Boc: În anii '90 ar fi costat mult mai puţin exproprierile pentru marile lucrări de infrastructură

Premierul Emil Boc, care a inspectat, sâmbătă, lucrările la şoseaua de centură a municipiului Drobeta Turnu Severin, a declarat că există probleme privind achitarea banilor către persoanele expropriate, apreciind că această problemă ar fi putut fi rezolvată cu bani mai puţini în anii '90.

61 afișări
Imaginea articolului Boc: În anii '90 ar fi costat mult mai puţin exproprierile pentru marile lucrări de infrastructură

Boc: În anii '90 ar fi costat mult mai puţin exproprierile pentru marile lucrări de infrastructură (Imagine: Dumitru Matiu/Mediafax Foto)

Premierul, care a mers pe şantierul şoselei de centură a municipiului Drobeta Turnu Severin împreună cu ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a spus că lucrările sunt în grafic, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Emil Boc a spus că există însă probleme legate de achitarea banilor către persoanele expropriate, precizând că aceasta este o problemă care se regăseşte în cazul tuturor şoselelor de centură şi care ar fi putut fi rezolvată în anii '90.

"Ne rămâne nouă ca în 2011-2012 să asigurăm din banii rezultaţi din privatizări şi vânzarea CFR Marfă fondurile pentru cofinanţarea proiectelor europene şi pentru a suporta cheltuielile legate de despăgubiri. Sunt cheltuieli foarte mari şi pentru plata utilităţilor, şi pentru plata terenurilor. La nivelul anilor '90 ne-ar fi costat mult mai puţin dacă făceam atunci exproprierile pentru marile lucrări de infrastructură, probabil că erau la un sfert cheltuielile faţă de acum", a declarat premierul.

În timp ce coloana oficială se deplasa pe şoseaua de centură, în faţa acesteia au apărut doi cai, moment în care toate maşinile oficialilor au încetinit. Ulterior, premierul Emuil Boc a spus, fiind întrebat de jurnalişti despre acest incident, că după ce şoseaua va fi dată în folosinţă nu vor mai exista probleme de acest gen.

Lucrările la şoseaua de centură a municipiului Drobeta Turnu Severin au început în vara anului 2008, fiind executate de consorţiul italian Pizzarotti-Tirrena Scavi şi având termen de finalizare 55 de luni. Contractul are o valoare de aproximativ 35,5 de milioane de euro, din care 75 la sută reprezintă finanţare europeană. Lungimea şoselei de centură este de 12 kilometri.

În acelaşi contract, este prevăzută şi reabilitarea DN 6, între Drobeta Turnu Severin şi Orşova, pe secţiunea Severin-Bahna, durata contractului fiind de 48 de luni.

Premierul Emil Boc declara, în luna august, că în acest an Guvernul îşi propune să finalizeze centurile ocolitoare ale municipiilor Sibiu, Cluj, Turnu Severin şi Lugoj, câţiva kilometri din Autostrada Transilvania şi să continue lucrările la autostrada Cernavodă-Constanţa şi la centura Bucureştiului.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici