Bosch mizează în acest an pe o creştere de 12-15% a afacerilor în România

Cifra de afaceri a grupului Bosch în România a fost anul trecut de 210 milioane de euro (933 de milioane de lei) şi ar putea creşte în acest an cu 12-15%, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, directorul general al Robert Bosch SRL, Mihai Boldijar.

242 afișări
Imaginea articolului Bosch mizează în acest an pe o creştere de 12-15% a afacerilor în România

Bosch mizează în acest an pe o creştere de 12-15% a afacerilor în România (Imagine: Mircea Rosca/Mediafax Foto)

"Anul trecut, Bosch a avut în România o cifră de afaceri de 210 milioane de euro (933 de milioane de lei). Am avut o evoluţie stabilă, ne-am ocupat de investiţiile pe care le-am generat în 2013 şi ne pregătim pentru un 2015 pe care îl vedem cu optimism, crescând cu două cifre. Profitabilitatea a fost de 34 de milioane de lei, iar valoarea investiţiilor de anul trecut a fost de 8 milioane de euro", a spus Boldijar.

El a afirmat că în următorii doi ani Bosch va investi 55 de milioane de euro, în special în dezvoltarea sectorului de soluţii de mobilitate.

"2015 a început foarte bine, cu o creştere bună de două cifre şi credem că vom avea o creştere a vânzărilor între 12 şi 15% la nivel de ţară. Vrem să creştem numărul de angajaţi la peste 3.000, iar investiţiile pentru următorii doi ani vor fi de circa 55 de milioane de euro", a completat Boldijar.

Cea mai mare valoare a investiţiilor va avea loc la fabrica din Blaj, aceasta fiind estimată la 40 de milioane de euro.

"La Blaj, pe partea de tehnologie auto, vom investi aproximativ 40 de milioane de euro în următorii doi ani. Am primit şi un ajutor de stat în luna aprilie şi sperăm ca lucrurile să meargă la fel de bine. Tot aici, vom deschide un centru de cercetare-dezvoltare pentru soluţia de mobilitate", a spus Boldijar.

În primul an de funcţionare a fabricii de componente auto de la Cluj-Napoca, o investiţie de circa 77 milioane euro, s-au produs peste cinci milioane de articole, niciunul neavând vreun defect, potrivit oficialului Bosch România.

Potrivit lui Boldijar, divizia de cercetare-dezvoltare de la fabrica din Cluj-Napoca se axează pe cinci domenii diferite: industria conectată, asistenţa la condus, servodirecţia electrică, invertoarele fotovoltaice şi ingineria fiabilităţii produselor.

Tot la Cluj-Napoca, Bosch va deschide un centru de servicii analitice, care va colecta şi analiza datele provenite de la utilaje, maşini-unelte şi senzorii acestora.

"Noua revoluţie industrială este internetul lucrurilor, Internet of Things. Se aşteaptă ca aceasta să fie a patra revoluţie industrială. Pentru industria 4.0, noi ne pregătim pentru a deschide un centru de servicii analitic, care va colecta şi analiza date provenite de la utilaje, maşini-unelte şi senzorii acestora. Bosch va investi foarte mult în internetul lucrurilor (mobilitate conectată, energie conectată, clădiri conectate şi industrie conectată), a mai spus Boldijar.

Anul trecut, Grupul Bosch a achiziţionat din România bunuri (piese semifabricate, produse finite) în valoare de 126 de milioane de lei, în creştere cu 27% faţă de 2013, ceea ceplasează România pe locul cinci în Europa Centrală şi de Sud-Est ca furnizor Bosch la nivel mondial.

Vânzarea de piese after market a crescut cu 26%, iar în prezent Bosch deţine în România o reţea de 246 de service-uri partenere, în creştere cu 35 faţă de 2013.

În România, Grupul Bosch este prezent de peste 20 de ani şi are aproximativ 2.700 de angajaţi în patru entităţi aflate la Blaj, Cluj-Napoca, Timişoara şi Bucureşti.

La nivel mondial, cifra de afaceri a grupului Bosch a fost în 2014 de 49 de miliarde de euro, în creştere cu 7,4% faţă de 2013.

Potrivit datelor furnizate de companie, cea mai mare creştere s-a înregistrat în sectorul auto, aceasta avansând cu 9,9%, până la 33,3 miliarde de euro. Pe zone geografice, vânzările Bosch au fost următoarele: Europa – 26 de miliarde de euro, America de Nord – 8,5 miliarde de euro, America de Sud 1,5 miliarde de euro şi Asia-Pacific – 13 miliarde de euro.

Grupul Bosch este structurat în patru sectoare de activitate: soluţii de mobilitate, tehnologie industrială, bunuri de larg consum şi tehnologie pentru construcţii şi energie.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici