Companiile germane evaluează costurile posibilei ieşiri a Marii Britanii din UE

Companiile germane au început să evalueze costurile unei posibile ieşiri a Marii Britanii din Uniunea Europeană, cu luni sau chiar ani de zile înainte ca votanţii din Regatul Unit să decidă prin referendum acest lucru, fiind probabil ca cel mai mult să aibă de pierdut producători auto precum BMW.

333 afișări
Imaginea articolului Companiile germane evaluează costurile posibilei ieşiri a Marii Britanii din UE

Companiile germane evaluează costurile posibilei ieşiri a Marii Britanii din UE (Imagine: AP / Mediafax Foto)

Premierul David Cameron merge vineri la Berlin, la sfârşitul unui turneu european care a inclus patru ţări, urmând ca la întâlnirea cu cancelarul Angela Merkel să solicite aceleaşi schimbări în relaţiile Marii Britanii cu UE pe care le-a cerut deja în întâlnirile cu omologii din Olanda, Franţa şi Polonia, relatează Automotive News.

Preşedintele francez Francois Hollande i-a spus joi lui Cameron că vrea ca Marea Britanie să rămână în UE, dar acesta a replicat că actualul status quo din Europa nu este "suficient de bun".

Programul guvernamental prezentat miercuri de Cameron dă prioritate legislaţiei care să permită organizarea referendumului referitor la apartenenţa ţării la UE până la sfârşitul lui 2017.

Cameron va prezenta propunerile detaliate de reformă la un summit UE din 25-26 iunie.

Unele state UE au arătat în mod clar că nu sunt interesate de renegocierea tratatelor europene pentru a face pe placul Marii Britanii care vrea, printre altele, restricţionarea şi întârzierea accesului migranţilor la sistemul de asigurări sociale.

Marea Britanie este cel mai important partener comercial al Germaniei în Europa, cu care a înregistrat un excedent de 42 de miliarde de euro în 2014, al doilea ca mărime după cel cu Statele Unite, potrivit datelor Oficiului Federal de Statistică.

Aproximativ o cincime din automobilele produse în Germania, în valoare de aproape 18 miliarde de euro, au ajuns anul trecut la şoferii britanici.

Potrivit datelor asociaţiei producătorilor auto VDA, Marea Britanie este, din 2001, cea mai mare piaţă de export pentru industria auto germană, în funcţie de volum.

"Exemplul industriei auto germane arată cât de imprevizibile şi riscante sunt consecinţele unui Brexit pentru economiile celor două ţări", a declarat Joachim Pfeiffer, purtător de cuvânt pe probleme economice al coaliţiei creştin-democrate şi creştin-sociale a lui Merkel în Parlamentul.

Pfeiffer a arătat că dacă Marea Britanie iese din UE ar însemna pierderea unei economii mari, orientate către piaţă, liberale, din inima Europei.

Nu doar Germania ar avea de pierdut, conform unui studiu publicat la sfârşitul lunii aprilie de Fundaţia Bertelsmann.

Exit-ul ar duce la scăderea exporturilor auto germane pe piaţa britanică cu circa 2% până în 2030, dar ar însemna şi o pierdere de creştere economică de 300 de miliarde de euro pentru Marea Britanie, în acelaşi interval.

"Este în beneficiul Marii Britanii să rămână un membru activ şi influent al UE. Marea Britanie joacă un rol major în reţeaua de producţie a BMW şi este a patra mare piaţă a companiei la nivel mondial", a afirmat Peter Schwarzenbauer, membru în board-ul BMW responsabil pentru mărcile Mini, Rolls-Royce şi motociclete.

BMW produce marca Mini în Marea Britanie, la o fabrică din Oxford, iar grupul Volkswagen deţine divizia Bentley în oraşul Crewe din nordul ţării.

Furnizorul de componente şi echipamente Robert Bosch a început să analizeze opţiunile companiei, în cazul retragerii Marii Britanii din UE, ţara fiind a patra mare destinaţie de export pentru echipamentele industriale germane.

"Marea Britanie este de o mare importanţă pentru piaţa unică. Dacă decide să părăsească UE, Bosch va analiza consecinţele şi se va adapta", a spus Uwe Raschke, direcot pentru bunuri de consum la Bosch.

Germania a exportat anul trecut în Marea Britanie bunuri şi servicii de 84,1 miliarde de euro, nivelul aproape dublu faţă de importurile de 42,3 miliarde de euro, potrivit datelor statistice.

Excedentul comercial al Marii Britanii în domeniul serviciilor financiare şi de asigurări arată pe de altă parte importanţa centrului financiar londonez pentru economia ţării.

Deutsche Bank, prezentă pe piaţa britanică din 1887, unde are 9.000 de angajaţi, a anunţat deja că analizează impactul Brexit-ului şi opţiuni care ar putea include transferarea unor activităţi de pe piaţa britanică în Germania.

Merkel şi Comisia Europeană trebuie să facă tot posibilul să păstreze Marea Britanie în UE, a spus preşedintele VDA, Matthias Wissmann.

Un purtător de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert, a declarat miercuri, la Berlin, că premierul Cameron cunoaşte opoziţia Germaniei faţă de ieşirea din UE a Marii Britanii.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici