază un sondaj reprezentativ derulat în rândul a 6.000 de companii de dimensiunii medii din 21 de ţări europene, privind perspectivele economice şi condiţiile de business. Eşantionul a cuprins companii care au înregistrat o cifră de afaceri anuală situată între 10 şi 500 milioane euro.

Aşteptările pe termen scurt privind evoluţia economiilor naţionale sunt prudent optimiste: în 14 din cele 21 de ţări se aşteaptă o îmbunătăţire a situaţiei economice interne, în vreme ce în 6 ţări se estimează o depreciere a acesteia.

În linie cu perspectivele economice pozitive, companiile de dimensiunii medii din Europa intenţionează să-şi crească volumele de investiţii. Aproape 3 din 10 companii europene au în plan creşterea nivelului total de investiţii în următoarele şase luni, în vreme ce doar 7% din ele intenţionează să reducă acest nivel. Procentajul companiilor care intenţionează să crească nivelul investiţiilor este cel mai ridicat în industria producătoare, iar cel mai mic în construcţii şi energie, menţionează EY.

Şi pe piaţa forţei de muncă aşteptările sunt pozitive: numărul locurilor de muncă este estimat să înregistreze creştere în toate cele 21 de ţări, pe primele locuri situându-se Irlanda şi Marea Britanie. În timp ce în Grecia se aşteaptă doar o creştere modestă.

Conform răspunsurilor reprezentaţilor companiilor de dimensiuni medii din Europa, cel mai mare risc pentru dezvoltarea companiilor lor îl reprezintă preţurile ridicate ale materiilor prime, urmat de situaţia precară a economiei naţionale şi tendinţele economice slabe din pieţele vecine. De asemenea, tensiunile geopolitice reprezintă o ameninţare importantă, mai mult de o companie din cinci fiind afectată de criza din Ucraina.

Ca politici publice pentru stimularea creşterii economice, cele mai multe companii europene de dimensiuni medii văd ca prioritară creşterea investiţiilor publice. În doar 4 din cele 21 de ţări participante la sondaj (Elveţia, Luxemburg, Gemania şi Austria) consolidarea bugetară/reducerea deficitului sunt considerate drept priorităţi cheie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici