Cât a investit Renault în România din anul 2000 pentru formarea angajaţilor

Grupul Renault a investit, din anul 2000, peste 35 de milioane de euro pentru formarea angajaţilor din România, concretizaţi în 5,5 milioane de ore de pregătire, a anunţat luni constructorul de maşini.

255 afișări
Imaginea articolului Cât a investit Renault în România din anul 2000 pentru formarea angajaţilor

Cât a investit Renault în România din anul 2000 pentru formarea angajaţilor (Imagine: Mediafax Foto/AFP)

"Grupul a pus în practică un dispozitiv de formare complex: 520 de formatori interni, două centre de formare, 13 şcoli de dexteritate şi 11 spaţii DOJO (spaţii de «antrenament» în domeniul securităţii, calităţii şi mediului) (...) Formările se realizează atât pentru noii angajaţi, cât şi pentru cei cu experienţă în companie. Primii beneficiază de un parcurs de integrare profesională în companie, iar mai apoi de specializări în relaţie directă cu meseria lor. Cei care au petrecut o perioadă mai mare în cadrul Grupului sunt formaţi periodic pentru a păstra actualitatea în raport cu meseriile lor sau pentru a ţine pasul cu expansiunea Grupului la nivel internaţional", se arată într-un comunicat al grupului.

Grupul are două centre de formare la Mioveni şi la Bucureşti, iar în cadrul Uzinelor Dacia de la Mioveni funcţionează treisprezece şcoli de dexteritate şi unsprezece "spaţii DOJO" pentru operatorii din departamentele de fabricaţie.

Angajaţii au beneficiat de ore de formare în domeniile fabricaţie, calitate, inginerie, logistică, management şi funcţii suport, pornind de la 900 de teme de specialitate.

"Numai în anul 2011 au fost realizate 520.000 de ore de formare pentru 15.200 de angajaţi, care echivalează cu orele de curs pe care le fac 490 de elevi într-un an şcolar. 69% dintre aceste formări au fost realizate cu formatori din cadrul companiei, specialişti din diverse meserii. De asemenea, au fost încheiate parteneriate cu 36 de furnizori de formare profesională din ţară. Un rol important îl au cursurile de limbi străine organizate pentru angajaţi. Anul trecut, au fost realizate 80.000 de ore de formare în limbile franceză şi engleză pentru 2.098 salariaţi", se menţionează în comunicat.

Tot anul trecut, aproximativ 300 de salariaţi au urmat cursuri de calificare acreditate la nivel naţional pentru meserii precum presator metale la rece, sudor electric, vopsitor industrial sau ajutor montator mecanic. În urma acestor cursuri, salariaţii susţin un examen, iar cei admişi primesc o diplomă în meseria respectivă, recunoscută la nivel naţional.

Principalele entităţi ale Grupului Renault în România sunt Uzinele Dacia (Uzina Vehicule, Uzina Mecanica şi Şasiuri, Direcţia Logistică, inclusiv centrul RIR-ILN), centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie, direcţia comercială Renault Commercial Roumanie şi Matriţe Dacia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici