Cine sunt miliardarii care au investit în România şi ce companii deţin aceştia

Aproape 30 dintre cei mai bogaţi oameni ai lumii, cu averi cumulate de peste 400 de miliarde de dolari, au ajuns să facă afaceri în România, direct sau indirect, în retailul alimentar, în agricultură, industria auto, în domeniul modei sau cel de imobiliare, potrivit datelor centralizate de ZF.

1722 afișări
Imaginea articolului Cine sunt miliardarii care au investit în România şi ce companii deţin aceştia

Cine sunt miliardarii care au investit în România şi ce companii deţin aceştia (Imagine: Shutterstock/ Mediafax Foto)

Investiţii majore ale miliardarilor lumii au venit în România pe filieră germană, austriacă, franceză sau turcă, iar pariurile pe care ei le-au făcut au reuşit să plaseze brandurile create de ei sau de predecesorii lor printre liderii de pe plan local ai domeniilor în care activează. Inditex, Kaufland şi Lidl, Auchan, Metro, Carrefour, Schaeffler, IKEA, Lactalis, UPC, AFI, Arctic sau OTP sunt doar câteva dintre brandurile create "în afară" care au împânzit România în ultimele trei decenii. Cele mai multe sunt filiale ale unor adevărate imperii economice, unele păstrând o prezenţă realtiv discretă la nivel de business în România, altele făcând investiţii peste investiţii în ultima perioadă, scrie ZF.

TITLURILE ZILEI

Astfel, nume grele care fac agenda de business a economiilor din întreaga lume, precum Gates (SUA), Schaeffler (Germania), Ortega (Spania), Mulliez (Franţa), Kamprad (Suedia) sau Leviev (Israel) au pariat în ultimele decenii pe potenţialul României. Afa­ce­rile de familie create sau preluate de miliardarii lumii au ajuns, în cea mai mare parte, să devină lideri şi pe piaţa locală, fie din perspectivă de business, fie din punctul de vedere al numărului de angajaţi sau al gradului de expan­siu­ne. Familia Schaeffler este cel mai mare angajator privat în România cu 20.000 de oameni prin Continental şi fabrica de rulmenţi de la Braşov. Familia franceză Mulliez a investit în criză peste un mi­liard de euro în Auchan, Leroy Merlin şi Decathlon.

"Vorbim despre businessuri create pentru a ajunge lideri globali. Asta este vi­ziunea din spatele acestor giganţi şi vi­ziunea pe care au avut-o fondatorii lor la început de drum. Ei poate că acum nu mai sunt în postura de a lua decizii le­gate de extindere, însă cei care au pre­luat frâiele afacerilor au în vedere vi­ziu­nea iniţială când vine vorba despre dez­vol­tare. Viziunea Microsoft, spre exem­plu, a fost de a pune câte un com­pu­ter pe fiecare birou din fiecare casă, adi­că şi în Africa şi în Asia, dar şi în Ro­mânia", ex­plică Aliz Kosza, fost executiv şi acum business strategist.

Printre oamenii de afaceri străini sau familiile care şi-au trecut România în portofoliul investiţiilor se numără: Dieter Schwarz (Lidl şi Kaufland), Emmanuel Besnier (Lactalis), Mark Zuckerberg (Facebook), Ingvar Kamprad (IKEA), John Malone (Liberty Global), Amancio Ortega (Inditex), Andreas Zivy (Ameropa), Steve Schwarzman (Blackstone), Bill Gates (Microsoft), Anastassis G. David (Coca-Cola HBC), Larry Page şi Sergey Brin (Google), Krzysztof Pawinski (Maspex), Petr Kellner (PPF Investiments), Liliane Bettencourt (L'Oréal), Branko Roglic (Orbico), Sándor Csányi (OTP), familia Otto (Metro), Margarita Louis-Dreyfus (Louis-Dreyfus Commodities), Lev Leviev (Africa Israel Investments), Gerard Mulliez (Auchan), Husnu Ozyegin (Credite Europe Bank), David Bonderman (TPG), Larry Fink (BlackRock), familia Ryan (Ryanair), familia Koc (Arctic), Lakshmi Mittal (ArcelorMittal).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici