- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (12.08.2017, 14:15)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
COTAR, despre majorarea accizelor la motorină şi benzină: Transportatorii vor alimenta din afară sau vor falimenta în ţară
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România atrage atenţia că măsura de creştere a accizei la motorină şi benzină îi va determina pe şoferii profesionişti să alimenteze din afara ţării, scumpirea carburanţilor ameninţând firmele de transport cu falimentul.
820 afișări
COTAR, despre majorarea accizelor la motorină şi benzină: Transportatorii vor alimenta din afară sau vor falimenta în ţară
„Rugăm Guvernul să refacă toate calculele, referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar şi scăderi semnificative la vânzările de carburant în ţară, deci şi scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta din ţările vecine. Există precedent în acest sens, iar experienţa recentă a demonstrat că o astfel de creştere a preţurilor gerenează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat”, se arată într-un comunicat al COTAR.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Putin: „Nu vom ataca NATO, dar vom doborî toate avioanele F-16 trimise Ucrainei”
-
România intră în Air Schengen de la 31 martie. Ce schimbări apar şi ce trebuie să ştiţi
-
Polonia va trimite trupe la Jocurile Olimpice de la Paris, pe fondul unor probleme de securitate
-
Obama şi Bill Clinton se vor alătura lui Biden pentru a strânge 25 de milioane de dolari
„Printr-o adresă către prim-ministru, am cerut să analizaţi situaţia din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină şi aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puţin decât în perioada anterioară creşterii accizelor. Respectiv, cu 3 milioane de euro mai puţin la motorină şi cu 8 milioane de euro mai puţin la benzină. Institutul Naţional de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014”, declară Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.
Potrivit confederaţiei patronale, creşterea accizei la motorină şi benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru „îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaţionale, atât pentru transporturile de marfă, cât şi de persoane, să alimenteze din afara ţării, aşa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România”.
Pe de altă parte, atenţionează COTAR, transporturile de marfă sau de persoane de pe teritoriul României se vor scumpi, astfel încât vor genera creşteri ale preţurilor mărfurilor, produselor finite şi materiei prime, de unde vor fi generate şi creşteri ale preţurilor de producţie şi creşteri de preţuri ale mărfurilor la raft. Astfel, „puterea de cumpărare va înregistra o scădere, ceea ce va duce la scăderea nivelului de trai al românilor, scădere economică pe termen mediu şi lung, falimente în lanţ pentru producători, distribuitori şi micii întreprinzători”.
Potrivit confereraţiei, consumul anual de carburant este, în România, de aproximativ 7 miliarde de litri, din care 5 miliarde de litri de motorină şi două miliarde de litri de benzină, astfel încât suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, „dar nu se poate garanta faptul că se va menţine nivelul consumului de motorină şi benzină din acest moment”. Din datele înregistrate în perioadele anterioare, „se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României către alte state europene, care au preţuri mai mici”. Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă preţurile vor creşte pentru toate produsele şi serviciile, menţinând un trend descendent al puterii de cumpărare şi, deci, al nivelului de trai în România”.
În acelaşi timp, „vor fi afectaţi de această măsură şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze, deoarece firmele care fac transport rutier de persoane vor fi obligate să majoreze preţurile biletelor”.
„Mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurenţă neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenţionarea cu peste 80% a CFR Călători şi a operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenţi, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiţii, o creştere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului şi, deci, pentru economia României”, se mai arată în comunicat.
Accizele la carburanţi urmează să crească, conform proiectului de modificare a Codului Fiscal publicat săptămâna trecută de Ministerul Finanţelor, care susţine că nivelurile actuale ale accizelor practicate în România sunt foarte aproape de limita minimă prevăzută de legislaţia Uniunii Europene.
La benzina fără plumb acciza urmează să crească de la 2.151,13 lei/tonă, respectiv 1.656,36 lei/1000 litri la 2.643,39 lei/tonă, respectiv 2.035,40 lei/1000 litri. La motorină, acciza urmează să crească de la 1.796,53 lei/tonă, respectiv 1.518,04 lei/1000 litri la 2.245,11 lei/tonă, respectiv 1.897,08 lei/1000 litri.
COTAR este reprezentativă la nivel naţional pe sectoarele de activitate „transporturi rutiere” şi „şcoli de conducere auto”, având ca membri federaţii şi asociaţii din rândulrile transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi inchiriere, şcolilor de conducători auto.
Citeşte şi: Povestea celor 6.200 de tone de aur dintr-un subsol din Manhattan: americanii spun că nu sunt ale lor, specialiştii vorbesc despre o cacealma
Citeşte şi: Patronatele bancare cer să nu se generalizeze acuzaţiile de neplată a impozitului pe profit
Citeşte şi: Câţi bani alocă lunar românii pentru cosmetice şi produse de îngrijire personală. În ce regiune din România se cheltuieşte cel mai mult şi cine se află la polul opus
Citește pe alephnews.ro: Sam Bankman-Fried a fost condamnat la 25 de ani de închisoare
Citește pe www.zf.ro: Capcana din maşinile şoferilor: Detaliul pe care conducătorii auto îl ignoră zilnic şi le poate aduce o amendă de 3.300 lei
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Propaganda Rusiei ajunge în Parlamentul European. Serviciile de informații de la Praga au desființat o rețea finanțată de Rusia care răspândea informații false despre războiul din Ucraina
Povestea unui fost corporatist care alături de un prieten a creat de la zero propria marcă de bere 100% românească
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta îmi dă energie”
PROSPORT.RO
Noi informații despre Kate Middleton. Ce spun oficialii Casei Regale despre tipul de cancer al Prințesei de Wales
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe