CONFERINŢA MEDIAFAX - Mega Image renunţă la un magazin Angst şi ar putea vinde alte două, din cauza poziţiei dominante

Reţeaua Mega Image renunţă la unul din cele 20 de magazine pe care le va prelua de la Angst şi ar putea vinde alte două unităţi, potrivit angajamentelor convenite cu Consiliul Concurenţei pentru evitarea unei situaţii de poziţie dominantă în anumite zone din Bucureşti.

470 afișări
Imaginea articolului CONFERINŢA MEDIAFAX - Mega Image renunţă la un magazin Angst şi ar putea vinde alte două, din cauza poziţiei dominante

Bogdan Chiriţoiu, preşedintele CC (Imagine: Marius Dumbraveanu/Mediafax Foto)

"Anul acesta discutăm preluarea magazinelor Angst de către Mega Image în Bucureşti. Vineri au fost puse în discuţie publică angajamentele pe care le-am discutat împreună cu cei de la Mega Image. În esenţă, ele înseamnă că din magazinele Angst pe care intenţionează ei să le cumpere, câteva dintre ele, în zonele unde concentrarea pe piaţă ar fi prea mare din înţelerea noastră, Mega Image se angajează să le vândă într-o anumită perioadă de timp, deci să-şi reducă puterea de piaţă în acele zone din Bucureşti", a declarat, luni, la conferinţa MEDIAFAX Talks about Competion, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Consiliul Concurenţei a constatat că preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care instituţia şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla.

Ca urmare, Mega Image a renunţat la achiziţionarea magazinului Angst Perla, prin încheierea unui act aditional la contractul de vânzare-cumpărare.

Angajamentele propuse de Mega Image constau în cesionarea magazinelor Angst Amzei şi Angst Academiei sau a unuia ori mai multor magazine din reţeaua Mega Image, ale căror vânzări aferente anului 2013 sunt egale sau mai mari cu vânzările realizate de respectivele unităţi.

Totodată, Mega Image s-a angajat să nu se implice în activităţile cesionate decât după trecerea unei perioade semnificative de 10 ani.

După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.

În august, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de reţeaua Angst, după ce compania locală s-a retras dintr-o colaborare cu Carrefour, tranzacţia urmând să fie aprobată de Consiliul Concurenţei.

Potrivit Mega Image, sunt estimate venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafeţe totale între 90 şi 750 metri pătraţi.

Grupul Angst a fost înfiinţat în 1990, fiind o investiţie româno-elveţiană. Firma este controlată de Sorin Minea, care deţine 60% din acţiuni, restul de 40% fiind împărţit în mod egal între Liudmila Minea şi Bernadette Martha Maria Wyrsch-Angst. Angst deţine trei fabrici, la Buftea (carne proaspătă şi preparate fierte, afumate), Salsi Sinaia (produse crud uscate) şi Videle (procesare a laptelui).

Fondat în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din România, cu 351 de unităţi sub mărcile Mega Image (175), Shop&Go (174), AB COOL FOOD (1) şi Mega Drive (1).

În 2013, Mega Image a raportat un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creştere cu 18%, la afaceri de 2,34 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici