Câţi bani alocă lunar românii pentru cosmetice şi produse de îngrijire personală. În ce regiune din România se cheltuieşte cel mai mult şi cine se află la polul opus

Banii alocaţi pentru produsele de îngrijire personală, săpun şi articole de parfumerie diferă în funcţie de veniturile gospodăriilor, de studiile şi de sexul capului de familie, cele cu venituri de 1.400 de lei cheltuind lunar 20 de lei, arată o analiză a Institutului Naţional de Statistică.

1531 afișări
Imaginea articolului Câţi bani alocă lunar românii pentru cosmetice şi produse de îngrijire personală. În ce regiune din România se cheltuieşte cel mai mult şi cine se află la polul opus

Câţi bani alocă lunar românii pentru cosmetice şi produse de îngrijire personală. În ce regiune din România se cheltuiesc cei mai mulţi bani şi cine se află la polul opus

Media generală a bugetelor alocate de gospodării pentru această categorie de produse era de 50,4 lei lunar în 2016.

Gospodăriile cu cele mai reduse venituri, de până în 1.400 de lei, au alocat, lunar, în 2016, puţin peste 20 de lei pentru articolele şi produsele de îngrijire personală, din care 3 lei pentru săpun de toaletă, 6 lei pentru articole de parfumerie şi cosmetică şi în jur de 11 lei articolelor pentru îngrijirea personală, potrivit analizei „Coordonate ale nivelului de trai în România”, publicată de INS.

Gospodăriile cu venituri medii, care au în jur de 3.000 de lei, au cheltuit 43 de lei pentru îngrijirea personală, din care 4 lei pentru săpun de toaletă, 20 de lei pentru articole de parfumerie şi cosmetică şi în jur de 19 lei pe articole pentru îngrijirea personală.

Gospodăriile cu cele mai mari venituri, de 6.000 de lei, au dat peste 100 de lei pentru produsele menţionate, din care 6 lei pentru săpun de toaletă, 65 lei pentru articole de parfumerie şi cosmetică şi în jur de 37 de lei pe articole pentru îngrijirea personală.

În funcţie de cine e capul de gospodărie, femeile au acordat o medie lunară de 40 de lei, iar bărbaţii 53 de lei pentru produsele de îngrijire. Femeile au dat 3,7 lei pe săpun, 20,5 lei pe articole de parfumerie şi cosmetică şi 16,6 lei pe alte articole pentru îngrijire personală. În schimb, bărbaţii au dat 4,3 lei pe săpun, 26,3 lei pe parfumuri şi 22,8 lei pe alte produse de îngrijire.

Potrivit INS, pentru îngrijirea personală, salariaţii au plătit 22 de lei, agricultorii 5 lei, şomerii 5,5 lei şi pensionarii 8 lei.

Populaţia din mediul rural plătea, lunar, anul trecut, aproape 20 de lei pentru aceste produse, în timp ce persoanele din mediul rural alocau 7 lei.

Pe regiuni, cei mai mulţi bani pentru îngrijirea personală îi dădeau locuitorii din Bucureşti-Ilfov, 28 de lei, iar cei mai puţini bani îi dau cei din zona Sud-Muntenia, 7,6 lei.

În funcţie de numărul de copii dintr-o familie, gospodăriile cu cel puţin trei copii alocă sub 2 lei, lunar, pentru produsele de îngrijire personală, iar gospodăriile care au cel mult doi copii cheltuiesc aproape 5 lei.

În funcţie de nivelul de instruire al capului gospodăriei, persoanele cu studii superioare aleg să aloce lunar 32 de lei pentru îngrijirea personală, cele cu studii secundare dau mai puţin de 10 lei, iar cele cu studii primare cheltuiesc sub 4 lei.

Gospodăriile cu cele mai mici venituri fac parte din prima decilă, care cuprinde veniturile medii lunare de 354,9 lei pe o persoană şi de 1.394,3 lei pe gospodărie. Ultima decilă cuprinde gospodăriile cu veniturile cele mai mari, veniturile medii lunare fiind de 2.933,6 lei pe o persoană şi de 6.053,9 lei pe gospodărie. Decila de mijloc, decila a cincea. cuprinde gospodăriile cu venituri medii lunare de 2.394,9 lei, veniturile unei persoane fiind de 948,1 lei.

Distribuţia în funcţie de capul gospodăriei este inegală: 73,3% din gospodării sunt conduse de un bărbat (71,9% în urban şi 75,2% în rural) şi 26,7% de o femeie (28,1% în urban şi 24,8% în rural), se arată în statistica INS.

Pentru colectarea informaţiilor s-au folosit două tipuri de formulare: chestionarul gospodăriei şi jurnalul gospodăriei. Înregistrarea datelor în chestionarul gospodăriei s-a realizat pe bază de interviu, iar în jurnalul gospodăriei - prin autoînregistrare şi prin interviu.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici