Ce vânzări au avut retailerii din Sun Plaza în 2013

Retailerii din centru comercial Sun Plaza au avut anul trecut vânzări de circa 170 milioane euro, cele mai bune performanţe pe metru pătrat fiind consemnate de cafenele şi restaurante şi de magazinele de lenjerie, iar pentru 2014 este estimată creştere, pe fondul îmbunătăţirii veniturilor din chirii.

123 afișări
Imaginea articolului Ce vânzări au avut retailerii din Sun Plaza în 2013

Ce vânzări au avut retailerii din Sun Plaza în 2013 (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

"Cifra de afaceri înregistrată de centrul comercial anul trecut a fost de 26,3 milioane euro, iar pentru acest an estimăm o creştere. Cifra de afaceri reprezintă aproximativ 15% din vânzările înregistrate de chiriaşii din mall", a declarat miercuri Luiza Moraru, şeful depatamentului de retail al CBRE, firma care se ocupă de managementul centrului comercial.

Având în vedere estimările acesteia, vânzările retailerilor în 2013 au totalizat circa 170 milioane euro, iar în acest an cifra va fi superioară.

Chiria medie în centrul comercial este de 45-55 de euro la parter pentru magazine de 100-150 de metri pătraţi, în timp ce la etaj aceasta variază de la 38 la 55 euro/mp/lună.

Potrivit CBRE, după al treilea trimestru din acest an, centrul comercial a înregistrat o cifră de afaceri cu 11% mai mare faţă de aceeaşi perioadă din 2013.

Pe categorii de chiriaşi, cele mai bune vânzări din centrul comercial au fost înregistratre de cafenele şi restaurante, de 4.000-5.000 euro pe metru pătrat pe an, urmate de magazinele de lenjerie, cu 4.200-4.500 euro pe metru pătrat şi magazinele de fashion, cu 2.500-3.500 euro pe metru pătrat.

De asemenea, retailerii de echipamente sportive vând în medie de 1.500-2.000 euro pe metru pătrat, iar cei de încălţăminte de 2.500 euro pe metru pătrat. Un maxim al vânzărilor înregistrat în centrul comercial a fost de 20.000 euro pe metru pătrat pe an.

Faţă de anul trecut, restaurantele au înregistrat o creştere de 15% a vânzărilor, la fel şi magazinele de electronice, în timp ce retailerii de echipamente sportive au vândut cu 18% mai mult, iar cei de fashion cu 24%.

Sun Plaza este al doilea cel mai mare proiect de dezvoltare al S IMMO. Deschis în 2010 în partea de sud a Bucureştiului, mall-ul are peste 130 magazine, operate atât de chiriaşi locali, cât şi internaţionali.

Potrivit reprezentanţilor centrului comercial, Sun Plaza a înregistrat anual o creştere constantă a numărului de vizitatori, cu circa 10%, ajungând până la o medie de 50.000 de persoane în weekend şi 36.000 în timpul săptămânii. Bonul mediu de cumpărături al vizitatorilor mallului depăşeşte 15 euro.

"Ne-am concentrat foarte mult pe partea de marketing în vederea diferenţierii pe piaţă şi pentru a ne consolida poziţia în top trei centre comerciale din Bucureşti. Organizarea de evenimente culturale, educative, vine în susţinerea poziţionăruii centrului comercial. (...) Sumele investite în continuare în centrul comercial sunt semnificative, astfel că în ultimul an au fost investiţi 1 milion de euro pentru proiecte de reamenajare şi redecorare a Sun Plaza", au explicat reprezentanţii centrului.

Un factor care a dus la creşterea numărului de vizitatori a fost şi infrastructura de transport, inclusiv accesul direct la staţia de metrou, care aduce circa 16-17% din persoanele care vin în mall. În prezent, chiar în faţa centrului se lucrează la amenajarea unei piaţete unde vor fi stabilite o staţie de autobuz şi una de taxiuri.

Centrul comercial are o suprafaţă de 81.000 metri pătraţi şi este închiriat integral.

Circa 40% dintre retailerii care aveau magazine în centrul comercial la deschidere, în 2010, au fost schimbaţi, modificările în mixul de chiriaşi continuând şi în acest an. Astfel, până la sfârşitul anului numărul magazinelor deschise în 2014 va ajunge la 24, reprezentând 3.000 de metri pătraţi.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici