Chanel, Revlon şi L'Oreal, trei branduri faimoase de cosmetice, renunţă la un ingredient folosit în unele produse

Chanel, Revlon şi L'Oreal, trei dintre cele mai mari mărci de produse cosmetice, renunţă la utilizarea talcului în unele produse, pe fondul proceselor din SUA şi creşterii îngrijorărilor consumatorilor, relatează Reuters.

11655 afișări
Imaginea articolului Chanel, Revlon şi L'Oreal, trei branduri faimoase de cosmetice, renunţă la un ingredient folosit în unele produse

Chanel, Revlon şi L'Oreal, trei branduri faimoase de cosmetice, renunţă la un ingredient folosit în unele produse

Chanel a îndepărtat talcul dintr-o pudră de faţă şi a renunţat la o pudră de corp pe bază de talc din cauza percepţiilor negative din jurul mineralului, arată documente consultate de Reuters.

Revlon a eliminat talcul din produsele sale de corp, iar L'Oreal explorează alternative pentru mineral, au declarat companiile.

Mişcările vin pe fondul unei reevaluări a talcului în produsele cosmetice de către consumatori, autorităţile de reglementare şi producători. Talcul - care se găseşte uneori în aceeaşi rocă ca azbestul, un cancerigen puternic - este utilizat în mii de produse cosmetice şi de îngrijire personală.

Mii de procese, unele din 2013, au fost intentate liderului pieţei de cosmentice pentru corp, Johnson & Johnson. Afirmaţiile conform cărora contaminarea cu azbest a provocat cancer reclamanţilor au început în 2017. Alţi producători de cosmetice pe bază de talc se confruntă la rândul lor cu procese, inclusiv Revlon, Chanel şi Avon.

Investigaţiile privind produsele din talc s-au intensificat după ce o anchetă Reuters din 2018 a raportat că J&J ştia de zeci de ani că în produsele sale pe bază de talc se găseşte azbest. Compania a contestat raportul Reuters şi susţine că produsele sale sunt sigure şi nu conţin azbest.

J&J a anunţat luna trecută că va înceta vânzarea Baby Powder în Statele Unite şi Canada, atribuind decizia scăderii vânzărilor şi a publicităţii negative.

În martie, un reprezentant Chanel a dezvăluit într-o depoziţie în instanţă că în 2017 compania a încetat să facă o pudră de corp pe bază de talc, parfumată cu Chanel nr. 5. Mărturia a fost prezentată într-un proces din 2018 în care o femeie din California susţine că s-a îmbolnăvit de mezoteliom din cauza pudrelor Chanel şi J&J pe care le-a folosit zeci de ani.

Azbestul este singura cauză bine stabilită a mezoteliomului, un cancer rar şi incurabil al mucoasei plămânilor şi altor organe.

Şi alte companii de îngrijire personală au încetat să mai vândă pulbere de talc. Beiersdorf din Germania a declarat că a trecut la amidon de porumb în pudra sa pentru bebeluşi Nivea în 2018. Bausch Health a modificat formula pudrei sale în 2018 „pentru a menţine produsul în linie cu tendinţele pieţei şi preferinţele clienţilor” şi nu din cauza problemelor de siguranţă, a spus o purtătoare de cuvânt.

Bausch, care a vândut ultima dată pulbere de talc în februarie 2019, face obiectul a 165 de procese.

Avon, care a refuzat să comenteze, a declarat într-un informare că 128 de procese privesc produsele sale cu talc.

La nivel global, consumatorii sunt aşteptaţi să achiziţioneze 139.350 de tone de talc anul acesta, în scădere cu 0,6 la sută faţă de anul trecut, potrivit Euromonitor International.

Anul trecut, în cadrul unei analize a 52 de produse cosmetice care conţin talc, Administraţia americană pentru produse alimentare şi droguri a găsit azbest în nouă produse, inclusiv trei vândute de către retailerul Claire's şi un recipient de pudră pentru copii Johnson. Toate produsele au fost rechemate în mod voluntar.

O purtătoare de cuvânt a spus că Claire a încetat să mai utilizeze talc şi a înlocuit-o cu mică în majoritatea produselor sale.

FDA analizează încă 50 de probe în acest an şi are în vedere stabilirea unui standard de testare a azbestului.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Taguri:
companii,
cosmetice,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici