- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (21.03.2011, 19:11)
- Lidia Neagu , Lidia Neagu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Cresc tarifele la CFR şi Metrorex. Nu se mai ţine cont de inflaţie
Tarifele de călătorie cu trenul şi cu metroul vor fi majorate prin ordin al ministrului Transporturilor, şi nu în funcţie de evoluţia inflaţiei, pentru a evita blocajul financiar al Metrorex şi CFR Călători, companie care are bugetată o creştere cu 10% a preţurilor.
89 afișări
Cresc tarifele la CFR şi Metrorex. Nu se mai ţine cont de inflaţie (Imagine: Andrei Pungovschi/Mediafax Foto)
Posibilitatea ca ministrul Transporturilor să modifice tarifele la cele două companii este inclusă într-un proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Ministerul Transporturilor.
"Proiectul de ordonanţă de urgenţă aflat în dezbatere publică nu prevede creşterea în acest moment a tarifelor la Metrorex şi CFR Călători, ci doar posibilitatea ajustării acestor tarife la valori cât mai apropiate de costurile reale ale serviciilor oferite. MTI doreşte astfel să creeze cadrul juridic pentru o politică coerentă prin care tarifele de călătorie cu metroul şi tarifele de transport de călători pe calea ferată să fie în concordanţă cu condiţiile pieţei", a comunicat instituţia.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ai pisici înainte de 25 de ani? Te paște schizofrenia! Ce au descoperit cercetătorii
-
Cîrstoiu: Nu am vrut niciodată să fac administraţie politică în Capitală
-
COMENTARIU Lelia Munteanu: Un bucheţel de rachete la aniversarea Ayatollahului Khamenei
-
Analist: Polonia şi România se vor confrunta cu o "Rusie întărită în luptă", capabilă să lovească mai uşor dacă Ucraina cade
MTI apreciază că prin implementarea unei politici tarifare flexibile veniturile proprii ale celor două societăţi vor creşte, concomitent cu reducerea gradului de subvenţionare de la bugetul de stat.
"La CFR Călători subvenţiile anuale alocate de la bugetul de stat în ultimii trei ani au reprezentat circa 64% din necesarul fundamentat, ca urmare a creşterii cheltuielilor la componentele de bază, ceea ce a condus la înregistrarea de pierderi", se spune în nota de fundamentare a actului normativ.
La finele anului 2009, CFR Călători a înregistrat pierderi cumulate din anii precedenţi în suma de 745 milioane lei şi datorii restante către furnizori şi CFR SA care au crescut an de an, ajungând în anul 2010 la circa 550 milioane lei.
Tariful mediu pentru o călătorie cu trenul a fost anul trecut de 12,95 lei (reprezentând raportul dintre încasări şi numărul total de călători transportaţi), în timp ce costul mediu real pentru o călătorie a fost de circa 40,9 lei (reprezentând raportul dintre cheltuielile de exploatare şi numărul de călători transportaţi).
"În anul 2011 bugetul de venituri şi cheltuieli al CFR Călători SA a fost fundamentat având în vedere o majorare a tarifelor de călătorie cu aproximativ 10% începând cu luna februarie. În situaţia în care subvenţia alocată pentru anul 2011 rămâne la nivelul de 1.028 milioane lei, neacordarea majorării de 10% a tarifelor pentru transportul călătorilor pe calea ferată conduce la înregistrarea unui deficit de circa 75 milioane lei', se menţionează în notă.
La Metrorex, subvenţia de la bugetul de stat pentru transportul călătorilor a reprezentat în ultimii patru ani 75-80% din necesarul solicitat de companie.
Astfel, o serie de lucrări la instalaţiile tehnologice au fost amânate, din lipsa surselor financiare necesare, ceea ce a condus la creşterea accentuată a gradului de uzură şi la scăderea performanţelor, se spune în nota de fundamentare.
"La nivelul anului 2010, costul mediu al unei călătorii cu metroul a fost de circa 0,67 lei, în timp ce costul mediu real al unei călătorii a fost de circa 3,5 lei . În plus, preţul unei călătorii cu Metroul reprezintă aproximativ 30% din preţul minim al unei călătorii cu metroul în ţările europene; în acelaşi timp, tarifele Metrorex ocupă ultimul loc ca valoare, comparativ cu tarifele practicate de serviciile de transport public în diferitele municipii ale României (Constanţa, Iaşi şamd)", mai spun reprezentanţii MTI.
Numărul călătorilor cu metroul a crescut cu aproximativ 60 % în ultimii cinci ani, ajungând în prezent la circa 600.000 pasageri transportaţi zilnic.
Metrorex a avut anul trecut costuri cu mentenanţa 185,57 milioane lei, din care a plătit reparaţii de 123,67 milioane lei.
În acest an, datoriile la plata mentenanţei trenurilor pentru perioada 2009-2010 sunt de 135,85 milioane lei. În bugetul de venituri şi cheltuieli nu sunt prevăzute fonduri pentru mentenanţa aferentă intervalului septembrie-decembrie 2011, în sumă de aproape 76 milioane lei.
Cea mai recentă scumpire a biletelor la CFR Călători şi Metrorex a avut loc în septembrie 2010.
În scrisoarea de intenţie la acordul cu FMI se arăta că Guvernul va permite CFR Călători să majoreze tarifele la biletele de tren pentru o mai bună acoperire a costurilor, în vederea eficientizării activităţii companiei.
Citește pe alephnews.ro: Coreea de Nord ar fi capabilă să producă viruși și bacterii mortale. Ce informații dețin Statele Unite
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
VIDEO. Un bărbat și-a dat foc în New York, în fața tribunalului unde se desfășoară procesul lui Donald Trump
S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”
Banca românească care a surprins pe toată lumea. Nimeni nu a crezut că a va merge aşa de bine, nici chiar liderii băncii
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără decât fostul luptător și interlop
PROSPORT.RO
Cât costă un kilogram din primele CĂPȘUNI româneşti, apărute deja în pieţe. Nu sunt chiar pentru orice buzunar
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe