- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.08.2017, 13:36)
- Anca Olteanu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Câţi bani alocă lunar românii pentru cosmetice şi produse de îngrijire personală. În ce regiune din România se cheltuieşte cel mai mult şi cine se află la polul opus
Banii alocaţi pentru produsele de îngrijire personală, săpun şi articole de parfumerie diferă în funcţie de veniturile gospodăriilor, de studiile şi de sexul capului de familie, cele cu venituri de 1.400 de lei cheltuind lunar 20 de lei, arată o analiză a Institutului Naţional de Statistică.
1531 afișări
Câţi bani alocă lunar românii pentru cosmetice şi produse de îngrijire personală. În ce regiune din România se cheltuiesc cei mai mulţi bani şi cine se află la polul opus
Media generală a bugetelor alocate de gospodării pentru această categorie de produse era de 50,4 lei lunar în 2016.
Gospodăriile cu cele mai reduse venituri, de până în 1.400 de lei, au alocat, lunar, în 2016, puţin peste 20 de lei pentru articolele şi produsele de îngrijire personală, din care 3 lei pentru săpun de toaletă, 6 lei pentru articole de parfumerie şi cosmetică şi în jur de 11 lei articolelor pentru îngrijirea personală, potrivit analizei „Coordonate ale nivelului de trai în România”, publicată de INS.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Musk are planuri controversate cu cipurile Neuralink: Oamenii se vor contopi cu Inteligența Artificială
-
Peisaj de sfârşitul lumii în cel mai rece oraş din Europa: mii de case abandonate în Zapoliarnîi
-
Mass-media: un colonel rus al serviciilor secrete militare, ucis în masacrul de la Moscova
-
Românii au promisiuni că vor intra complet în Schengen, inclusiv terestru
Gospodăriile cu venituri medii, care au în jur de 3.000 de lei, au cheltuit 43 de lei pentru îngrijirea personală, din care 4 lei pentru săpun de toaletă, 20 de lei pentru articole de parfumerie şi cosmetică şi în jur de 19 lei pe articole pentru îngrijirea personală.
Gospodăriile cu cele mai mari venituri, de 6.000 de lei, au dat peste 100 de lei pentru produsele menţionate, din care 6 lei pentru săpun de toaletă, 65 lei pentru articole de parfumerie şi cosmetică şi în jur de 37 de lei pe articole pentru îngrijirea personală.
În funcţie de cine e capul de gospodărie, femeile au acordat o medie lunară de 40 de lei, iar bărbaţii 53 de lei pentru produsele de îngrijire. Femeile au dat 3,7 lei pe săpun, 20,5 lei pe articole de parfumerie şi cosmetică şi 16,6 lei pe alte articole pentru îngrijire personală. În schimb, bărbaţii au dat 4,3 lei pe săpun, 26,3 lei pe parfumuri şi 22,8 lei pe alte produse de îngrijire.
Potrivit INS, pentru îngrijirea personală, salariaţii au plătit 22 de lei, agricultorii 5 lei, şomerii 5,5 lei şi pensionarii 8 lei.
Populaţia din mediul rural plătea, lunar, anul trecut, aproape 20 de lei pentru aceste produse, în timp ce persoanele din mediul rural alocau 7 lei.
Pe regiuni, cei mai mulţi bani pentru îngrijirea personală îi dădeau locuitorii din Bucureşti-Ilfov, 28 de lei, iar cei mai puţini bani îi dau cei din zona Sud-Muntenia, 7,6 lei.
În funcţie de numărul de copii dintr-o familie, gospodăriile cu cel puţin trei copii alocă sub 2 lei, lunar, pentru produsele de îngrijire personală, iar gospodăriile care au cel mult doi copii cheltuiesc aproape 5 lei.
În funcţie de nivelul de instruire al capului gospodăriei, persoanele cu studii superioare aleg să aloce lunar 32 de lei pentru îngrijirea personală, cele cu studii secundare dau mai puţin de 10 lei, iar cele cu studii primare cheltuiesc sub 4 lei.
Gospodăriile cu cele mai mici venituri fac parte din prima decilă, care cuprinde veniturile medii lunare de 354,9 lei pe o persoană şi de 1.394,3 lei pe gospodărie. Ultima decilă cuprinde gospodăriile cu veniturile cele mai mari, veniturile medii lunare fiind de 2.933,6 lei pe o persoană şi de 6.053,9 lei pe gospodărie. Decila de mijloc, decila a cincea. cuprinde gospodăriile cu venituri medii lunare de 2.394,9 lei, veniturile unei persoane fiind de 948,1 lei.
Distribuţia în funcţie de capul gospodăriei este inegală: 73,3% din gospodării sunt conduse de un bărbat (71,9% în urban şi 75,2% în rural) şi 26,7% de o femeie (28,1% în urban şi 24,8% în rural), se arată în statistica INS.
Pentru colectarea informaţiilor s-au folosit două tipuri de formulare: chestionarul gospodăriei şi jurnalul gospodăriei. Înregistrarea datelor în chestionarul gospodăriei s-a realizat pe bază de interviu, iar în jurnalul gospodăriei - prin autoînregistrare şi prin interviu.
Citeşte şi: Patronatele bancare cer să nu se generalizeze acuzaţiile de neplată a impozitului pe profit
Citeşte şi: Banca Naţională a Elveţiei, un investitor care poate printa bani la infinit, cumpără cantităţi record de acţiuni americane
Citeşte şi: Aproape 15.000 de vehicule, înmatriculate în iulie, dintre care 3.400 de maşini Dacia. Top 5 cele mai căutate mărci
Citește pe alephnews.ro: Putin: „Nu vom ataca NATO, dar vom doborî toate avioanele F-16 trimise Ucrainei”
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Citește pe www.zf.ro: Pagina verde. Plastic – realităţi şi prejudecăţi. Ce se aruncă şi ce nu se aruncă în containerul pentru deşeuri din plastic?
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe