Asigurătorii: Cifrele asociaţiei service-urilor privind evaziunea fiscală sunt neconforme cu realitatea

Cifrele asociaţiei service-urilor (ASSAI) privind evaziunea fiscală provocată de reparaţiile realizate în regie proprie la vehiculele avariate de către asiguraţii RCA păgubiţi sunt "neconforme cu realitatea şi cu legislaţia în vigoare", potrivit asociaţiei asigurătorilor (UNSAR).

147 afișări
Imaginea articolului Asigurătorii: Cifrele asociaţiei service-urilor privind evaziunea fiscală sunt neconforme cu realitatea

Asigurătorii: Cifrele asociaţiei service-urilor privind evaziunea fiscală sunt neconforme cu realitatea (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"UNSAR respinge afirmaţiile din comunicatul ASSAI, considerându-le nefondate şi defăimătoare. Acestea fac referire la activitatea societăţilor de asigurare din România şi au fost transmise de către reprezentantul ASSAI printr-o serie de documente adresate unor instituţii publice", se arată într-un comunicat al UNSAR remis MEDIAFAX.

ASSAI a estimat, într-un comunicat remis marţi, că statul a pierdut 57 milioane de euro în ultimul an prin neîncasarea de taxe şi impozite deoarece peste 88.000 de clienţi RCA şi-au reparat autoturismele avariate în regie proprie în service-uri clandestine.

"În timp ce statul român a pierdut taxe şi impozite în valoare de peste 57 de milioane de euro în ultimul an, prin acest mod de acordare a despăgubirii, (...) societăţile de asigurări care practică acest sistem au înregistrat «salvări de la plata daunei» în valoare de peste 68,7 milioane de euro/an", se arăta în comunicatul ASSAI remis MEDIAFAX.

Potrivit asociaţiei, evaziunea fiscală din domeniul reparaţiilor auto este un fenomen în creştere în ultimii doi ani şi jumătate.

UNSAR consideră că ASSAI a prezentat o serie de concluzii "neconforme cu realitatea şi cu legislaţia în vigoare", care calomniază industria asigurărilor din România.

"Afirmaţia ASSAI conform căreia «sistemul de despăgubire în regie proprie presupune în realitate plata subevaluată a daunelor» este falsă. Sistemul de despăgubire «în regie proprie» este legal şi reglementat prin norme în vigoare (Ordinul 14/2011). Acest mod de despăgubire funcţionează şi pe pieţele europene dezvoltate, el fiind considerat un drept al păgubitului", se arată în comunicatul UNSAR.

Ordinul 14/2011 detaliază modalităţile de evaluare a daunelor şi pârghiile pe care asiguratul le are la dispoziţie astfel încât să beneficieze de o despăgubire corectă.

"Atât timp cât păgubitul solicită despăgubirea în sistem «regie proprie», în mod liber şi expres, asigurătorul respectă legislaţia în vigoare, precum şi drepturile asiguratului. Mai mult decât atât, legislaţia îi garantează păgubitului dreptul de a solicita suplimentarea sumei acordate de către asigurător în cazul în care costurile cu reparaţia se dovedesc mai mari decât cele estimate iniţial. Suplimentarea se acordă în baza devizului şi a facturilor eliberate de unitatea reparatoare", se spune în comunicatul UNSAR.

Potrivit ASSAI, mai multe societăţi de asigurări, cu o cotă de piaţă importantă pe segmentul RCA, au decis să achite aproximativ 35% din valoarea reală a costurilor de reparaţie sub denumirea de "regie proprie". În realitate, sistemul presupune plata subevaluată a daunelor, achitată direct către păgubitul RCA, potrivit ASSAI.

"În acest fel, jucătorii importanţi din segmentul RCA îşi «optimizează costurile de despăgubire», subevaluând suma de despăgubire şi rezerva de daună. Cu o sumă de bani derizorie acordată sub titlul de «despăgubire», păgubiţii RCA ajung să îşi efectueze reparaţiile auto în service-uri auto clandestine şi neautorizate RAR şi cu piese foarte ieftine din dezmembrări sau neomologate. În această situaţie, păgubiţii RCA nu beneficiază de documente fiscale, de garanţia pieselor şi a manoperei. Mult mai grav, prin modul neconform în care au fost reparate, acele autovehicule devin un adevărat pericol pe drumurile publice", a declarat preşedintele ASSAI, Cristian Muntean.

UNSAR afirmă că fenomenul sesizat de ASSAI drept "evaziune fiscală în creştere, în domeniul reparaţiilor auto" nu este o consecinţă a despăgubirilor acordate în "regie proprie".

"Faptul că anumite unităţi reparatoare nu emit factură pentru serviciile prestate reprezintă o practică asumată de acestea şi nu poate fi asociată în niciun fel cu politica de despăgubire a companiilor de asigurări", se menţionează în comunicatul UNSAR.

ASSAI este o asociaţie care reprezintă interesele service-urilor auto din România.

Înfiinţată în 1994, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) reprezintă 25 de companii de profil, care deţin o pondere de peste 90% din piaţa locală de asigurări.

Poliţele RCA reprezintă peste 40% din subscrierile realizate de societăţi pe segmentul asigurărilor generale.

Astfel, potrivit datelor ASF, primele subscrise s-au cifrat în primul semestru la 1,39 miliarde de lei, în urcare cu 8,69% faţă de iunie 2013.

Din totalul indemnizaţiilor plătite pentru asigurări generale (2,1 miliarde de lei), cea mai mare a reprezentat-o suma aferentă RCA - 49,05%, cu o valoare de 1,03 miliarde lei (+4,94% faţă de primul semestru al anului 2013).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici