Business Halloween: Cine sunt investitorii “zombie” din economia românească - FOTO

Peste 2.000 de societăţi şi-au dobândit faima de "zombie" în ultimul an, după ce la doar câteva luni de la înfiinţare şi-au suspendat activitatea sau au cerut radierea la Registrul Comerţului, cele mai multe fiind localizate în Bucureşti, Ilfov, Bihor, Constanţa, Timiş şi Cluj, potrivit unui studiu.

673 afișări
Imaginea articolului Business Halloween: Cine sunt investitorii “zombie” din economia românească - FOTO

Business Halloween: Cine sunt investitorii “zombie” din economia românească - FOTO

"Business-ul este un adevărat sport sângeros. Mii de firme se nasc şi mor în acelaşi an în România, sufocate în hăţişul plin de capcane care este lanţul economic. În ultimul an, peste 2.000 de societăţi şi-au căpătat faima de «zombie», având o existenţă de numai câteva luni. Să faci afaceri în România nu este deloc un lucru uşor. De la găsirea unor clienţi serioşi, la amânarea plăţii unor facturi şi efectele insolvenţelor sau falimentelor, sunt tot mai multe afaceri care îşi închid porţile pentru că nu au capitalul necesar de subzistenţă", se arată într-un studiu realizat de KeysFin.

În 2014, potrivit datelor KeysFin, au fost 2.067 de astfel de societăţi care, abia înfiinţate, şi-au suspendat activitatea sau au cerut radierea la Registrul Comerţului.

Peste 60% dintre ele au activat în comerţ şi servicii, domeniile cele mai dinamice ale economiei dar şi cele care au cel mai ridicat risc investiţional.

"Vorbim, în primul rând, de mici afaceri, SRL-uri înfiinţate pentru a derula operaţiuni de comerţ, dar şi business-uri din alte domenii, precum construcţii, intermedieri, producţia de bunuri de larg consum şi HORECA, adică hoteluri, baruri şi restaurante. Sunt firme care au tăiat măcar o factură şi n-au avut forţa financiară sau know how-ul managerial care să le facă să continue", afirmă analiştii de la KeysFin.

Printre firmele considerate "zombie" se află şi un număr semnificativ de societăţi de portofoliu, înfiinţate de oamenii de afaceri doar pentru a derula unele tranzacţii şi care, o dată folosite, sunt închise imediat.

Statistica KeysFin arată că cele mai multe firme "zombie" au fost înregistrate, anul trecut, în Bucureşti - 675, capitala fiind urmată de Ilfov cu 145, Bihor cu 134, Constanţa cu 133, Timiş cu 120 şi Cluj cu 106.

La polul opus se află zonele în care business-ul este unul la cote ceva mai reduse, precum Tulcea, Botoşani, Harghita şi Covasna, unde s-au înregistrat, în 2014, sub 10 firme considerate "zombie", adică care n-au rezistat mai mult de câteva luni.

Potrivit datelor KeysFin, dintre cele 2067 de firme "zombie", 1.145 au depus datele financiare la Ministerul Finanţelor, iar cifra de afaceri cumulată a depăşit 214,1 milioane de lei.

"Datele arată că aceste efemeride au relizat o medie de peste 41.000 de euro per firmă, ceea ce înseamnă destul de mult pentru nişte societăţi nou înfiinţate", au afirmat experţii KeysFin.

Capul de afiş l-a deţinut compania Elro Power Instal SRL din Bucureşti, aflată în lichidare, care a raportat o cifră de afaceri de 18,8 milioane de lei.

"Raportat la totalul firmelor înregistrate în 2014, de 101.627 companii, numărul firmelor zombie pare mic însă aceasta este doar o perspectivă. În realitate, există alte câteva zeci de mii de firme pe care le putem clasa la acest capitol pentru că, deşi au fost înfiinţate, n-au desfăşurat nicio activitate, iar patronii nu le-au închis doar pentru că n-au ajuns să facă actele sau, pur şi simplu, le ţin cu speranţa că în viitor vor reuşi să le activeze", spun economiştii de la KeysFin.

Pe lângă firmele "zombie", potrivit datelor de la Registrul Comerţului, anul trecut au mai dispărut din mediul economic peste 90.000 de firme, dintre care 76.483 au fost radiate, iar alte 15.788 şi-au suspendat activitatea.

Potrivit experţilor KeysFin, din totalul firmelor înregistrate în economia românească, doar un procent între 70-80% înregistrează activitate economică, adică derulează facturi şi îşi raportează datele la Ministerul Finanţelor.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici